اخبار داغ

شصت و پنجمین آئین مذهبی "باداراک" در قره کلیسای چالدران برگزار می‌شود

شصت و پنجمین آئین مذهبی "باداراک" در قره کلیسای چالدران برگزار می‌شود
مسئول امور اقلیت‌های دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آئین مذهبی باداراک، سوم تا پنجم مردادسال جاری در قره کلیسای چالدران برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیفعلی اسماعیل زاده در گفت و گو با نوای چالدران، اظهار داشت: در این آیین که برنامه اصلی آن روز پنجم مردادماه برنامه ریزی شده، نظیر سال‌های گذشته زائرانی از نقاط مختلف جهان حضور خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای چالدران,

وی، افزود: برگزاری آئین مذهبی ارامنه جهان همه ساله در ایران ضمن اینکه نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و آذربایجان غربی است، صلح و دوستی ایرانیان را نیز به تصویر می کشد.

,

مسئول امور اقلیت‌های دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، عنوان کرد: مراسم سالانه مذهبی ارامنه جهان تحت عنوان باداراک همه ساله در کلیسای تاریخی تاتائوس مقدس «قره کلیسا» در شهرستان چالدران برگزار می‌شود.

,

وی، ادامه داد: در این مراسم ارامنه دیگر کشورهای جهان از جمله ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا و دیگر کشورها نیز شرکت می کنند.

,

اسماعیل زاده، بیان داشت: ارامنه ایران و جهان در این مراسم با اعمالی همچون راز و نیاز به درگاه خداوند، قربانی کردن و غسل تعمید دادن به نوزادان خود در قالب مراسم باداراک یا عشای ربانی این روز را گرامی می دارند.

,

وی، گفت: در طول این مدت زائران قره کلیسا اعمال خاص این کلیسا شامل روشن کردن شمع، راز و نیاز با خدا، غسل تعمید نوزادان و قربانی کردن گوسفندان را به جای می آورند و با انجام این اعمال از خداوند بزرگ طلب رحمت و مغفرت گناهان را می کنند.

,

به گزارش نوای چالدران، قره کلیسا یا کلیسای تاتائوس یکی از زیباترین آثار تاریخی واقع در شمال آذربایجان غربی شهرستان چالدران است که نظر هر گردشگری را با معماری بی نظیرش به خود جلب می کند. این کلیسا قدیمی ترین کلیسای عالم مسیحیت به شمار می رود و قدمت آن به قرن های هفتم و دوازدهم میلادی می رسد. قره کلیسا که در بین ارامنه جهان به تاده مقدس معروف است در ۲۰ کیلومتری شمال شرق چالدران و بر روی مزار تاتائوس حواری حضرت مسیح(ع) احداث شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه