اخبار داغ

کارآفرین ابرکوهی با پرورش زالو از مشکلات اقتصادی عبور می‌کند؛

هزینه‌بر نبودن و عدم نیاز به تغذیه هرروزه از مزایای پرورش زالو است

هزینه‌بر نبودن و عدم نیاز به تغذیه هرروزه از مزایای پرورش زالو است
کارآفرین ابرکوهی گفت: هزینه‌بر نبودن، عدم نیاز به تغذیه هرروزه و مناسب بودن بازار فروش از مزایای پرورش زالو است، که افراد می‌توانند به‌راحتی با کمترین سرمایه در محیطی کوچک مرکز پرورش و تکثیر آن را راه‌اندازی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا ، کارآفرین ابرکوهی در سالی که به نام رونق تولید رقم خورده است، توانست با کمترین سرمایه و تجهیزات، مرکز پرورش و تکثیر زالو شفا را در شهرستان ابرکوه راه‌اندازی و فعال کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

کریم زارع رئیس‌آبادی 50 ساله پس از گذراندن دوره درمان بیماری قلبی، شغل پیمانکاری ساختمان را رها کرد و با خرید مینی‌بوس و گرفتن سرویس مدارس امرارمعاش می‌کرد، تا اینکه با راهنمایی‌های کارشناسان بسیج و مشاوره و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شغل خانگی پرورش زالو را در این روستا ایجاد کرد.

,

ایجاد مرکز پرورش زالو با تسهیلات 200 میلیون ریالی و تجهیزات ابتدایی

, ایجاد مرکز پرورش زالو با تسهیلات 200 میلیون ریالی و تجهیزات ابتدایی, ایجاد مرکز پرورش زالو با تسهیلات 200 میلیون ریالی و تجهیزات ابتدایی,

زارع در خصوص جزئیات احداث این مرکز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) تعدادی علاقه‌مندان از ابرکوه در دوره آموزشی پرورش زالو در یکی از مزارع شهر یزد شرکت کردیم و پس‌ازآن با تسهیلات 20 میلیون تومانی اشتغال‌زایی خانگی، مرکز موردنظر را احداث کردم.

, یزدرسا ,

وی، با تأکید بر اینکه با تولیدات خانگی می‌توان زمینه رونق تولید ملی را افزایش داد، گفت: امکانات اولیه این مرکز شامل وان‌هایی از جنس پلاستیک فشرده با شیر تخلیه، چند متر لوله‌کشی، دستگاه تصفیه آب خانگی، تانکر آب، دستگاه بخار ساز، در محیطی به مساحت بیش از صد متر بود.

,

کارآفرین ابرکوهی تصریح کرد : حدود 8 ماه پیش تعداد 600 زالو ده‌ماهه خریداری کردم و پس از 4 ماه تعداد 300 زالو را برای مصرف درمانی به متقاضیان شهرستان عرضه کردم.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر مابقی آنها آماده کوکون‌ریزی و تخم‌گذاری هستند، که باید بستر خارج از آب همانند مکان طبیعی با خاک کمپوست، برایشان فراهم کنم. چراکه تخم‌گذاری در آب موجب عفونت کوکون‌ها شده و از بین می‌روند.

,

هر زالو بین 10 الی 15 زالو تولید می‌کند

, هر زالو بین 10 الی 15 زالو تولید می‌کند, هر زالو بین 10 الی 15 زالو تولید می‌کند,

زارع، بابیان اینکه ابتدای کار، حدود 50 عدد زالوها به علت عدم تجربه کافی تلف شدند، خاطرنشان کرد:  ازآنجاکه زالوها دوجنسی هستند هرکدام بین 10 الی 15 عدد تخم‌گذاری می‌کند و باید حدود 15 و بعضاً تا 60 روز در بستر جدید بماند تا مرحله تخم‌گذاری تمام شود.

,

, ,

پرورش‌دهنده زالو در ابرکوه، در ادامه صحبت‌هایش گفت: البته زمینه استفاده و مصرف زالوهای تلف‌شده که خشک می‌شوند، در برخی کشورهای خارجی وجود دارد.

,

وی، ادامه داد: لارو زالو (زالو یک‌روزه) پس از گذشت 8 ماه و سه دوره تغذیه آماده استفاده طبی در موارد درمانی است که این مدت‌زمان گاهی متفاوت است. زالو در مقاطع سنی مختلف سه‌ماهه (سوزنی)، 6 ماهه (آرایشی)، یک‌ساله (پیش مولد) و بعد از 16 ماه (مولد) مصارف گوناگون دارد.

,

بخش مهم زالو درمانی تزریق آنزیم‌های موردنیاز بدن میزبان است

, بخش مهم زالو درمانی تزریق آنزیم‌های موردنیاز بدن میزبان است, بخش مهم زالو درمانی تزریق آنزیم‌های موردنیاز بدن میزبان است,

زارع بیان کرد: زالو موجودی است که برخلاف نامش بیشتر از اینکه از میزبان تغذیه کند(40 درصد)، بلافاصله آنزیم‌هایی را به خون میزبان تزریق می‌کند که موردنیاز بدن او است (60 درصد) و این قسمت اصلی زالو درمانی است.

,

وی افزود: زالو اگرچه هر سه ماه یک‌بار نیاز به تغذیه (به ترتیب با خون قورباغه، شترمرغ، شتر، ماکیان، گوسفند و گاو) دارد، ولی آب آن حدوداً هر سه روز یک‌بار باید تعویض شود.

,

مرد ابرکوهی اذعان کرد: بهترین نژاد زالو در مناطق شمالی کشور یافت می‌شود که شرایط اقلیمی مناسبی برای بسترسازی آنها فراهم است. در استان‌های دیگر نیز به‌صورت صنعتی پرورش و تکثیر می‌شود.

,

فضایی آرام، بدون استرس و سروصدا، عاری از بوهای مختلف؛ محیطی مناسب برای رشد زالو

, فضایی آرام، بدون استرس و سروصدا، عاری از بوهای مختلف؛ محیطی مناسب برای رشد زالو, فضایی آرام، بدون استرس و سروصدا، عاری از بوهای مختلف؛ محیطی مناسب برای رشد زالو,

زارع تأکید کرد: فضایی آرام، بدون استرس و سروصدا، عاری از بوهای مختلف، با دمای داخلی 26 درجه و دمای آب 23 درجه محیطی مناسب برای این موجود است، در غیر این صورت دچار بیماری شنی و بندی خواهد شد که موجب تغییر شکل بدن آن می‌شود.

,

وی، بابیان اینکه زالو به پزشک کوچک معروف است و بازار فروش و مصرف آن در شهرستان ابرکوه، نسبتاً خوب است، گفت: افراد بیکار جویای کار و خانم‌ها در فضایی به‌اندازه یک پارکینگ می‌توانند برای امرارمعاش و درآمدزایی اولیه، با سرمایه اندک کار پرورش زالو را شروع کنند.

,

زارع در پایان تصریح کرد: با توجه به هزینه‌بر نبودن زالو، داشتن عمر طولانی و سریع از بین نرفتن، عدم نیاز به تغذیه هرروزه، سازگار شدن با شرایط اقلیمی متفاوت و نگهداری بدون خسارت، پرورش و تکثیر آن به‌صرفه است.

,

انتهای پیام/

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه