اخبار داغ

واشنگتن پست:

دروغ ترامپ درباره لغو اقدام نظامی علیه ایران/ ترامپ مانند ببر می‌غرّد و مانند گربه وحشت‌زده عمل می‌کند

دروغ ترامپ درباره لغو اقدام نظامی علیه ایران/ ترامپ مانند ببر می‌غرّد و مانند گربه وحشت‌زده عمل می‌کند
واشنگتن پست در مطلبی به ادعا‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره آنچه تصمیم برای اقدام علیه ایران و منصرف شدن از آن خواند پرداخته و می‎نویسد که دونالد ترامپ مانند ببری است که می‌غرّد اما مانند گربه وحشت‌زده عمل می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشریه  «واشنگتن پست» نوشت: ترامپ دروغگویی است که به دروغ گفتن اعتیاد پیدا کرده است، اما برخی از دروغ‌های او برجسته‌تر از دیگر دروغ‌ها هستند؛ به خصوص دروغ‌هایی که او درباره منصرف شدن از حمله به ایران پس از سرنگون شدن پهپاد گلوبال هاوک به ما می‌گوید بیانگر این موضوع هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«مکس بوت» نویسنده آمریکایی در این مطلب به ادعاهای ترامپ مبنی بر منصرف شدن از اقدام علیه ایران به دلیل برآورد ۱۵۰ نفری تلفات آن و نیز ادعای لغو آن ۱۰ دقیقه پیش از اجرا اشاره کرده و می‌نویسد: برآورد‌ها نشان می‌دهد که ترامپ تصمیم حمله به ایران را نه ۱۰ دقیقه بلکه حدود ۲ ساعت پیش از زمان تعیین شده یعنی ساعت ۷ عصر لغو کرده است.
,
 
,
وی می‎گوید: این دروغ‌ها شاید کوچک به نظر برسند، اما کاملا گویا هستند، چرا که به موضوع انگیزه اشاره می‌کنند. ترامپ دوست دارد مردم جهان بر این عقیده باشند که او تصمیم حمله به ایران را لغو کرده، زیرا فردی بشردوست و نه جنگ ستیز است. اما شواهد گویای آن است که در حقیقت او در پی گفت‎وگو با افرادی مانند «تاکر کارلسون» از این تصمیم منصرف شده است. (پیش از این نیویورک تایمز ادعا کرده بود که ترامپ در پی گفت‎وگو با تاکر کارلسون، مجری شبکه فاکس نیوز از اقدام نظامی علیه ایران منصرف شده است).
,
 
,
واشنگتن پست در بخش دیگری می‌افزاید: به طور خلاصه ترامپ از حمله منصرف شده، اما نه به خاطر اینکه اطلاعات جدیدی به دست او رسیده بلکه به خاطر اینکه او از این کار واهمه پیدا کرده است.
,
 
,
این نشریه آمریکایی می‎نویسد: وقفه‌ها و اقدامات زیگزاگی ترامپ در برابر ایران کمتر از یک فاجعه برای او نیست.
,
 
,
مکس بوت در ادامه به برخی از لفاظی‌های غیر عملگرای ترامپ در موارد گوناگون اشاره کرده و می‌نویسد که این بخشی از الگوی رفتاری ترامپ است که مانند یک ببر می‌غرّد، اما اغلب مانند یک گربه وحشت‌زده عمل می‌کند. این همان رئیس جمهوری است که بار‌ها تهدید به بستن مرز‌های مکزیک و اعمال تعرفه علیه این کشور می‌کرد. این همان رئیس جمهوری است که در توییتر اعلام کرد به زودی روند اخراج میلیون‌ها پناهجوی غیر قانونی آغاز می‌شود. سال ۲۰۱۷ نیز او از «آتش و خشم» در برابر کره شمالی سخن گفت، اما از آن زمان تاکنون درباره «نامه‌های زیبایی» که از «کیم جونگ‌اون» دریافت کرده سخن می‌گوید و ادعا می‌کند که عاشق کیم جونگ اون است که برنامه هسته‌ای کره شمالی با تمام سرعت در حال حرکت روبه جلو است.
,
 
,
در بخش دیگری از این مطلب آمده است که این مثال‌ها پایان ناپذیر و منتهی به یک نتیجه‌گیری غیر قابل انکار هستند؛ ترامپ یک ببر توییتری است که نمی‌توان تهدیداتش را جدی گرفت.
,
 
,
مکس بوت در ادامه به یادداشت خود درباره ترامپ در ماه آوریل اشاره کرده و می‌نویسد: ترامپ استاد تهدیدات پوشالی و تعهدات نقض شده است.
,
 
,
واشنگتن پست با اشاره به ادعا‌های اخیر «جان بولتون» در سفر به اراضی اشغالی می‌افزاید: این یک موقعیت خطرناک برای یک رئیس جمهور است. روز یکشنبه جان بولتون هشدار داده که «نه ایران و نه هیچ دشمن دیگری نباید احتیاط آمریکا را با ضعف اشتباه بگیرد». در واقع آنچه که به نمایش گذاشته شده احتیاط و صلاحدید نیست بلکه تردید و آشفتگی است. در واقع پیامی (که از این اقدامات آمریکا) به پایتخت کشور‌های دشمن می‌رود این است که رئیس جمهور ضعیف است.
,
 
,
مکس بوت در پایان ضمن عدم تأیید هرگونه تصمیم مبنی بر گزینه نظامی علیه ایران  به این موضوع اشاره می‌کند که پیام وی این نیست که ترامپ باید به ایران حمله می‌کرد زیرا این اقدام تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه