اخبار داغ

سواحل مکران، ظرفیتی مناسب برای توسعه ورزش های آبی ساحلی

سواحل مکران، ظرفیتی مناسب برای توسعه ورزش های آبی ساحلی
سواحل مکران به لطف برخورداری از امواج خروشان دریا و طبیعت بکر و زیبا، ظرفیتی مناسب برای توسعه ورزش های آبی ساحلی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سواحل مکران به لطف برخورداری از سواحل زیبا و امواج خروشان یکی از بهترین نقاط کشور برای سرمایه گذاری و پرورش استعدادها در رشته های آبی ساحلی به ویژه موج سواری ست. همچنین، این موهبت بزرگ می تواند ظرفیتی برای جذب گردشگر و رونق بیشتر در این بندر اقیانوسی باشد.

توسعه و گسترش زیرساخت هایی از جمله زمین فوتبال ساحلی، زمین والیبال ساحلی، تجهیز محدوده ای برای موج سواری، شنا، قایقرانی، غواصی می تواند گامی بلند در جهت رشد و کشف استعدادهای بومی در این ورزش و حتی شناخته شدن جنوب استان سیستان و بلوچستان به عنوان قطب ورزش های آبی ساحلی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,

شرایط برای برگزاری مسابقات بین المللی در سواحل مکران مهیاست
ادهم کرد زابلی، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون، وجود سواحل زیبا و اقیانوسی را موهبتی خدادادی و ظرفیتی مناسب برای گسترش و توسعه بیشتر زیرساخت ورزش های آبی ساحلی به ویژه موج سواری دانست و گفت: بسیار امیدواریم تا با برگزاری مسابقات ملی در چابهار بتوانیم زمینه را برای کشف استعدادهای شایسته استان در دو بخش بانوان و آقایان و حضور پررنگ تر جوانان سیستان و بلوچستان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم کنیم.

وی از جمله مهم ترین اولویت های این اداره کل در جنوب استان را برنامه ریزی و توسعه ورزش های آبی ساحلی به ویژه موج سواری برای جوانان طرفدار این رشته در چابهار عنوان و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب سواحل مکران در جنوب استان شرایط برای برگزاری مسابقات در سطج بین المللی نیز مهیاست.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی موج سواری بانوان و همچنین دومین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی موج سواران در بخش آقایان با عنوان جام مکران از روز شنبه با حضور ورزشکاران، علاقه مندان و مسئولان محلی در سواحل جنوب استان آغاز و همچنان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: این رقابت ها در ساحل روستای رَمین چابهار و به میزبانی منطقه آزاد چابهار و اداره ورزش و جوانان در حال برگزاری است و تا 6 تیرماه ادامه خواهد داشت.

کرد همچنین از برگزاری دوره های داوری، مربیگری، برگزاری مسابقات امداد و نجات و همچنین سمینارهای مربوط به موج سواری در طول مدت برگزاری این مسابقات خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری این رقابت ها برنامه های آئینی موسیقی محلی اجرا و نمایشگاه صنایع دستی و غرفه غذاهای محلی به عنوان ظرفیت های گردشگری منطقه نیز برپاست.

انتهای پیام/

, شرایط برای برگزاری مسابقات بین المللی در سواحل مکران مهیاست,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه