اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

سند رونق تولید کرمانشاه طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود

سند رونق تولید کرمانشاه طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود
استاندار کرمانشاه از ابلاغ سند رونق تولید استان طی روزهای آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند عصر امروز دوشنبه در چهاردهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مشکل بیکاری یکی از چالش های بسیار بزرگ پیش روی توسعه استان است، اظهار داشت: بیکاری ساختار خانواده های استان را نیز به چالش کشیده در مسائل اقتصادی و اجتماعی خود را نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بیکاری در سال ۹۶ یادآور شد: البته بازار مالی زلزله به ما کمک کرد بیش از ۵ هزار میلیارد مستقیم درگیر ایجاد اشتغال بود هرچند ۱۰۰ درصد این اشتغال برای استان نبود اما توانست روند رو به رشد بیکاری را مهار کند و حتی ۲.۵ درصد شاهد کاهش این نرخ هم باشیم.

,

استاندار کرمانشاه افزود: در این راستا سندی با ۷ برنامه تدوین شده و در آن پیش بینی های لازم برای رفع بیکاری صورت گرفته است.

,

بازوند هدف از این سند را کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری اعلام کرد و اظهار داشت: در سال ۹۸ به دنبال کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در مقایسه با سال ۹۷ هستیم و برآوردهای لازم در زمینه میزان سرمایه‌گذاری و تعداد شغل مورد نیاز برای تحقق این موضوع در سند مربوطه در نظر گرفته شده است.

,

مدیر ارشد استان بیان داشت: این سند در حال حاضر آماده است و از ابتدای سال تا کنون نیز بر اساس همین سند اقدام کردیم.

,

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد اشتغال خالص هستیم، افزود: سالانه حدود ۷۵۰۰ نفر ورودی بیکار و ریزش های فراوانی در بحث اشتغال استان داریم لذا باید بتوانیم ۲۰ تا ۲۱ هزار اشتغال خالص داشته باشیم.

,

بازوند ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، اتاق بازرگانی استان سند رونق تولید را تهیه کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم آنرا به روز کرده و طی روزهای آینده این سند ابلاغ خواهد شد.

,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: بانک ها و بخش خصوصی تعهدات سختی را در این راستا دارند و بحث کسب و کار به طور جدی در این سند پیگیر می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه