اخبار داغ

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پژشکی هرمزگان مطرح کرد

ساحل گردی زنان باردار ممنوع!/سواحل باید خالی از قلیان شوند

ساحل گردی زنان باردار ممنوع!/سواحل باید خالی از قلیان شوند
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در امور بانوان گفت: تازمانی که سواحل بندرعباس خالی از دود قلیان نشود؛ حضور زنان باردار در ساحل ممنوع است،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر فاطمه نوروزیان، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی در امور بانوان در گفتگو اختصاصی باخبرنگار هرمز با اشاره به عرضه قلیان در سواحل بندرعباس اظهار کرد:  تازمانی که سواحل بندرعباس خالی از قلیان نشود حضور زنان باردار به ساحل ممنوع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: دود قلیان و دخانیات به طور کل یکی از عوامل ایجاد سرطان، آسم بوده و مشکلات تنفسی برای زنان باردار و خطر بروز نقایص جنینی می شود همچنین کشیدن قلیان باعث بالا رفتن فشار خون و ایجاد بیماری های قلبی شده و سکته ها را افزایش می دهد.

,

نوروزی تاکید کرد: توصیه می کنیم زنان باردار از حضور در مکان های که قلیان مصرف می شود چه در داخل کافی شاپ های که سقف بسته  و چه در ساحل که درهوای باز است خوددارای کنند.

,

وی با بیان اینکه علاوه بر زنان باردار کودکان هم درخطربروز بیمارهای ناشی از دود قلیان هستند، افزود: عبور از ساحل بندرعباس احتمال سقط جنین را بالا می‌برد دود قلیان و کشیدن دخانیات توسط مادر تاثیری بر روی مغز کودکان در رشد و همچنین مشکلات تنفسی برای آنها به وجود می آورد.

,

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در امور بانوان خاطرنشان کرد:مصرف قلیان و دخانیات به این میزان تهدیدی جدی برای سلامتی افراد جامعه است که برای زنان باردار باعث بروز نقایص جنینی ومیزان خونرسانی به جفت راکت می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه