اخبار داغ

معاون آبخیزداری اداره کل طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

طرح تعادل‎بخشی منابع آب‎های زیرزمینی در مناطق بحرانی زنجان اجرا می‌شود

طرح تعادل‎بخشی منابع آب‎های زیرزمینی در مناطق بحرانی زنجان اجرا می‌شود
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اجرای طرحهای آبخیزداری در زنجان گفت: طرح تعادل بخشی منابع آبهای زیرزمینی در مناطق بحرانی زنجان اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; جعفر بیات در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات تعادل بخشی در دیگر نقاط مشرف به دشت ابهر- خرمدره اظهار کرد: اجرای این طرحهای از جمله حوزه آبخیز ویستان، الوند، و والایش از چند سال اخیر آغاز شده و اجرای آن همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: طرح آبخوان داری خراسانلو در شهرستان ابهر با تامین اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی همچنان در حال اجرا و تکمیل است.

,

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که پروژه آبخوان داری روستای خراسانلو به عنوان یکی از طرح‌های اثر بخش در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری استان به شمار می رود گفت‌: این طرح با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با تخصیص 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در حال احداث و تکمیل است.

,

وی افزود‌: با اجرای پروژه آبخوان‌داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود 7 هزار نفر صورت می‌گیرد.

,

بیات هدف از اجرای این طرح را تعادل بخشی به سفره آب زیرزمینی دشت شبه بحرانی ابهر- خرمدره که سالانه بیش از یک متر افت دارد اعلام کرد.

,

وی در ادامه با تاکید بر این که شنا کردن در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان داری ممنوع است تاکید کرد: اهالی روستاهایی که در حاشیه حوزه های آبخیزداری و آبخوان داری ساکن هستند و همچنین مردم غیر بومی که برای گردش به این نقاط می روند از شنا کردن در حوزه های آبخیز به علت باتلاقی بودن آن‌ها خودداری کنند.

,

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بهره برداران حوزه ها نیز توصیه کرد که در حفظ و حراست تابلوهای اخطار و هشدار نصب شده از سوی اداره کل در حاشیه مخازن پروژه از بروز هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه