اخبار داغ

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع):

راه اندازی کلینیک خانواده در شهرستان های بهار و همدان/ پیگیر ساخت اردوگاه کرامت در نهاوند هستیم

راه اندازی کلینیک خانواده در شهرستان های بهار و همدان/ پیگیر ساخت اردوگاه کرامت در نهاوند هستیم
معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه به دنبال توانمندسازی افراد در بحث کلینیک خانواده نیز هستیم گفت: دو کلینیک مشاوه خانواده را در شهرستانهای همدان و بهار راه‌اندازی می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهرام صادقی ظهر امروز در بین خبرنگاران با بیان اینکه وظایف معاونت اجتماعی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سابقاً در معاونت های مختلف تقسیم شده بود افزود: به تازگی این معاونت به صورت مستقل و جداگانه از سال ۹۷ کار خود را آغاز کرده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به اینکه در این معاونت مواردی از فعالیت های بسیج سازندگی امر به معروف و نهی از منکرانجام می‌شود گفت:  بخشی از معاونت فرهنگی و بخشی از امور نخبگان نیز در این معاونت حال انجام است.

,

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان این معاونت با توجه به ماموریت های محوله رویکرد خدمات اجتماعی و حمایت از نیازمندان و خانواده های آسیب پذیر و مقابله با آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و کاهش اعتیاد و بحث طلاق و ترویج ازدواج در دستور کار خود قرار داده است.

,

شهرام صادقی خبر از یکی از برنامه های این معاونت داد و گفت: راه اندازی کلینیک های خانواده برای مقابله با آسیب های اجتماعی  که بیشترین تمرکز آن برای مادران و کانون خانواده است یکی از برنامه های ماست.

,

وی با بیان اینکه در بحث اعتیاد به دنبال پیشگیری هستیم که مقدم بر درمان است گفت: به دنبال احداث اردوگاه کرامت در نهاوند هستیم که وظیفه این اردوگاه و جامعه هدف این اردوگاه معتادین متجاهر هستند

,

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه گفت: با هماهنگی ناجا قوه قضاییه این اردوگاه را خواهیم داشت و در این اردوگاه معتادین به مدت سه ماه به صورت رایگان خدمات دهی و ترک داده می شوند و ظریفت آن نیز ۴۰۰ نفر است.

,

شهرام صادقی افزود: مباحث بعد از ترک نیز مهم است و اعتیاد زمینه یاب ناهنجاری‌های زیادی است و آنچه که برای ما در این اردوگاه مهم است آموزش مهارت های مختلف برای اشتغال زایی معتادین است که نیاز است معتادین پس از ترک مورد حمایت نیز قرار بگیرند.

,

وی خاطر نشان کرد: در حوزه کاهش طلاق نیز به دنبال آموزش مهارت زندگی و تحکیم خانه وخانواده را در دستور کار که در این راستا  به دنبال راه اندازی مراکز آموزش ازدواج هستیم.

,

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر موضوع  ازدواج آسان گفت: ترویج ازدواج آسان کمک شایانی خانواده هاست که در این پروسه نیازمند تامین جهیزیه و اقلام زندگی هستند که بدنبال ترویج فرهنگ ساده زیستی هستیم .

,

صادقی با شاره به اینکه به دنبال توانمندسازی افراد در بحث کلینیک خانواده نیز هستیم گفت: دو کلینیک مشاوه خانواده را در شهرستانهای  همدان و بهار راه‌اندازی می‌کنیم.

,

وی افزود : این کلینیک ها توسط بسیج جامعه زنان مدیریت خواهد شد و مشاورات  دین پایه هستند وچرا که عمدتا مشاوره های که هم اکنون در حال انجام است با سبک زندگی غربی است اما ما به دنبال اساتید مجرب هستیم که بتوانیم سبک زندگی اسلامی را ترویج دهیم.

,

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع)  ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف موضوعات خاصی وجود دارد که در برنامه های مختلف پیش بینی شده و به دنبال روش های ایجابی هستیم که به کمک آموزش بتوانیم این موضوع را نهادینه کنیم

,

صادقی با بیان اینکه در بحث خدمات اجتماعی یکی از رویکردهای معاونت اجتماعی خدمات به قشر نیازمند و حاشیه شهر است گفت:  توجه به خانواده های نیازمند حمایت از زنان  سرپرست کودکان کار و ایجاد شغل برای خانواده ها و کمک به تحصیل آنها  از دیگر فعالیت های ماست که برنامه مختلفی در این حوزه داریم.

,

وی در ادامه با اشاره به طرح دیگری در نقاط حاشیه شهر تمام شهرستان ها گفت: طرح عمده دیگر طرح محلات آسیب دیده است که آن هم طرح کرامت محلات نام دارد.

,

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) گفت: در این طرح که بین ۱ تا ۳ نقطه آسیب پذیر هرشهر انجام می‌شود، خدمات اجتماعی در این نقاط ارائه می شود مثلا در همدان نقاط خضر، حصار امام(ره) و شهرک ولیعصر(عج) انتخاب شدند و در شهرستان های دیگر نیز به همین منوال انجام می‌شود.

,

صادقی در پایان گفت: در این قرارگاه های محله ای یک مدیر محله اسلامی انتخاب و آموزش داده شده است که رابطه بین ما و محله است و مشکلات محل را به صورت ۲۴ ساعته رصد پیگیری و به نتیجه می رساند و خانواده های نیازمند را شناسایی و مورد حمایت قرار می دهند در این قرارگاه محل محور انواع و اقسام خدمات پزشکی مشاوره ای آموزشی انجام می شود و برای خانواده های نیازمند بسته های غذایی و دیگر خدمات ارائه می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه