اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان مطرح کرد:

وجود 74 پروژه آموزشی استان در دست احداث / تحقق 730 میلیارد ریالی خیرین در 20 جشنواره/ افتتاح 9 پروژه با 61 کلاس درس در مهرماه سالجاری

وجود 74 پروژه آموزشی استان در دست احداث / تحقق 730 میلیارد ریالی خیرین در 20 جشنواره/ افتتاح 9 پروژه با 61 کلاس درس در مهرماه سالجاری
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اینکه 74 پروژه آموزشی استان در دست احداث می باشد، گفت: 9 پروژه با 61 کلاس درس در مهرماه سالجاری افتتاح می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سعید هژبری ​مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در 5 تیرماه با هدف تکریم و تقدیر مقام خیرین مدرسه ساز، گفت: در این جشنواره 444 خیر حقیقی و حقوقی متشکل از 267 نفر آقا، 94 خانم تجلیل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه  استان سمنان از جمله استان هایی است که درصد حضور افراد بیگانه به دلیل شرایط اقتصادی مناسب بسیار زیاد است، گفت: تاکنون 2 فضای آموزشی برای اتباع ساخته شده که در حال بهره برداری است و عملیات ساخت سومین آموزشگاه اتباع از امروز آغاز می شود.

,

هژبری با اشاره به اینکه دبیرستان اتباع دارای 12 کلاس در منطقه بافت فرسوده و در جنوب شهرسمنان می باشد، افزود: 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه برآورد شده است که از این مقدار 2.5 میلیارد از سهم اعتبارات دولتی و مابقی خیرین مدرسه ساز تعهد کرده اند.

,

 

,

وجود 74 پروژه آموزشی و ورزشی استان در دست احداث

, وجود 74 پروژه آموزشی و ورزشی استان در دست احداث,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 74 پروژه آموزشی و ورزشی استان در دست احداث است، گفت: 3 پروژه با مشارکت خیرین تکمیل می شود که شامل 516 کلاس درس می باشد.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این پروژه ها با 133 هزار مترمربع که برای تکمیل آن اعتبار2 هزار و 480 میلیارد ریال نیاز می باشد و خیرین مدرسه ساز برای تکمیل این پروژه ها 283 میلیارد ریال تعهد کرده اند.

,

هژبری افزود: تا کنون 20 جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان برگزار شده است که  از 1 هزار و 370 میلیارد ریال تعهد خیرین در جشنواره 730 میلیارد ریال آن محقق شده است.

,

 وی با اشاره به اینکه استان سمنان از حیث مشارکت های مردمی از نظر کمی و کیفی یکی از استان های پویا و فعال می باشد، گفت: میزان درصد تحقق تعهدات استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

,

 

,

بهره برداری 13 پروژه با مشارکت خیرین در سال گذشته

, بهره برداری 13 پروژه با مشارکت خیرین در سال گذشته,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، با اشاره به اینکه در سال گذشته 13 پروژه شامل 93 کلاس درس با زیربنای 18 هزار و 300 مترمربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: میزان تعهد خیرین مدرسه ساز  در این پروژه ها به  121 میلیارد ریال می رسد که به طور تقریبی 51 درصد اعتبارات این 13 پروژه در سال 97 توسط خیرین پرداخت شده است.

,

هژبری با بیان اینکه از ابتدای نهضت خیرین که در سال 87 شروع شده است تا کنون 187 پروژه با مشارکت خیرین مدرسه ساز به بهره برداری رسیده است، گفت: 842 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز مدارس جمع آوری شده است.

,

 

,

بهره برداری 9 پروژه در مهرماه سالجاری

, بهره برداری 9 پروژه در مهرماه سالجاری,

وی از بهره برداری 9 پروژه در مهرماه سالجاری با 61 کلاس درس خبر داد و گفت: زیربنای این پروژه ها به  10 هزار و 537 می رسد و همچنین در دهه فجر سال 98، 3 پروژه با 5 هزار و 925 مترمربع و 42 کلاس درس به بهره برداری می رسد.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، تصریح کرد: 23 درصد از کلاس های استان مستحکم، 36 درصد تخریبی و مابقی نیاز به مقاوم سازی دارند که در کانون توجه و اهداف اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار گرفته است.

,

هژبری با اشاره به اینکه رانش زمین در کالپوش به بسیاری از فضاهای آموزشی، ورزشی و مسکونی خسارت وارد شده است، ابراز کرد: اگر روستای حسین آباد به منطقه دیگری انتقال پیدا کند یک واحد آموزشی متناسب با نیاز روستا احداث می شود که از سوی اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تقاضای زمین صورت گرفته است.

,

وی با توجه به اینکه در کالپوش برای برطرف کردن نیاز آموزشی 810 دانش آموز،  2 مدرسه ابتدایی، 2 مدرسه دبیرستان و 1 هنرستان به طور متمرکز ایجاد می شود، عنوان کرد: ابتدای سال تحصیلی دانش آموزان در کانکس شروع می شود تا برای انتقال روستا مدیریت استان تصمیمات جدی را لحاظ کند.

,

 

,

هوشمند سازی یک هزار و 328 کلاس درس در استان

, هوشمند سازی یک هزار و 328 کلاس درس در استان,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، با توجه به اینکه 1 هزار و 328 کلاس درس توسط آموزش و پرورش هوشمندسازی شده است، گفت: به طورکلی 37 درصد مدارس هوشمند و 41 درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارند که برای حداقل مقاوم سازی 20 درصد این مدارس برنامه ریزی صورت گرفته است.

,

هژبری با اشاره به اینکه 20 تا 40 کلاس درس استان از بخاری نفتی برای سامانه گرمایشی استفاده می کنند که تا مهرماه جمع آوری این بخاری ها انجام می شود، ابراز داشت: برنامه ریزی برای استاندارد سازی 200 کلاس درس تا پایان سال صورت گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه مدارس سبز مدارسی هستند که با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، کمتر شدن گازهای آلاینده و استفاده از فاضلاب خاکستری ایجاد می شوند، عنوان کرد: 3 پروژه در استان سمنان شامل مجتمع شهرستان سرخه، دبیرستان 12 کلاس مهدیشهر و مجتمع آموزشی شاهرود با 10 هزار مترمربع با رویکرد مدیریت سبز در حال طراحی می باشند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه