اخبار داغ

رئیس موسسه ترک اعتیاد آواری زندگی پاک فارسان

یک نشانه به‌طور خاص نمی‌توان عامل بروز اعتیاد باشد

یک نشانه به‌طور خاص نمی‌توان عامل بروز اعتیاد باشد
رئیس موسسه ترک اعتیاد آواری زندگی پاک فارسان گفت: به‌طور خاص نمی‌توان عامل بروز اعتیاد باشد بلکه اغلب مجموعه‌ای از عوامل سبب کشش فرد به‌طرف این بیماری خانمان‌سوز می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احسان رنجبر رئیس موسسه ترک اعتیاد آواری زندگی پاک فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در رابطه با ترک اعتیاد گفت: زمانی که یک موضوع خطرات زیادی را برای جامعه فراهم کند به‌طور طبیعی راهکار برای جلوگیری از این موضوع خطرآفرین ضروری‌ترین چیز برای امروز و دیروز و آینده جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مسئولین و دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر نگاه ویژه‌ای نسبت به امر خنثی‌سازی این باندهای خطرناک مواد مخدر دارند تأکید کرد: موادهای مخدر سنتی و صنعتی گوناگونی که امروز در جامعه وجود دارد و خطرات زیادی ازجمله جانی و مالی را فراهم کرده به‌گونه‌ای که اعتمادبه‌نفس را کم کرده و باعث بی‌اعتمادی در سطح جامعه شده است.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر و افرادی که دچار این بیماری شده‌اند سرمنشأ بیشتر آسیب‌های اجتماعی امروز هستند اظهار داشت: در کنار اعتیاد، مافیای سود جوی وجود دارند که با این کار از ثروت زیادی برخوردار شدند و از این کار خانمان‌سوز برای دیگران دست برنمی‌دارند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام احسان رنجبر، با عواملی که می‌تواند مؤثر در بروز اعتیاد در یک فرد شوند نشست را ادامه داد.

وی افزود: به‌طورکلی، عواملی را که باعث بروز اعتیاد در جامعه می‌شوند را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد و آن‌ها را این‌گونه بیان کرد. محیط اجتماعی؛ عوامل شخصی مثل خانواده، مدرسه و هم سن و سالان، مشکلات روانی و رفتاری فرد، تأثیرات بیولوژیک را می‌توان از اساسی‌ترین چیزی‌های شمرد که باعث گرفتاری فرد به بیماری اعتیاد می‌شود.

حجت‌الاسلام رنجبر در ادامه گفت: باید توجه کامل داشت که یک نشانه به‌طور خاص نمی‌توان عامل بروز اعتیاد باشد بلکه اغلب مجموعه‌ای از عوامل سبب کشش فرد به‌طرف این بیماری خانمان‌سوز می‌شود و مهم‌ترین عوامل که فرد کشش پیدا می‌کند به‌طرف این بیماری این‌ها هستند عوامل فردی بوالهوسی، کنجکاوی فرد در خصوص مواد مخدر، بیکاری، عوامل سیاسی در دسترس بودن مواد مخدر، فقر، مهاجرت بی جا از روستاها به‌طرف شهر و شهرستان‌ها، عوامل خانوادگی اختلافات خانوادگی، طلاق و تربیت نادرست از زمان کودکی، روابط و دوستی‌های خطرناک را می‌توان از مهم‌ترین عوامل که سبب کشیده شدن فرد به‌طرف اعتیاد می‌شود شمرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه