اخبار داغ

حمایتِ نمایندگانِ سراسر کشور از تحولاتِ اخیرِ قوه قضاییه:

برخورد قاطع و انگیزه رئیسِ دستگاه قضا برای مبارزه با فساد، ستودنی است/ شمارش معکوس برای اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولینِ

برخورد قاطع و انگیزه رئیسِ دستگاه قضا برای مبارزه با فساد، ستودنی است/ شمارش معکوس برای اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولینِ
روزهای اخیر در گفتگویی تفصیلی آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ضمن تشریح برنامه‎های خود بر برخورد جدی با فساد در هر کجا حتی در قوه قضاییه تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزهای اخیر در گفتگویی تفصیلی آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ضمن تشریح برنامه‎های خود بر برخورد جدی با فساد در هر کجا حتی در قوه قضاییه تاکید کرد. حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی سراسر کشور نیز به‎عنوان اعضای قوه قانونگذار حمایت خود را از عملکردِ  آیت الله رئیسی و تحولاتِ اخیر قوه قضاییه اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , محمدمهدی زاهدی؛ نماینده کرمان و راور:, محمدمهدی زاهدی؛ نماینده کرمان و راور:,

تغییرات مثبتِ قوه قضائیه افزایش اعتماد عمومی را به دنبال دارد/ریشه‎کن شدن فساد با ادامه روند مبارزه با مفاسد اقتصادی

, تغییرات مثبتِ قوه قضائیه افزایش اعتماد عمومی را به دنبال دارد/ریشه‎کن شدن فساد با ادامه روند مبارزه با مفاسد اقتصادی, تغییرات مثبتِ قوه قضائیه افزایش اعتماد عمومی را به دنبال دارد/ریشه‎کن شدن فساد با ادامه روند مبارزه با مفاسد اقتصادی,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عزیز کشورمان وقتی این قاطعیت برخورد نظام و قوه قضائیه را با مفاسد اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی مشاهده کنند حتما خوشحال خواهند شد.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با سخنان شب گذشته رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی با مردم اظهار داشت : ما از مواضع حجت الاسلام رئیسی ریاست قوه قضائیه تشکر می کنیم زیرا مواضع بسیار خوب و انقلابی را در پیش گرفته اند و در مبارزه با فساد وی را جدی می بینیم .

 وی گفت: امیدواریم در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی موفق باشند و مطمئنا مردم عزیز کشورمان نیز وقتی این قاطعیت برخورد نظام و قوه قضائیه را با مفاسد اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی مشاهده کنند حتما خوشحال خواهند شد .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: دستور تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن دستور خوبی بود زیرا زنان با همان روال عادی و رعایت مسائل شرعی در جلسات دادگاه حضور پیدا می کنند.

زاهدی در رابطه با شفافیت مالی قوه قضائیه عنوان داشت : بحث شفافیت مالی قوه قضائیه مدتی نیز در مجلس مطرح بود و این که قوه قضائیه بتوانند سالانه گزارش مالی خود را ارائه دهد بحث مهمی است.

ریشه کن شدن فساد با ادامه روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضائیه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس توضیح داد: قوه قضائیه روند خوبی را دنبال می کند و اگر این روند ادامه داشته باشد مطمئنا دیگر در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی نباید به دنبال فساد از نوع مالی باشیم بلکه قابلیت ها، لیاقت ها و روال های قانونی ملاک عمل قرار می گیرد.

وی در خصوص ارائه لیست اموال مسئولین و خانواده هایشان نیز ابراز داشت: مسئولین باید خیلی شفاف نسبت به ارائه اموالشان اقدام کنند و ممکن است این شفافیت به صورت اعلان عمومی نباشد ولی دفتر ریاست قوه باید اطلاع از اموال تمامی مسئولین در رده های مختلف کشور داشته باشند.

 

شهروز برزگر کلشانی، نماینده سلماس:

برخورد قاطع و انگیزه رئیس دستگاه قضا برای مبارزه با فساد ستودنی است

شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اولین برنامه تلویزیونی حجت الاسلام رئیسی و سخنان رئیس دستگاه قضا، ضمن حمایت از وی، اظهار داشت: برخورد قاطع و جامع ریاست دستگاه قضا در برخورد با فساد ستودنی بوده و جای قدردانی و تشکر دارد که با این انگیزه بالا و قاطعیت تمام برخورد می کنند.

وی، افزود: جامعه نیازمند این برخورد قاطع با فساد مالی بوده و در این صورت التهاب موجود در جامعه فروکش می کند، انتظار این است دستگاه قضا به دور از جریان های سیاسی و کشمکش های سیاسی با عدالت روند پیگیری پرونده ها را ادامه دهد تا در آینده نه چندان دور شاهد ریشه کن شدن فساد مالی در تمام ادارات و نهادهای اجرایی و قضایی باشیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حمایت از کار و تولید ایرانی و برخورد قوه قضائیه با مانع تراشان بر سر راه تولید داخلی، ارائه گزارش مالی، برپایی دادگاه های مبارزه با فساد و اموراتی از این قبیل از اهم دستورات حجت الاسلام رئیسی برای پیشبرد اهداف جامعه اسلامی است که باید در قبال این اقدامات قدردان وی بود.

 

محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز:

رسیدگی به تخلفات دولت با تعامل مجلس و قوه‌قضاییه/ شمارش معکوس برای اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین

سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون اصل90مجلس با ریاست قوه قضاییه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از انتخاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قوضاییه، اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است.

وی گفت: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون اصل90مجلس و آیت‌الله رئیسی برگزار شد، برخی موضوعات که شامل خواسته‌های مردم می‌شد مطرح شد. همچنین پاره ای از تصمیماتی که باعث شده بود روند اجرای مصوبات مجلس با کُندی مواجه شود مورد بررسی و تحلیل طرفین قرار گرفت.

سعیدی خاطرنشان کرد: تخلفات دولت در زمینه اجرای قانون و عدم اجرای صحیح مصوبات قانونی مجلس، از جمله مباحث دیگری است که باید در تعامل بین قوای قضاییه و مقننه حل و فصل شود. روش اشتباه نظام بانکداری کشور نسبت به تولید در کشور و حمایت از تولید کننده از دیگر مشکلاتی است که قوه قضاییه باید ورود کند.

نماینده مردم تبریز یادآور شد: شکایاتی از طرف کمیسیون اصل90 علیه دولت وجود دارد، رئیس قوه قضاییه، ایجاد شعبات مخصوص رسیدگی به شکایات کمیسیون اصل 90 را مطرح کرد و از رسیدگی سریع به این موضوعات خبرداد.

وی تصریح کرد: خون جدیدی در رگ‌های قوه‌قضاییه به جریان افتاده است، اعتماد مردمی نسبت به اقدامات قوه قضاییه کم رنگ شده بود که امیدواریم با اقدامات مناسبی که در حال انجام است اعتماد مردمی نسبت به این قوه افزایش یابد.

عضو کمیسیون اصل90 مجلس با اشاره به اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، گفت: این طرح از یک سال پیش از دستور جلسه مجلس خارج شده بود که با انتخاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفت. توافق بین مجلس و قوه قضاییه به تقویت اجرای صحیح قانون می انجامد. امیدواریم به زودی شاهد اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین باشیم.

وی با اشاره به وجود شبهاتی درباره مباحث مالی قوه قضاییه بیان داشت: چندی پیش نسبت به موضوعات مالی و حساب های بانکی قوه قضاییه مواردی مطرح شد، به همین خاطر مجلس افرادی را متشکل از چند نماینده برای بررسی موضوع مامور کرد که رسیدگی کنند. رئیس قوه قضاییه هم در نشست خبری خود اعلام کرد که این حساب ها کاهش یافته و از شفافیت بیشتری برخوردار شده اند که انتخاب آیت‌الله رئیسی در رفع این شبهات کمک کرد.

 

حسینعلی حاجی‎دلیگانی؛ نماینده اصفهان:

رسیدگی به اموال مقامات بعد از شش سال کلید خورد

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‎و‎گو با صاحب نیوز اظهار کرد: آیت‎الله رئیسی  شروع خوبی در قوه قضائیه داشت؛ خصوصاً در محورهایی که به تازگی بیان کردند شاهد تحولات خوبی بودیم.

حسینعلی حاجی‎دلیگانی افزود: همچنین شاهد بودیم که آیین‎نامه رسیدگی به اموال مقامات و مدیران که شش سال متوقف مانده بود، توسط آیت‎الله رئیسی تهیه و ارائه شد.

وی با اشاره به برخی اقدامات رئیس قوه قضائیه افزود: شفاف‎سازی حساب‎های دستگاه قضا که از سوی ایشان هم اعلام شد کار بسیار خوبی بود.

به گفته این نماینده مجلس، جلساتی که رئیس قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم دارند از اقدامات لازم و پسندیده دستگاه قضا به شمار می‎رود.

 

روح‎الله بابایی صالح، نماینده آوج و بوئین زهرا:

اجرای طرح «شفافیت اموال مسئولان» از اقدامات مثبت قوه‌قضائیه/ عملکرد آیت‌الله رئیسی به صورت میدانی و به‌دور از شعارزدگی است

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از شاخص؛ روح الله بابایی صالح درباره اهمیت اقدامات قوه قضائیه اظهار کرد: حدود ۱۱۰ روزی است که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شده و عملا شروع به انجام کارهای میدانی کرده است که واقعا هم مردم این نوع عملکرد را میپسندند چراکه اقدامات نباید فقط در حد شعارباشد.

وی افزود: هرگاه مسئولین به صورت میدانی عمل کردند و گزارش دادند، بدون شک رضایت ملت را هم در پی داشته است و اولین موضوع در دستگاه قضائی داشتن عدالت است چراکه این دستگاه متفاوت از مجلس و دولت است زیرا در قوه مجریه و مقننه مسائل سیاسی وجود دارد اما مسئله اصلی در قوه قضائیه اجرای عدالت است.

این نماینده مجلس گفت: در این مدت که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شدند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و گزارشات خوبی ارائه شده است؛ رئیس قوه قضائیه به طور جدی به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری، برقراری عدالت و برخورد شدید و قاطع با سوء استفاده‌گران است.

بابایی صالح اضافه کرد: موضوع طرح شفافیت و اعلام دارایی‌ها و اموال مسئولین که طی روزهای اخیر از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شد، طرح‌های بسیار خوبی است و در جامعه اعتمادسازی می‌کند و صراحتا هم باید اجرا شود؛ همه افراد بلا استثناء در هر پست و مقامی که هستند باید اموال خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس بیان کرد: هر چه به طور صریح به مسائل رسیدگی شود نیز اعتماد بین مردم ایجاد می‌شود و حرکت‌های مثبتی در این مدت در دستگاه قضایی افتاده که امیدواریم مستمر باشد و برخوردهای قاطع و محکم صورت گیرد چراکه همین برخوردها خود بازدارندگی ایجاد می‌کند.

ارتباط مستقیم با مردم، نقطه قوت دستگاه قضایی است

وی تصریح کرد: رسالت و وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفان است، برخی مواقع هم نیاز است که آنی برخورد شود اما باتوجه به بالا بودن پرونده‌ها متاسفانه اطاله دادرسی در کشور ما زیاد است که انتظار داریم سریع به مسائل رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

این نماینده مجلس افزود: رسیدگی علنی به پرونده کسانی که در بیت‌المال دست بردند و اختلاس کردند هم از حرکت‌های مثبتی است که رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی هم به آن اشاره کرد؛ افرادی که به اموال مردم و دولت تجاوز کردند باید علنی محاکمه شوند و برای مردم شفاف شود چراکه این اقدامات اعتماد جامعه را جلب می‌کند.

بابایی صالح با بیان اینکه قوه قضائیه دستگاه بسیار حساسی است، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی تعامل با سایر قوا را اشاره کرد که از مباحث بسیار خوبی است، نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضائیه و معاونینش در ماه مبارک رمضان نشستی داشتیم که این اولین جلسه مشترک بین مجلس و قوه قضائیه بود و اتفاق بسیار مثبتی بود؛ اگر همه قوا در کنار هم باشند قطعا اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس یادآور شد: برگزاری دیدارهای مردم در دستگاه قضایی برای اعتمادسازی در جامعه تاثیرگذار است و نقطه قوت در این دستگاه خواهد بود، مردم شهرستان‌ها باید بتوانند بدون واسطه با دستگاه قضایی در ارتباط باشند.

وی گفت: در دستگاه قضایی باید احتمال خطا را به حداقل رساند و قطعا اگر هم کوچکترین خطا و نفوذ در دستگاه قضایی ایجاد شود، آیت الله رئیسی برخورد جدی خواهند داشت چراکه این دستگاه تنها ملجا مردم برای حق جویی و عدالت است.

 

محمدمهدی مفتح، نماینده تویسرکان:

فعالیت سرمایه‎گذار، در سایه پاک شدن سیستم دولتی از فساد اقتصادی محقق می‎شود

به گزارش عصر همدان، روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگویی تفصیلی با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برنامه های او را در تشریح کرد. یکی از مهمترین محورهای گفت و گوی رئیسی پرداختن به مسئله فساد هرچند اگر در داخل قوه قضائیه باشد بود نکته ای که می تواند نوید بخش ایجاد فضایی پاک را برای رسیدگی به فساد در دیگر شئونات کشور فراهم سازد.

 مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد

در این باره «محمدمهدی مفتح» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر موضوع مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کردند، گفت: چند وقت پیش که در محضر مقام معظم رهبری بودیم توضیح دادند که با دستمال کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد یعنی آن مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور همین فساد اقتصادی است هرچند که توسط عده معدودی انجام شود اما انعکاس آن دست مایه شومی برای دشمنان نظام شده که بر آن دامن می زنند.

فعالیت یک سرمایه گذار، در سایه پاک شدن سیسم دولتی از هر گونه فساد اقتصادی محقق می شود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: سال جاری با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است و رشد اقتصادی هم زیرساخت های خودش را می خواهد، تا زمانی که سیستم دولتی و سرمایه گذاری عاری از فساد اقتصادی نشود است یک فعال اقتصادی نمی تواند فکر و عملش را به سمت تولید و رونق اقتصادی بکشاند.

مفتح تصریح کرد: اگر زمانی که یک سرمایه گذار می خواهد مجوزی برای فعالیت خود بگیرد و کاری را آغاز کند و یا در زمان فروش محصولاتش، با فساد اقتصادی دولتی مواجه نشود به طور قطع با کمترین مشکل فضای کسب و کار را رونق می بخشد و توسعه اقتصادی در کارش مشهود است.

فساد کمتر شود؛ شفافیت در هر حوزه ای بالاتر می رود

وی عنوان کرد: فساد زمانی که کمتر شود، شفافیت بالا می رود و زمینه برای بروز تخلف و امکان انجام کارهای غیرقانونی کمتر می شود، بنابراین اصل مبارزه با فساد بسیار مهم است، موضوعی که بسیار از سوی امام راحل و بعداً مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

قوه قضائیه باید پاک باشد تا بتواند رسیدگی به شکایت را به درستی انجام دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در بین سه قوه شاید شروع مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه نخستین گام اساسی برای برقراری عدالت است، ادامه داد: گرچه رسیدگی به فساد در تمامی شئون حکومتی بخصوص قوای مقننه و مجریه بسیار مهم است اما اگر احتمالا شائبه فسادی در قوه قضاییه هست رسیدگی به حل معضل و رفع آن باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این قوه مرجع اصلی رسیدگی به اتهام  و شکایت ها است و باید پاک باشد تا بتواند کار را به درستی انجام دهد.

تصمیم مبارک رئیسی برای مبارزه با فساد حتی در درون قوه قضائیه

مفتح تصریح کرد: از این رو تصمیمی که آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه در همین دوران کوتاهی که این مسئولیت را برعهده گرفته اند یک نقطه امیدی در دل ها ایجاد کرده است، تا مبارزه با فساد حتی با همین تعداد معدود مفسدین به نوعی ریشه کن شود.

وی تأکید کرد: جایگه قوه قضائیه، جایگاه بالایی است و اگر مبارزه با فسادی که هر چند بسیار اندک در آن باشد، تأثیر بسیاری بر افکار عموم دارد، این تصمیم آیت الله رئیسی، تصمیم مبارک و با برکتی است و زمینه ساز توفیقات بسیاری در صحنه های مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است و نتیجه درخشانی به دنبال می آورد.
 

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد:

این مهم است که آیت الله رئیسی، شفافیت را از خود آغاز کرده است/ قوه قضائیه نقش اصلی در تقویت اعتماد مردم به نظام دارد

نماینده مردم یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بااشاره به مواضع اخیر رئیس قوه قضائیه، اظهارداشت: اقبال عمومی و توجه به صحبت ها و اقدامات اخیر رئیس قوه قضائیه نشان داد که مردم تشنه عدالت هستند و امروز نیاز جامعه حرکت به سمت عدالت است.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، تصریح کرد: مردم نشان داده اند که شرایط سخت و مشکلات را تحمل می کنند اما ناعدالتی و تبعیض قابل تحمل نیست و اگر عدالت حاکم نبود نمی توان توقع داشت که مردم شرایط سخت را هم تحمل کنند.

وی افزود: ضرورت حاکمیت عدالت، شفافیت است اگر شفافیت به وجود آمد خود به خود عدالت نیز در جامعه متجلی خواهد شد؛ اما قوه قضائیه به عنوان متولی امر باید منظم و دقیق روند شفافیت را دنبال کند.

وی در ادامه به ویژگی های رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: اینکه آیت الله رئیسی، به عنوان شخصی آشنا به سازوکار قوه قضائیه و از درون این نهاد، مسئولیت را قبول کرده است ویژگی بسیار خوبی و امتیاژ ویژه ای است که می تواند روند تحول دستگاه قضا را سرعت ببخشد.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: نکته مثبت اصلی این است، که آقای رئیسی از خودش شروع کرده است یعنی به عنوان رئیس دستگاه قضا ابتدا نسبت به شفافیت اموال خود و اعلام عمومی آن اقدام کرده است و بعد بر اجرای این قانون تاکید دارد.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: اعتماد عمومی مردم به مجموعه حاکمیت، موضوع بسیار مهمی است که اگر عدالت و شفافیت اجرایی شود، اعتماد مردم نیز تقویت می شود و جایگاه قوه قضائیه در این موضوع، نقش اصلی و کلیدی است.

 

علی رستمیان، نماینده سلسله و دلفان:

تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی/اجرای قانون و ارائه لیست اموال مسئولان از اقدامات پسندیده قوه قضائیه است

علی رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، در راستای اقدامات رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اقدامات رئیس قوه قضاییه بسیار خوب و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری است و به سمت شفاف‌سازی، اعتمادسازی، کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کار کارشناسی و مبارزه با فساد در هر رده است.

وی افزود: امیدوارم بتواند این اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کند؛ قوه قضاییه عادل و دارای انگیزه مبارزه با فساد به‌ویژه دانه‌درشت‌ها است و ما بیش از گذشته به برنامه‌ها و اقدامات ریاست قوه قضاییه امیدوار می‌شویم.

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: یکی از خصیصه‌های خوبی که آقای رئیسی دارد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی را در یک جا متمرکز می‌کنند تا بتوانند به رانت‌خواری و فساد اداری در هر رده‌ای و در هر لباسی برخورد جدی کند و موجبات رضایت خداوند متعال و مردم را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: از طریق تلفن‌های گویا، سیستم‌های اینترنتی، مراجعات حضوری مردم، سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده از مراکز قضایی این ارتباطات را بیش از همه‌وقت شاهد هستیم و ان شاالله قوه قضاییه‌ای مردمی، همراه و همگام با مردم داشته باشیم.

رستمیان گفت: یکی دیگر از اقدامات پسندیده قوه قضاییه اجرایی کردن قانون و ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده‌هایشان است که سبب شفاف‌سازی و پاک دستی مدیران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کنترل و نظارت بر اموال و داشته‌های مدیران کار بسیار امیدبخشی است و این کار مدیران را به سمت‌وسوی دست‌پاکی بیشتر و جلوگیری از مال‌اندوزی من غیر حق پیش می‌برد و کار بسیار خوبی است که از اول انقلاب تا الآن مقبول باقی‌مانده است و رئیس قوه قضائیه با جدیت این کار را دنبال می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان اظهار داشت: امیدواریم شاهد این باشیم که روزبه‌روز بر نظارت، شفافیت و جلوگیری از جمع‌آوری اموال من غیر حق مسئولین بی‌انجامد گرچه تعداد زیادی از مسئولین رعایت می‌کنند اما همان تعداد کم هم نظارتی بر خودشان می‌بینند و این‌یک عامل بازدارندگی خواهد بود.

وی افزود: اقدام دیگر رئیس قوه قضاییه در بحث کاهش حساب‌ها به 5عدد است که سبب کنترل بیشتری بر آن‌ها می‌شود، همچنین اعلام کردند در پایان هرسال یک گزارش مالی به مردم می‌دهند که هم میزان درآمدها وهم میزان و محل هزینه‌ها مشخص است که این خود می‌تواند جلوی هرگونه سوءاستفاده سیاسی از قوه قضاییه را بگیرد و باعث اعتماد بیشتر مردم و مسئولین به قوه قضاییه می‌شود و کار بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است.

رستمیان عنوان کرد: وقتی رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کند من خودم قبل از همه اموالم را به مقام معظم رهبری وهم به این سامانه اعلام می‌کنم و مقید به این کار هستم بسیار قابل‌اعتماد خواهد بود.

 

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه:

رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید نویدبخش برخورد قاطع با متخلفان است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛در خصوص اقدامات قوه قضاییه در دوره جدید و ادامه‌دار بودن آن گفت: قطعاً مسئله‌ای که می‌تواند فساد را از جامعه دور کند برخورد قاطع با متخلفان است که این موضوع را در دوره جدید قوه قضاییه شاهد هستیم.

منصوری ضمن تأکید بر عملکرد مثبت قوه قضاییه در شروع کار ریاست جدید این قوه عنوان کرد: واقعاً باید گفت که قوه قضاییه در حال انجام فعالیت‌های خوبی است و در اکثر تخلفاتی که بوده و درگذشته مماشات شده است در حال حاضر با جدیت بیشتری برخورد می‌شود و البته باید گفت که راهی جز این هم نیست.

وی بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم ریشه فساد و مافیایی را که در خیلی از جاهای اقتصاد ما رخنه کردند را بخشکانیم، نیاز به این دست جدیت‌ها داریم و امیدواریم که این مداوم باشد و کسی به خودش جرات ندهد که بخواهد تخلفات این‌چنینی را انجام دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن‌هایی که درگذشته نیز متخلف بوده‌اند امروز باید پاسخ‌گو باشند تا به این شکل اعتماد به مردم برگردد.

وی در خصوص اجرایی کردن قانون ارائه لیست اموال مسئولین و خانواده‌هایشان اظهار کرد: رسیدگی و بررسی لیست اموال مسئولین چیزی بود که در مجلس هم آن را دنبال کردیم. این مسئله باید مشخص شود تا مردم اعتماد پیدا کنند که یک مسئول حتی تا این لحظه که مسئول هست، اموال خود را از کجا به دست آورده است.

منصوری ضمن بیان اینکه مردم اگر به مسئولین نظام اعتماد کنند آن موقع است که هماهنگی و همکاری افزایش می‌یابد تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مسئولینی هستند که سرمایه بسیاری دارند؛ به همین جهت این طرح در راستای برخورد با این مسئولین، از آن دست‌کارهایی بود که باید خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: این طرح باید به افرادی هم که متصل به مسئولین هستند و مافیایی که توانستند سرمایه خیلی هنگفتی را به جیب بزنند هم تسری پیدا کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که در ادامه کار نیز این مهم کسانی را که منتسب به مسئولین هستند و ممکن است مسئول هم نباشند شامل شود.

وی با تأکید بر اینکه راهی جز شفافیت نداریم خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات به دلیل مشغله و یا رها کردن موضوعات اصلی عده‌ای از شرایط سوءاستفاده کردند و درآمدهای هنگفتی را به جیب زدند که مردم این‌ها را به  چشم می‌بینند. اگر طرح ارائه لیست اموال در مورد همه مسئولین از شورای شهر تا مسئولین ادارات به مرود زمان اجرا شود می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

علی کرد، نماینده خاش:

تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است

علی کرد در گفتگو با عصرهامون، انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی فهیم، عالم، دانشمند، قاضی، آشنا به مسائل حقوقی، مسائل روز و مسائل پیرامونی کشور در مسند ریاست قوه قضائیه اقدامی حکیمانه و قابل تقدیر دانست و گفت: تحولات اخیر سیستم قضایی در مدت کوتاه انتصاب ایشان به عنوان رئیس قوه، کاملا محسوس بوده و توانسته تا حد قابل توجهی اعتماد مردم را نسبت به این قوه افزایش دهد.

وی افزود: بررسی سوابق درخشان حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه، سلامت اخلاقی، روحیه انقلابی و حمایت همه جانبه ایشان از نظام، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب جو امید و نشاط را در همه ارکان جامعه حاکم کرده است.

وی توجه به ایده های خلاقاقانه نخبگان را عاملی تاثیرگذار در بهبود عملکرد و افزایش سطح رضایت عمومی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته و سخنان رئیس دستگاه قضا حکایت از وجود برنامه های کلان و راهبردی به ویژه در بعد فرهنگسازی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و این خود نویدبخش برداشتن قدم های بلند و رو به جلوست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اولین اقداماتی که حجت الاسلام رئیسی پس از انتصاب به این سمت انجام دادند، تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس بود. تلاش ایشان برای رفع شکاف و اختلاف عقیده و سلیقه میان دو قوه، نمایندگان را به عنوان قانون گذاران کشور نسبت به بهبود شرایط و همکاری و هماهنگی بیشتر بسیار امیدوار کرده است.

وی گفت: ایران کشوری وسیع با جمعیتی قابل توجه است. همین امر سبب می شد تا گاهی مشکلاتی در برخی شاخص ها و ابعاد اتفاق بیفتد؛ حضور و ورود قاطعانه ایشان در برخورد با فساد و برپایی جدی دادگاه های مفاسد اقتصادی سبب شده تا اختلاس گران، افراد خاطی و طمع کاران در کشور احساس خطر کنند و مردم و خدمت گذاران هم احساس امنیت آرامش نشاط و امید به زندگی داشته باشند.

وی در خصوص رد وجود 63 حساب و کاهش تعداد حساب ها به 5 عدد اظهار کرد: ارائه گزارش مالی سالانه برای اطلاع عموم مردم از درآمد و هزینه های این حساب ها، اقدامی مناسب در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر است و هرگونه شبهه احتمالی را در مورد این مساله برطرف می کند. این اقدام سبب شده تا همه بدانند در نظام اسالامی وقتی قوه قوی کشور چنین اقدامی می کند یعنی بقیه را آگاه می کند که شفاف سازی انجام دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن قانون در خصوص ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده هایشان نیز می تواند عامل شفافیت بیشتر در امور و بالا رفتن سطح اعتماد مردم به حاکمیت شود، تصریح کرد: اجرای این قانون می تواند موجب صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهامات مالی مطرح شده و البته شناسایی افرادیست که با سواستفاده از منصب و موقعیت خود به جمع آوری مال نامشروع پرداخته اند. علاوه بر این، دیگران هم متوجه می شوند قوه قضاییه به عنوان چشم و چراغ نظام همه چیز را زیر نظر دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران حاصل مجاهدت و خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر است. فساد و سواستفاده حتی به صورت جزئی و کم از جانب مسئولان در کشور که در حقیقت خادمان ملت اند، پذیرفته نیست. همه باید برای سربلندی و پیشرفت ایران و بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

وی ضمن حمایت از دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن، گفت: حضور متهمان زن در دادگاه با حفظ شئونات و رعایت مسائل شرعی می تواند سبب حفظ شأن چادر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیگیری جدی و برخورد با عاملان و غافلان حادثه زندان فشافویه را نشان دهنده حساسیت بالای رئیس دستگاه قضا دانست و اضافه کرد: شفاف سازی در سیتم قضایی، برگزاری دیدارهای مردمی، سرکشی و بازدیدهای سرزده از نهادهای تحت امر، تاکید بر تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده ها از جمله اقدامات ایشان است.

انتهای پیام/

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عزیز کشورمان وقتی این قاطعیت برخورد نظام و قوه قضائیه را با مفاسد اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی مشاهده کنند حتما خوشحال خواهند شد.

,

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با سخنان شب گذشته رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی با مردم اظهار داشت : ما از مواضع حجت الاسلام رئیسی ریاست قوه قضائیه تشکر می کنیم زیرا مواضع بسیار خوب و انقلابی را در پیش گرفته اند و در مبارزه با فساد وی را جدی می بینیم .

, راه آرمان,

 وی گفت: امیدواریم در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی موفق باشند و مطمئنا مردم عزیز کشورمان نیز وقتی این قاطعیت برخورد نظام و قوه قضائیه را با مفاسد اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی مشاهده کنند حتما خوشحال خواهند شد .

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: دستور تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن دستور خوبی بود زیرا زنان با همان روال عادی و رعایت مسائل شرعی در جلسات دادگاه حضور پیدا می کنند.

,

زاهدی در رابطه با شفافیت مالی قوه قضائیه عنوان داشت : بحث شفافیت مالی قوه قضائیه مدتی نیز در مجلس مطرح بود و این که قوه قضائیه بتوانند سالانه گزارش مالی خود را ارائه دهد بحث مهمی است.

,

ریشه کن شدن فساد با ادامه روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضائیه

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس توضیح داد: قوه قضائیه روند خوبی را دنبال می کند و اگر این روند ادامه داشته باشد مطمئنا دیگر در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی نباید به دنبال فساد از نوع مالی باشیم بلکه قابلیت ها، لیاقت ها و روال های قانونی ملاک عمل قرار می گیرد.

,

وی در خصوص ارائه لیست اموال مسئولین و خانواده هایشان نیز ابراز داشت: مسئولین باید خیلی شفاف نسبت به ارائه اموالشان اقدام کنند و ممکن است این شفافیت به صورت اعلان عمومی نباشد ولی دفتر ریاست قوه باید اطلاع از اموال تمامی مسئولین در رده های مختلف کشور داشته باشند.

,

 

,

شهروز برزگر کلشانی، نماینده سلماس:

, شهروز برزگر کلشانی، نماینده سلماس:,

برخورد قاطع و انگیزه رئیس دستگاه قضا برای مبارزه با فساد ستودنی است

, برخورد قاطع و انگیزه رئیس دستگاه قضا برای مبارزه با فساد ستودنی است, برخورد قاطع و انگیزه رئیس دستگاه قضا برای مبارزه با فساد ستودنی است,

شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اولین برنامه تلویزیونی حجت الاسلام رئیسی و سخنان رئیس دستگاه قضا، ضمن حمایت از وی، اظهار داشت: برخورد قاطع و جامع ریاست دستگاه قضا در برخورد با فساد ستودنی بوده و جای قدردانی و تشکر دارد که با این انگیزه بالا و قاطعیت تمام برخورد می کنند.

, اروم نیوز،,

وی، افزود: جامعه نیازمند این برخورد قاطع با فساد مالی بوده و در این صورت التهاب موجود در جامعه فروکش می کند، انتظار این است دستگاه قضا به دور از جریان های سیاسی و کشمکش های سیاسی با عدالت روند پیگیری پرونده ها را ادامه دهد تا در آینده نه چندان دور شاهد ریشه کن شدن فساد مالی در تمام ادارات و نهادهای اجرایی و قضایی باشیم.

,

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حمایت از کار و تولید ایرانی و برخورد قوه قضائیه با مانع تراشان بر سر راه تولید داخلی، ارائه گزارش مالی، برپایی دادگاه های مبارزه با فساد و اموراتی از این قبیل از اهم دستورات حجت الاسلام رئیسی برای پیشبرد اهداف جامعه اسلامی است که باید در قبال این اقدامات قدردان وی بود.

,

 

,
محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز:
, محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز:,

رسیدگی به تخلفات دولت با تعامل مجلس و قوه‌قضاییه/ شمارش معکوس برای اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین

سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون اصل90مجلس با ریاست قوه قضاییه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از انتخاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قوضاییه، اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است.

وی گفت: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون اصل90مجلس و آیت‌الله رئیسی برگزار شد، برخی موضوعات که شامل خواسته‌های مردم می‌شد مطرح شد. همچنین پاره ای از تصمیماتی که باعث شده بود روند اجرای مصوبات مجلس با کُندی مواجه شود مورد بررسی و تحلیل طرفین قرار گرفت.

سعیدی خاطرنشان کرد: تخلفات دولت در زمینه اجرای قانون و عدم اجرای صحیح مصوبات قانونی مجلس، از جمله مباحث دیگری است که باید در تعامل بین قوای قضاییه و مقننه حل و فصل شود. روش اشتباه نظام بانکداری کشور نسبت به تولید در کشور و حمایت از تولید کننده از دیگر مشکلاتی است که قوه قضاییه باید ورود کند.

نماینده مردم تبریز یادآور شد: شکایاتی از طرف کمیسیون اصل90 علیه دولت وجود دارد، رئیس قوه قضاییه، ایجاد شعبات مخصوص رسیدگی به شکایات کمیسیون اصل 90 را مطرح کرد و از رسیدگی سریع به این موضوعات خبرداد.

وی تصریح کرد: خون جدیدی در رگ‌های قوه‌قضاییه به جریان افتاده است، اعتماد مردمی نسبت به اقدامات قوه قضاییه کم رنگ شده بود که امیدواریم با اقدامات مناسبی که در حال انجام است اعتماد مردمی نسبت به این قوه افزایش یابد.

عضو کمیسیون اصل90 مجلس با اشاره به اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، گفت: این طرح از یک سال پیش از دستور جلسه مجلس خارج شده بود که با انتخاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفت. توافق بین مجلس و قوه قضاییه به تقویت اجرای صحیح قانون می انجامد. امیدواریم به زودی شاهد اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین باشیم.

وی با اشاره به وجود شبهاتی درباره مباحث مالی قوه قضاییه بیان داشت: چندی پیش نسبت به موضوعات مالی و حساب های بانکی قوه قضاییه مواردی مطرح شد، به همین خاطر مجلس افرادی را متشکل از چند نماینده برای بررسی موضوع مامور کرد که رسیدگی کنند. رئیس قوه قضاییه هم در نشست خبری خود اعلام کرد که این حساب ها کاهش یافته و از شفافیت بیشتری برخوردار شده اند که انتخاب آیت‌الله رئیسی در رفع این شبهات کمک کرد.

 

حسینعلی حاجی‎دلیگانی؛ نماینده اصفهان:

رسیدگی به اموال مقامات بعد از شش سال کلید خورد

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‎و‎گو با صاحب نیوز اظهار کرد: آیت‎الله رئیسی  شروع خوبی در قوه قضائیه داشت؛ خصوصاً در محورهایی که به تازگی بیان کردند شاهد تحولات خوبی بودیم.

حسینعلی حاجی‎دلیگانی افزود: همچنین شاهد بودیم که آیین‎نامه رسیدگی به اموال مقامات و مدیران که شش سال متوقف مانده بود، توسط آیت‎الله رئیسی تهیه و ارائه شد.

وی با اشاره به برخی اقدامات رئیس قوه قضائیه افزود: شفاف‎سازی حساب‎های دستگاه قضا که از سوی ایشان هم اعلام شد کار بسیار خوبی بود.

به گفته این نماینده مجلس، جلساتی که رئیس قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم دارند از اقدامات لازم و پسندیده دستگاه قضا به شمار می‎رود.

 

روح‎الله بابایی صالح، نماینده آوج و بوئین زهرا:

اجرای طرح «شفافیت اموال مسئولان» از اقدامات مثبت قوه‌قضائیه/ عملکرد آیت‌الله رئیسی به صورت میدانی و به‌دور از شعارزدگی است

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از شاخص؛ روح الله بابایی صالح درباره اهمیت اقدامات قوه قضائیه اظهار کرد: حدود ۱۱۰ روزی است که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شده و عملا شروع به انجام کارهای میدانی کرده است که واقعا هم مردم این نوع عملکرد را میپسندند چراکه اقدامات نباید فقط در حد شعارباشد.

وی افزود: هرگاه مسئولین به صورت میدانی عمل کردند و گزارش دادند، بدون شک رضایت ملت را هم در پی داشته است و اولین موضوع در دستگاه قضائی داشتن عدالت است چراکه این دستگاه متفاوت از مجلس و دولت است زیرا در قوه مجریه و مقننه مسائل سیاسی وجود دارد اما مسئله اصلی در قوه قضائیه اجرای عدالت است.

این نماینده مجلس گفت: در این مدت که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شدند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و گزارشات خوبی ارائه شده است؛ رئیس قوه قضائیه به طور جدی به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری، برقراری عدالت و برخورد شدید و قاطع با سوء استفاده‌گران است.

بابایی صالح اضافه کرد: موضوع طرح شفافیت و اعلام دارایی‌ها و اموال مسئولین که طی روزهای اخیر از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شد، طرح‌های بسیار خوبی است و در جامعه اعتمادسازی می‌کند و صراحتا هم باید اجرا شود؛ همه افراد بلا استثناء در هر پست و مقامی که هستند باید اموال خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس بیان کرد: هر چه به طور صریح به مسائل رسیدگی شود نیز اعتماد بین مردم ایجاد می‌شود و حرکت‌های مثبتی در این مدت در دستگاه قضایی افتاده که امیدواریم مستمر باشد و برخوردهای قاطع و محکم صورت گیرد چراکه همین برخوردها خود بازدارندگی ایجاد می‌کند.

ارتباط مستقیم با مردم، نقطه قوت دستگاه قضایی است

وی تصریح کرد: رسالت و وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفان است، برخی مواقع هم نیاز است که آنی برخورد شود اما باتوجه به بالا بودن پرونده‌ها متاسفانه اطاله دادرسی در کشور ما زیاد است که انتظار داریم سریع به مسائل رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

این نماینده مجلس افزود: رسیدگی علنی به پرونده کسانی که در بیت‌المال دست بردند و اختلاس کردند هم از حرکت‌های مثبتی است که رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی هم به آن اشاره کرد؛ افرادی که به اموال مردم و دولت تجاوز کردند باید علنی محاکمه شوند و برای مردم شفاف شود چراکه این اقدامات اعتماد جامعه را جلب می‌کند.

بابایی صالح با بیان اینکه قوه قضائیه دستگاه بسیار حساسی است، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی تعامل با سایر قوا را اشاره کرد که از مباحث بسیار خوبی است، نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضائیه و معاونینش در ماه مبارک رمضان نشستی داشتیم که این اولین جلسه مشترک بین مجلس و قوه قضائیه بود و اتفاق بسیار مثبتی بود؛ اگر همه قوا در کنار هم باشند قطعا اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس یادآور شد: برگزاری دیدارهای مردم در دستگاه قضایی برای اعتمادسازی در جامعه تاثیرگذار است و نقطه قوت در این دستگاه خواهد بود، مردم شهرستان‌ها باید بتوانند بدون واسطه با دستگاه قضایی در ارتباط باشند.

وی گفت: در دستگاه قضایی باید احتمال خطا را به حداقل رساند و قطعا اگر هم کوچکترین خطا و نفوذ در دستگاه قضایی ایجاد شود، آیت الله رئیسی برخورد جدی خواهند داشت چراکه این دستگاه تنها ملجا مردم برای حق جویی و عدالت است.

 

محمدمهدی مفتح، نماینده تویسرکان:

فعالیت سرمایه‎گذار، در سایه پاک شدن سیستم دولتی از فساد اقتصادی محقق می‎شود

به گزارش عصر همدان، روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگویی تفصیلی با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برنامه های او را در تشریح کرد. یکی از مهمترین محورهای گفت و گوی رئیسی پرداختن به مسئله فساد هرچند اگر در داخل قوه قضائیه باشد بود نکته ای که می تواند نوید بخش ایجاد فضایی پاک را برای رسیدگی به فساد در دیگر شئونات کشور فراهم سازد.

 مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد

در این باره «محمدمهدی مفتح» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر موضوع مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کردند، گفت: چند وقت پیش که در محضر مقام معظم رهبری بودیم توضیح دادند که با دستمال کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد یعنی آن مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور همین فساد اقتصادی است هرچند که توسط عده معدودی انجام شود اما انعکاس آن دست مایه شومی برای دشمنان نظام شده که بر آن دامن می زنند.

فعالیت یک سرمایه گذار، در سایه پاک شدن سیسم دولتی از هر گونه فساد اقتصادی محقق می شود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: سال جاری با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است و رشد اقتصادی هم زیرساخت های خودش را می خواهد، تا زمانی که سیستم دولتی و سرمایه گذاری عاری از فساد اقتصادی نشود است یک فعال اقتصادی نمی تواند فکر و عملش را به سمت تولید و رونق اقتصادی بکشاند.

مفتح تصریح کرد: اگر زمانی که یک سرمایه گذار می خواهد مجوزی برای فعالیت خود بگیرد و کاری را آغاز کند و یا در زمان فروش محصولاتش، با فساد اقتصادی دولتی مواجه نشود به طور قطع با کمترین مشکل فضای کسب و کار را رونق می بخشد و توسعه اقتصادی در کارش مشهود است.

فساد کمتر شود؛ شفافیت در هر حوزه ای بالاتر می رود

وی عنوان کرد: فساد زمانی که کمتر شود، شفافیت بالا می رود و زمینه برای بروز تخلف و امکان انجام کارهای غیرقانونی کمتر می شود، بنابراین اصل مبارزه با فساد بسیار مهم است، موضوعی که بسیار از سوی امام راحل و بعداً مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

قوه قضائیه باید پاک باشد تا بتواند رسیدگی به شکایت را به درستی انجام دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در بین سه قوه شاید شروع مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه نخستین گام اساسی برای برقراری عدالت است، ادامه داد: گرچه رسیدگی به فساد در تمامی شئون حکومتی بخصوص قوای مقننه و مجریه بسیار مهم است اما اگر احتمالا شائبه فسادی در قوه قضاییه هست رسیدگی به حل معضل و رفع آن باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این قوه مرجع اصلی رسیدگی به اتهام  و شکایت ها است و باید پاک باشد تا بتواند کار را به درستی انجام دهد.

تصمیم مبارک رئیسی برای مبارزه با فساد حتی در درون قوه قضائیه

مفتح تصریح کرد: از این رو تصمیمی که آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه در همین دوران کوتاهی که این مسئولیت را برعهده گرفته اند یک نقطه امیدی در دل ها ایجاد کرده است، تا مبارزه با فساد حتی با همین تعداد معدود مفسدین به نوعی ریشه کن شود.

وی تأکید کرد: جایگه قوه قضائیه، جایگاه بالایی است و اگر مبارزه با فسادی که هر چند بسیار اندک در آن باشد، تأثیر بسیاری بر افکار عموم دارد، این تصمیم آیت الله رئیسی، تصمیم مبارک و با برکتی است و زمینه ساز توفیقات بسیاری در صحنه های مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است و نتیجه درخشانی به دنبال می آورد.
 

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد:

این مهم است که آیت الله رئیسی، شفافیت را از خود آغاز کرده است/ قوه قضائیه نقش اصلی در تقویت اعتماد مردم به نظام دارد

نماینده مردم یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بااشاره به مواضع اخیر رئیس قوه قضائیه، اظهارداشت: اقبال عمومی و توجه به صحبت ها و اقدامات اخیر رئیس قوه قضائیه نشان داد که مردم تشنه عدالت هستند و امروز نیاز جامعه حرکت به سمت عدالت است.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، تصریح کرد: مردم نشان داده اند که شرایط سخت و مشکلات را تحمل می کنند اما ناعدالتی و تبعیض قابل تحمل نیست و اگر عدالت حاکم نبود نمی توان توقع داشت که مردم شرایط سخت را هم تحمل کنند.

وی افزود: ضرورت حاکمیت عدالت، شفافیت است اگر شفافیت به وجود آمد خود به خود عدالت نیز در جامعه متجلی خواهد شد؛ اما قوه قضائیه به عنوان متولی امر باید منظم و دقیق روند شفافیت را دنبال کند.

وی در ادامه به ویژگی های رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: اینکه آیت الله رئیسی، به عنوان شخصی آشنا به سازوکار قوه قضائیه و از درون این نهاد، مسئولیت را قبول کرده است ویژگی بسیار خوبی و امتیاژ ویژه ای است که می تواند روند تحول دستگاه قضا را سرعت ببخشد.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: نکته مثبت اصلی این است، که آقای رئیسی از خودش شروع کرده است یعنی به عنوان رئیس دستگاه قضا ابتدا نسبت به شفافیت اموال خود و اعلام عمومی آن اقدام کرده است و بعد بر اجرای این قانون تاکید دارد.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: اعتماد عمومی مردم به مجموعه حاکمیت، موضوع بسیار مهمی است که اگر عدالت و شفافیت اجرایی شود، اعتماد مردم نیز تقویت می شود و جایگاه قوه قضائیه در این موضوع، نقش اصلی و کلیدی است.

 

علی رستمیان، نماینده سلسله و دلفان:

تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی/اجرای قانون و ارائه لیست اموال مسئولان از اقدامات پسندیده قوه قضائیه است

علی رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، در راستای اقدامات رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اقدامات رئیس قوه قضاییه بسیار خوب و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری است و به سمت شفاف‌سازی، اعتمادسازی، کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کار کارشناسی و مبارزه با فساد در هر رده است.

وی افزود: امیدوارم بتواند این اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کند؛ قوه قضاییه عادل و دارای انگیزه مبارزه با فساد به‌ویژه دانه‌درشت‌ها است و ما بیش از گذشته به برنامه‌ها و اقدامات ریاست قوه قضاییه امیدوار می‌شویم.

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: یکی از خصیصه‌های خوبی که آقای رئیسی دارد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی را در یک جا متمرکز می‌کنند تا بتوانند به رانت‌خواری و فساد اداری در هر رده‌ای و در هر لباسی برخورد جدی کند و موجبات رضایت خداوند متعال و مردم را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: از طریق تلفن‌های گویا، سیستم‌های اینترنتی، مراجعات حضوری مردم، سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده از مراکز قضایی این ارتباطات را بیش از همه‌وقت شاهد هستیم و ان شاالله قوه قضاییه‌ای مردمی، همراه و همگام با مردم داشته باشیم.

رستمیان گفت: یکی دیگر از اقدامات پسندیده قوه قضاییه اجرایی کردن قانون و ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده‌هایشان است که سبب شفاف‌سازی و پاک دستی مدیران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کنترل و نظارت بر اموال و داشته‌های مدیران کار بسیار امیدبخشی است و این کار مدیران را به سمت‌وسوی دست‌پاکی بیشتر و جلوگیری از مال‌اندوزی من غیر حق پیش می‌برد و کار بسیار خوبی است که از اول انقلاب تا الآن مقبول باقی‌مانده است و رئیس قوه قضائیه با جدیت این کار را دنبال می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان اظهار داشت: امیدواریم شاهد این باشیم که روزبه‌روز بر نظارت، شفافیت و جلوگیری از جمع‌آوری اموال من غیر حق مسئولین بی‌انجامد گرچه تعداد زیادی از مسئولین رعایت می‌کنند اما همان تعداد کم هم نظارتی بر خودشان می‌بینند و این‌یک عامل بازدارندگی خواهد بود.

وی افزود: اقدام دیگر رئیس قوه قضاییه در بحث کاهش حساب‌ها به 5عدد است که سبب کنترل بیشتری بر آن‌ها می‌شود، همچنین اعلام کردند در پایان هرسال یک گزارش مالی به مردم می‌دهند که هم میزان درآمدها وهم میزان و محل هزینه‌ها مشخص است که این خود می‌تواند جلوی هرگونه سوءاستفاده سیاسی از قوه قضاییه را بگیرد و باعث اعتماد بیشتر مردم و مسئولین به قوه قضاییه می‌شود و کار بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است.

رستمیان عنوان کرد: وقتی رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کند من خودم قبل از همه اموالم را به مقام معظم رهبری وهم به این سامانه اعلام می‌کنم و مقید به این کار هستم بسیار قابل‌اعتماد خواهد بود.

 

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه:

رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید نویدبخش برخورد قاطع با متخلفان است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛در خصوص اقدامات قوه قضاییه در دوره جدید و ادامه‌دار بودن آن گفت: قطعاً مسئله‌ای که می‌تواند فساد را از جامعه دور کند برخورد قاطع با متخلفان است که این موضوع را در دوره جدید قوه قضاییه شاهد هستیم.

منصوری ضمن تأکید بر عملکرد مثبت قوه قضاییه در شروع کار ریاست جدید این قوه عنوان کرد: واقعاً باید گفت که قوه قضاییه در حال انجام فعالیت‌های خوبی است و در اکثر تخلفاتی که بوده و درگذشته مماشات شده است در حال حاضر با جدیت بیشتری برخورد می‌شود و البته باید گفت که راهی جز این هم نیست.

وی بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم ریشه فساد و مافیایی را که در خیلی از جاهای اقتصاد ما رخنه کردند را بخشکانیم، نیاز به این دست جدیت‌ها داریم و امیدواریم که این مداوم باشد و کسی به خودش جرات ندهد که بخواهد تخلفات این‌چنینی را انجام دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن‌هایی که درگذشته نیز متخلف بوده‌اند امروز باید پاسخ‌گو باشند تا به این شکل اعتماد به مردم برگردد.

وی در خصوص اجرایی کردن قانون ارائه لیست اموال مسئولین و خانواده‌هایشان اظهار کرد: رسیدگی و بررسی لیست اموال مسئولین چیزی بود که در مجلس هم آن را دنبال کردیم. این مسئله باید مشخص شود تا مردم اعتماد پیدا کنند که یک مسئول حتی تا این لحظه که مسئول هست، اموال خود را از کجا به دست آورده است.

منصوری ضمن بیان اینکه مردم اگر به مسئولین نظام اعتماد کنند آن موقع است که هماهنگی و همکاری افزایش می‌یابد تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مسئولینی هستند که سرمایه بسیاری دارند؛ به همین جهت این طرح در راستای برخورد با این مسئولین، از آن دست‌کارهایی بود که باید خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: این طرح باید به افرادی هم که متصل به مسئولین هستند و مافیایی که توانستند سرمایه خیلی هنگفتی را به جیب بزنند هم تسری پیدا کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که در ادامه کار نیز این مهم کسانی را که منتسب به مسئولین هستند و ممکن است مسئول هم نباشند شامل شود.

وی با تأکید بر اینکه راهی جز شفافیت نداریم خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات به دلیل مشغله و یا رها کردن موضوعات اصلی عده‌ای از شرایط سوءاستفاده کردند و درآمدهای هنگفتی را به جیب زدند که مردم این‌ها را به  چشم می‌بینند. اگر طرح ارائه لیست اموال در مورد همه مسئولین از شورای شهر تا مسئولین ادارات به مرود زمان اجرا شود می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

علی کرد، نماینده خاش:

تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است

علی کرد در گفتگو با عصرهامون، انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی فهیم، عالم، دانشمند، قاضی، آشنا به مسائل حقوقی، مسائل روز و مسائل پیرامونی کشور در مسند ریاست قوه قضائیه اقدامی حکیمانه و قابل تقدیر دانست و گفت: تحولات اخیر سیستم قضایی در مدت کوتاه انتصاب ایشان به عنوان رئیس قوه، کاملا محسوس بوده و توانسته تا حد قابل توجهی اعتماد مردم را نسبت به این قوه افزایش دهد.

وی افزود: بررسی سوابق درخشان حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه، سلامت اخلاقی، روحیه انقلابی و حمایت همه جانبه ایشان از نظام، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب جو امید و نشاط را در همه ارکان جامعه حاکم کرده است.

وی توجه به ایده های خلاقاقانه نخبگان را عاملی تاثیرگذار در بهبود عملکرد و افزایش سطح رضایت عمومی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته و سخنان رئیس دستگاه قضا حکایت از وجود برنامه های کلان و راهبردی به ویژه در بعد فرهنگسازی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و این خود نویدبخش برداشتن قدم های بلند و رو به جلوست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اولین اقداماتی که حجت الاسلام رئیسی پس از انتصاب به این سمت انجام دادند، تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس بود. تلاش ایشان برای رفع شکاف و اختلاف عقیده و سلیقه میان دو قوه، نمایندگان را به عنوان قانون گذاران کشور نسبت به بهبود شرایط و همکاری و هماهنگی بیشتر بسیار امیدوار کرده است.

وی گفت: ایران کشوری وسیع با جمعیتی قابل توجه است. همین امر سبب می شد تا گاهی مشکلاتی در برخی شاخص ها و ابعاد اتفاق بیفتد؛ حضور و ورود قاطعانه ایشان در برخورد با فساد و برپایی جدی دادگاه های مفاسد اقتصادی سبب شده تا اختلاس گران، افراد خاطی و طمع کاران در کشور احساس خطر کنند و مردم و خدمت گذاران هم احساس امنیت آرامش نشاط و امید به زندگی داشته باشند.

وی در خصوص رد وجود 63 حساب و کاهش تعداد حساب ها به 5 عدد اظهار کرد: ارائه گزارش مالی سالانه برای اطلاع عموم مردم از درآمد و هزینه های این حساب ها، اقدامی مناسب در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر است و هرگونه شبهه احتمالی را در مورد این مساله برطرف می کند. این اقدام سبب شده تا همه بدانند در نظام اسالامی وقتی قوه قوی کشور چنین اقدامی می کند یعنی بقیه را آگاه می کند که شفاف سازی انجام دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن قانون در خصوص ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده هایشان نیز می تواند عامل شفافیت بیشتر در امور و بالا رفتن سطح اعتماد مردم به حاکمیت شود، تصریح کرد: اجرای این قانون می تواند موجب صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهامات مالی مطرح شده و البته شناسایی افرادیست که با سواستفاده از منصب و موقعیت خود به جمع آوری مال نامشروع پرداخته اند. علاوه بر این، دیگران هم متوجه می شوند قوه قضاییه به عنوان چشم و چراغ نظام همه چیز را زیر نظر دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران حاصل مجاهدت و خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر است. فساد و سواستفاده حتی به صورت جزئی و کم از جانب مسئولان در کشور که در حقیقت خادمان ملت اند، پذیرفته نیست. همه باید برای سربلندی و پیشرفت ایران و بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

وی ضمن حمایت از دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن، گفت: حضور متهمان زن در دادگاه با حفظ شئونات و رعایت مسائل شرعی می تواند سبب حفظ شأن چادر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیگیری جدی و برخورد با عاملان و غافلان حادثه زندان فشافویه را نشان دهنده حساسیت بالای رئیس دستگاه قضا دانست و اضافه کرد: شفاف سازی در سیتم قضایی، برگزاری دیدارهای مردمی، سرکشی و بازدیدهای سرزده از نهادهای تحت امر، تاکید بر تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده ها از جمله اقدامات ایشان است.

انتهای پیام/

,

رسیدگی به تخلفات دولت با تعامل مجلس و قوه‌قضاییه/ شمارش معکوس برای اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین

, رسیدگی به تخلفات دولت با تعامل مجلس و قوه‌قضاییه/ شمارش معکوس برای اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین, رسیدگی به تخلفات دولت با تعامل مجلس و قوه‌قضاییه/ شمارش معکوس برای اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین,

سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون اصل90مجلس با ریاست قوه قضاییه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از انتخاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قوضاییه، اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است.

,

وی گفت: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون اصل90مجلس و آیت‌الله رئیسی برگزار شد، برخی موضوعات که شامل خواسته‌های مردم می‌شد مطرح شد. همچنین پاره ای از تصمیماتی که باعث شده بود روند اجرای مصوبات مجلس با کُندی مواجه شود مورد بررسی و تحلیل طرفین قرار گرفت.

,

سعیدی خاطرنشان کرد: تخلفات دولت در زمینه اجرای قانون و عدم اجرای صحیح مصوبات قانونی مجلس، از جمله مباحث دیگری است که باید در تعامل بین قوای قضاییه و مقننه حل و فصل شود. روش اشتباه نظام بانکداری کشور نسبت به تولید در کشور و حمایت از تولید کننده از دیگر مشکلاتی است که قوه قضاییه باید ورود کند.

,

نماینده مردم تبریز یادآور شد: شکایاتی از طرف کمیسیون اصل90 علیه دولت وجود دارد، رئیس قوه قضاییه، ایجاد شعبات مخصوص رسیدگی به شکایات کمیسیون اصل 90 را مطرح کرد و از رسیدگی سریع به این موضوعات خبرداد.

,

وی تصریح کرد: خون جدیدی در رگ‌های قوه‌قضاییه به جریان افتاده است، اعتماد مردمی نسبت به اقدامات قوه قضاییه کم رنگ شده بود که امیدواریم با اقدامات مناسبی که در حال انجام است اعتماد مردمی نسبت به این قوه افزایش یابد.

,

عضو کمیسیون اصل90 مجلس با اشاره به اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، گفت: این طرح از یک سال پیش از دستور جلسه مجلس خارج شده بود که با انتخاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفت. توافق بین مجلس و قوه قضاییه به تقویت اجرای صحیح قانون می انجامد. امیدواریم به زودی شاهد اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین باشیم.

,

وی با اشاره به وجود شبهاتی درباره مباحث مالی قوه قضاییه بیان داشت: چندی پیش نسبت به موضوعات مالی و حساب های بانکی قوه قضاییه مواردی مطرح شد، به همین خاطر مجلس افرادی را متشکل از چند نماینده برای بررسی موضوع مامور کرد که رسیدگی کنند. رئیس قوه قضاییه هم در نشست خبری خود اعلام کرد که این حساب ها کاهش یافته و از شفافیت بیشتری برخوردار شده اند که انتخاب آیت‌الله رئیسی در رفع این شبهات کمک کرد.

,

 

,

حسینعلی حاجی‎دلیگانی؛ نماینده اصفهان:

, حسینعلی حاجی‎دلیگانی؛ نماینده اصفهان:,

رسیدگی به اموال مقامات بعد از شش سال کلید خورد

, رسیدگی به اموال مقامات بعد از شش سال کلید خورد, رسیدگی به اموال مقامات بعد از شش سال کلید خورد,

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‎و‎گو با صاحب نیوز اظهار کرد: آیت‎الله رئیسی  شروع خوبی در قوه قضائیه داشت؛ خصوصاً در محورهایی که به تازگی بیان کردند شاهد تحولات خوبی بودیم.

, صاحب نیوز,

حسینعلی حاجی‎دلیگانی افزود: همچنین شاهد بودیم که آیین‎نامه رسیدگی به اموال مقامات و مدیران که شش سال متوقف مانده بود، توسط آیت‎الله رئیسی تهیه و ارائه شد.

,

وی با اشاره به برخی اقدامات رئیس قوه قضائیه افزود: شفاف‎سازی حساب‎های دستگاه قضا که از سوی ایشان هم اعلام شد کار بسیار خوبی بود.

,

به گفته این نماینده مجلس، جلساتی که رئیس قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم دارند از اقدامات لازم و پسندیده دستگاه قضا به شمار می‎رود.

,

 

,

روح‎الله بابایی صالح، نماینده آوج و بوئین زهرا:

, روح‎الله بابایی صالح، نماینده آوج و بوئین زهرا:,

اجرای طرح «شفافیت اموال مسئولان» از اقدامات مثبت قوه‌قضائیه/ عملکرد آیت‌الله رئیسی به صورت میدانی و به‌دور از شعارزدگی است

, اجرای طرح «شفافیت اموال مسئولان» از اقدامات مثبت قوه‌قضائیه/ عملکرد آیت‌الله رئیسی به صورت میدانی و به‌دور از شعارزدگی است, اجرای طرح «شفافیت اموال مسئولان» از اقدامات مثبت قوه‌قضائیه/ عملکرد آیت‌الله رئیسی به صورت میدانی و به‌دور از شعارزدگی است,

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از شاخص؛ روح الله بابایی صالح درباره اهمیت اقدامات قوه قضائیه اظهار کرد: حدود ۱۱۰ روزی است که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شده و عملا شروع به انجام کارهای میدانی کرده است که واقعا هم مردم این نوع عملکرد را میپسندند چراکه اقدامات نباید فقط در حد شعارباشد.

, شاخص,

وی افزود: هرگاه مسئولین به صورت میدانی عمل کردند و گزارش دادند، بدون شک رضایت ملت را هم در پی داشته است و اولین موضوع در دستگاه قضائی داشتن عدالت است چراکه این دستگاه متفاوت از مجلس و دولت است زیرا در قوه مجریه و مقننه مسائل سیاسی وجود دارد اما مسئله اصلی در قوه قضائیه اجرای عدالت است.

این نماینده مجلس گفت: در این مدت که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شدند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و گزارشات خوبی ارائه شده است؛ رئیس قوه قضائیه به طور جدی به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری، برقراری عدالت و برخورد شدید و قاطع با سوء استفاده‌گران است.

بابایی صالح اضافه کرد: موضوع طرح شفافیت و اعلام دارایی‌ها و اموال مسئولین که طی روزهای اخیر از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شد، طرح‌های بسیار خوبی است و در جامعه اعتمادسازی می‌کند و صراحتا هم باید اجرا شود؛ همه افراد بلا استثناء در هر پست و مقامی که هستند باید اموال خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس بیان کرد: هر چه به طور صریح به مسائل رسیدگی شود نیز اعتماد بین مردم ایجاد می‌شود و حرکت‌های مثبتی در این مدت در دستگاه قضایی افتاده که امیدواریم مستمر باشد و برخوردهای قاطع و محکم صورت گیرد چراکه همین برخوردها خود بازدارندگی ایجاد می‌کند.

ارتباط مستقیم با مردم، نقطه قوت دستگاه قضایی است

وی تصریح کرد: رسالت و وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفان است، برخی مواقع هم نیاز است که آنی برخورد شود اما باتوجه به بالا بودن پرونده‌ها متاسفانه اطاله دادرسی در کشور ما زیاد است که انتظار داریم سریع به مسائل رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

این نماینده مجلس افزود: رسیدگی علنی به پرونده کسانی که در بیت‌المال دست بردند و اختلاس کردند هم از حرکت‌های مثبتی است که رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی هم به آن اشاره کرد؛ افرادی که به اموال مردم و دولت تجاوز کردند باید علنی محاکمه شوند و برای مردم شفاف شود چراکه این اقدامات اعتماد جامعه را جلب می‌کند.

بابایی صالح با بیان اینکه قوه قضائیه دستگاه بسیار حساسی است، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی تعامل با سایر قوا را اشاره کرد که از مباحث بسیار خوبی است، نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضائیه و معاونینش در ماه مبارک رمضان نشستی داشتیم که این اولین جلسه مشترک بین مجلس و قوه قضائیه بود و اتفاق بسیار مثبتی بود؛ اگر همه قوا در کنار هم باشند قطعا اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس یادآور شد: برگزاری دیدارهای مردم در دستگاه قضایی برای اعتمادسازی در جامعه تاثیرگذار است و نقطه قوت در این دستگاه خواهد بود، مردم شهرستان‌ها باید بتوانند بدون واسطه با دستگاه قضایی در ارتباط باشند.

وی گفت: در دستگاه قضایی باید احتمال خطا را به حداقل رساند و قطعا اگر هم کوچکترین خطا و نفوذ در دستگاه قضایی ایجاد شود، آیت الله رئیسی برخورد جدی خواهند داشت چراکه این دستگاه تنها ملجا مردم برای حق جویی و عدالت است.

 

محمدمهدی مفتح، نماینده تویسرکان:

فعالیت سرمایه‎گذار، در سایه پاک شدن سیستم دولتی از فساد اقتصادی محقق می‎شود

به گزارش عصر همدان، روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگویی تفصیلی با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برنامه های او را در تشریح کرد. یکی از مهمترین محورهای گفت و گوی رئیسی پرداختن به مسئله فساد هرچند اگر در داخل قوه قضائیه باشد بود نکته ای که می تواند نوید بخش ایجاد فضایی پاک را برای رسیدگی به فساد در دیگر شئونات کشور فراهم سازد.

 مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد

در این باره «محمدمهدی مفتح» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر موضوع مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کردند، گفت: چند وقت پیش که در محضر مقام معظم رهبری بودیم توضیح دادند که با دستمال کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد یعنی آن مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور همین فساد اقتصادی است هرچند که توسط عده معدودی انجام شود اما انعکاس آن دست مایه شومی برای دشمنان نظام شده که بر آن دامن می زنند.

فعالیت یک سرمایه گذار، در سایه پاک شدن سیسم دولتی از هر گونه فساد اقتصادی محقق می شود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: سال جاری با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است و رشد اقتصادی هم زیرساخت های خودش را می خواهد، تا زمانی که سیستم دولتی و سرمایه گذاری عاری از فساد اقتصادی نشود است یک فعال اقتصادی نمی تواند فکر و عملش را به سمت تولید و رونق اقتصادی بکشاند.

مفتح تصریح کرد: اگر زمانی که یک سرمایه گذار می خواهد مجوزی برای فعالیت خود بگیرد و کاری را آغاز کند و یا در زمان فروش محصولاتش، با فساد اقتصادی دولتی مواجه نشود به طور قطع با کمترین مشکل فضای کسب و کار را رونق می بخشد و توسعه اقتصادی در کارش مشهود است.

فساد کمتر شود؛ شفافیت در هر حوزه ای بالاتر می رود

وی عنوان کرد: فساد زمانی که کمتر شود، شفافیت بالا می رود و زمینه برای بروز تخلف و امکان انجام کارهای غیرقانونی کمتر می شود، بنابراین اصل مبارزه با فساد بسیار مهم است، موضوعی که بسیار از سوی امام راحل و بعداً مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

قوه قضائیه باید پاک باشد تا بتواند رسیدگی به شکایت را به درستی انجام دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در بین سه قوه شاید شروع مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه نخستین گام اساسی برای برقراری عدالت است، ادامه داد: گرچه رسیدگی به فساد در تمامی شئون حکومتی بخصوص قوای مقننه و مجریه بسیار مهم است اما اگر احتمالا شائبه فسادی در قوه قضاییه هست رسیدگی به حل معضل و رفع آن باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این قوه مرجع اصلی رسیدگی به اتهام  و شکایت ها است و باید پاک باشد تا بتواند کار را به درستی انجام دهد.

تصمیم مبارک رئیسی برای مبارزه با فساد حتی در درون قوه قضائیه

مفتح تصریح کرد: از این رو تصمیمی که آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه در همین دوران کوتاهی که این مسئولیت را برعهده گرفته اند یک نقطه امیدی در دل ها ایجاد کرده است، تا مبارزه با فساد حتی با همین تعداد معدود مفسدین به نوعی ریشه کن شود.

وی تأکید کرد: جایگه قوه قضائیه، جایگاه بالایی است و اگر مبارزه با فسادی که هر چند بسیار اندک در آن باشد، تأثیر بسیاری بر افکار عموم دارد، این تصمیم آیت الله رئیسی، تصمیم مبارک و با برکتی است و زمینه ساز توفیقات بسیاری در صحنه های مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است و نتیجه درخشانی به دنبال می آورد.
 

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد:

این مهم است که آیت الله رئیسی، شفافیت را از خود آغاز کرده است/ قوه قضائیه نقش اصلی در تقویت اعتماد مردم به نظام دارد

نماینده مردم یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بااشاره به مواضع اخیر رئیس قوه قضائیه، اظهارداشت: اقبال عمومی و توجه به صحبت ها و اقدامات اخیر رئیس قوه قضائیه نشان داد که مردم تشنه عدالت هستند و امروز نیاز جامعه حرکت به سمت عدالت است.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، تصریح کرد: مردم نشان داده اند که شرایط سخت و مشکلات را تحمل می کنند اما ناعدالتی و تبعیض قابل تحمل نیست و اگر عدالت حاکم نبود نمی توان توقع داشت که مردم شرایط سخت را هم تحمل کنند.

وی افزود: ضرورت حاکمیت عدالت، شفافیت است اگر شفافیت به وجود آمد خود به خود عدالت نیز در جامعه متجلی خواهد شد؛ اما قوه قضائیه به عنوان متولی امر باید منظم و دقیق روند شفافیت را دنبال کند.

وی در ادامه به ویژگی های رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: اینکه آیت الله رئیسی، به عنوان شخصی آشنا به سازوکار قوه قضائیه و از درون این نهاد، مسئولیت را قبول کرده است ویژگی بسیار خوبی و امتیاژ ویژه ای است که می تواند روند تحول دستگاه قضا را سرعت ببخشد.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: نکته مثبت اصلی این است، که آقای رئیسی از خودش شروع کرده است یعنی به عنوان رئیس دستگاه قضا ابتدا نسبت به شفافیت اموال خود و اعلام عمومی آن اقدام کرده است و بعد بر اجرای این قانون تاکید دارد.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: اعتماد عمومی مردم به مجموعه حاکمیت، موضوع بسیار مهمی است که اگر عدالت و شفافیت اجرایی شود، اعتماد مردم نیز تقویت می شود و جایگاه قوه قضائیه در این موضوع، نقش اصلی و کلیدی است.

 

علی رستمیان، نماینده سلسله و دلفان:

تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی/اجرای قانون و ارائه لیست اموال مسئولان از اقدامات پسندیده قوه قضائیه است

علی رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، در راستای اقدامات رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اقدامات رئیس قوه قضاییه بسیار خوب و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری است و به سمت شفاف‌سازی، اعتمادسازی، کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کار کارشناسی و مبارزه با فساد در هر رده است.

وی افزود: امیدوارم بتواند این اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کند؛ قوه قضاییه عادل و دارای انگیزه مبارزه با فساد به‌ویژه دانه‌درشت‌ها است و ما بیش از گذشته به برنامه‌ها و اقدامات ریاست قوه قضاییه امیدوار می‌شویم.

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: یکی از خصیصه‌های خوبی که آقای رئیسی دارد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی را در یک جا متمرکز می‌کنند تا بتوانند به رانت‌خواری و فساد اداری در هر رده‌ای و در هر لباسی برخورد جدی کند و موجبات رضایت خداوند متعال و مردم را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: از طریق تلفن‌های گویا، سیستم‌های اینترنتی، مراجعات حضوری مردم، سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده از مراکز قضایی این ارتباطات را بیش از همه‌وقت شاهد هستیم و ان شاالله قوه قضاییه‌ای مردمی، همراه و همگام با مردم داشته باشیم.

رستمیان گفت: یکی دیگر از اقدامات پسندیده قوه قضاییه اجرایی کردن قانون و ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده‌هایشان است که سبب شفاف‌سازی و پاک دستی مدیران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کنترل و نظارت بر اموال و داشته‌های مدیران کار بسیار امیدبخشی است و این کار مدیران را به سمت‌وسوی دست‌پاکی بیشتر و جلوگیری از مال‌اندوزی من غیر حق پیش می‌برد و کار بسیار خوبی است که از اول انقلاب تا الآن مقبول باقی‌مانده است و رئیس قوه قضائیه با جدیت این کار را دنبال می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان اظهار داشت: امیدواریم شاهد این باشیم که روزبه‌روز بر نظارت، شفافیت و جلوگیری از جمع‌آوری اموال من غیر حق مسئولین بی‌انجامد گرچه تعداد زیادی از مسئولین رعایت می‌کنند اما همان تعداد کم هم نظارتی بر خودشان می‌بینند و این‌یک عامل بازدارندگی خواهد بود.

وی افزود: اقدام دیگر رئیس قوه قضاییه در بحث کاهش حساب‌ها به 5عدد است که سبب کنترل بیشتری بر آن‌ها می‌شود، همچنین اعلام کردند در پایان هرسال یک گزارش مالی به مردم می‌دهند که هم میزان درآمدها وهم میزان و محل هزینه‌ها مشخص است که این خود می‌تواند جلوی هرگونه سوءاستفاده سیاسی از قوه قضاییه را بگیرد و باعث اعتماد بیشتر مردم و مسئولین به قوه قضاییه می‌شود و کار بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است.

رستمیان عنوان کرد: وقتی رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کند من خودم قبل از همه اموالم را به مقام معظم رهبری وهم به این سامانه اعلام می‌کنم و مقید به این کار هستم بسیار قابل‌اعتماد خواهد بود.

 

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه:

رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید نویدبخش برخورد قاطع با متخلفان است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛در خصوص اقدامات قوه قضاییه در دوره جدید و ادامه‌دار بودن آن گفت: قطعاً مسئله‌ای که می‌تواند فساد را از جامعه دور کند برخورد قاطع با متخلفان است که این موضوع را در دوره جدید قوه قضاییه شاهد هستیم.

منصوری ضمن تأکید بر عملکرد مثبت قوه قضاییه در شروع کار ریاست جدید این قوه عنوان کرد: واقعاً باید گفت که قوه قضاییه در حال انجام فعالیت‌های خوبی است و در اکثر تخلفاتی که بوده و درگذشته مماشات شده است در حال حاضر با جدیت بیشتری برخورد می‌شود و البته باید گفت که راهی جز این هم نیست.

وی بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم ریشه فساد و مافیایی را که در خیلی از جاهای اقتصاد ما رخنه کردند را بخشکانیم، نیاز به این دست جدیت‌ها داریم و امیدواریم که این مداوم باشد و کسی به خودش جرات ندهد که بخواهد تخلفات این‌چنینی را انجام دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن‌هایی که درگذشته نیز متخلف بوده‌اند امروز باید پاسخ‌گو باشند تا به این شکل اعتماد به مردم برگردد.

وی در خصوص اجرایی کردن قانون ارائه لیست اموال مسئولین و خانواده‌هایشان اظهار کرد: رسیدگی و بررسی لیست اموال مسئولین چیزی بود که در مجلس هم آن را دنبال کردیم. این مسئله باید مشخص شود تا مردم اعتماد پیدا کنند که یک مسئول حتی تا این لحظه که مسئول هست، اموال خود را از کجا به دست آورده است.

منصوری ضمن بیان اینکه مردم اگر به مسئولین نظام اعتماد کنند آن موقع است که هماهنگی و همکاری افزایش می‌یابد تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مسئولینی هستند که سرمایه بسیاری دارند؛ به همین جهت این طرح در راستای برخورد با این مسئولین، از آن دست‌کارهایی بود که باید خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: این طرح باید به افرادی هم که متصل به مسئولین هستند و مافیایی که توانستند سرمایه خیلی هنگفتی را به جیب بزنند هم تسری پیدا کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که در ادامه کار نیز این مهم کسانی را که منتسب به مسئولین هستند و ممکن است مسئول هم نباشند شامل شود.

وی با تأکید بر اینکه راهی جز شفافیت نداریم خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات به دلیل مشغله و یا رها کردن موضوعات اصلی عده‌ای از شرایط سوءاستفاده کردند و درآمدهای هنگفتی را به جیب زدند که مردم این‌ها را به  چشم می‌بینند. اگر طرح ارائه لیست اموال در مورد همه مسئولین از شورای شهر تا مسئولین ادارات به مرود زمان اجرا شود می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

علی کرد، نماینده خاش:

تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است

علی کرد در گفتگو با عصرهامون، انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی فهیم، عالم، دانشمند، قاضی، آشنا به مسائل حقوقی، مسائل روز و مسائل پیرامونی کشور در مسند ریاست قوه قضائیه اقدامی حکیمانه و قابل تقدیر دانست و گفت: تحولات اخیر سیستم قضایی در مدت کوتاه انتصاب ایشان به عنوان رئیس قوه، کاملا محسوس بوده و توانسته تا حد قابل توجهی اعتماد مردم را نسبت به این قوه افزایش دهد.

وی افزود: بررسی سوابق درخشان حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه، سلامت اخلاقی، روحیه انقلابی و حمایت همه جانبه ایشان از نظام، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب جو امید و نشاط را در همه ارکان جامعه حاکم کرده است.

وی توجه به ایده های خلاقاقانه نخبگان را عاملی تاثیرگذار در بهبود عملکرد و افزایش سطح رضایت عمومی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته و سخنان رئیس دستگاه قضا حکایت از وجود برنامه های کلان و راهبردی به ویژه در بعد فرهنگسازی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و این خود نویدبخش برداشتن قدم های بلند و رو به جلوست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اولین اقداماتی که حجت الاسلام رئیسی پس از انتصاب به این سمت انجام دادند، تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس بود. تلاش ایشان برای رفع شکاف و اختلاف عقیده و سلیقه میان دو قوه، نمایندگان را به عنوان قانون گذاران کشور نسبت به بهبود شرایط و همکاری و هماهنگی بیشتر بسیار امیدوار کرده است.

وی گفت: ایران کشوری وسیع با جمعیتی قابل توجه است. همین امر سبب می شد تا گاهی مشکلاتی در برخی شاخص ها و ابعاد اتفاق بیفتد؛ حضور و ورود قاطعانه ایشان در برخورد با فساد و برپایی جدی دادگاه های مفاسد اقتصادی سبب شده تا اختلاس گران، افراد خاطی و طمع کاران در کشور احساس خطر کنند و مردم و خدمت گذاران هم احساس امنیت آرامش نشاط و امید به زندگی داشته باشند.

وی در خصوص رد وجود 63 حساب و کاهش تعداد حساب ها به 5 عدد اظهار کرد: ارائه گزارش مالی سالانه برای اطلاع عموم مردم از درآمد و هزینه های این حساب ها، اقدامی مناسب در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر است و هرگونه شبهه احتمالی را در مورد این مساله برطرف می کند. این اقدام سبب شده تا همه بدانند در نظام اسالامی وقتی قوه قوی کشور چنین اقدامی می کند یعنی بقیه را آگاه می کند که شفاف سازی انجام دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن قانون در خصوص ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده هایشان نیز می تواند عامل شفافیت بیشتر در امور و بالا رفتن سطح اعتماد مردم به حاکمیت شود، تصریح کرد: اجرای این قانون می تواند موجب صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهامات مالی مطرح شده و البته شناسایی افرادیست که با سواستفاده از منصب و موقعیت خود به جمع آوری مال نامشروع پرداخته اند. علاوه بر این، دیگران هم متوجه می شوند قوه قضاییه به عنوان چشم و چراغ نظام همه چیز را زیر نظر دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران حاصل مجاهدت و خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر است. فساد و سواستفاده حتی به صورت جزئی و کم از جانب مسئولان در کشور که در حقیقت خادمان ملت اند، پذیرفته نیست. همه باید برای سربلندی و پیشرفت ایران و بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

وی ضمن حمایت از دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن، گفت: حضور متهمان زن در دادگاه با حفظ شئونات و رعایت مسائل شرعی می تواند سبب حفظ شأن چادر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیگیری جدی و برخورد با عاملان و غافلان حادثه زندان فشافویه را نشان دهنده حساسیت بالای رئیس دستگاه قضا دانست و اضافه کرد: شفاف سازی در سیتم قضایی، برگزاری دیدارهای مردمی، سرکشی و بازدیدهای سرزده از نهادهای تحت امر، تاکید بر تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده ها از جمله اقدامات ایشان است.

انتهای پیام/

,

وی افزود: هرگاه مسئولین به صورت میدانی عمل کردند و گزارش دادند، بدون شک رضایت ملت را هم در پی داشته است و اولین موضوع در دستگاه قضائی داشتن عدالت است چراکه این دستگاه متفاوت از مجلس و دولت است زیرا در قوه مجریه و مقننه مسائل سیاسی وجود دارد اما مسئله اصلی در قوه قضائیه اجرای عدالت است.

,

این نماینده مجلس گفت: در این مدت که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شدند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و گزارشات خوبی ارائه شده است؛ رئیس قوه قضائیه به طور جدی به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری، برقراری عدالت و برخورد شدید و قاطع با سوء استفاده‌گران است.

,

بابایی صالح اضافه کرد: موضوع طرح شفافیت و اعلام دارایی‌ها و اموال مسئولین که طی روزهای اخیر از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شد، طرح‌های بسیار خوبی است و در جامعه اعتمادسازی می‌کند و صراحتا هم باید اجرا شود؛ همه افراد بلا استثناء در هر پست و مقامی که هستند باید اموال خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

,

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس بیان کرد: هر چه به طور صریح به مسائل رسیدگی شود نیز اعتماد بین مردم ایجاد می‌شود و حرکت‌های مثبتی در این مدت در دستگاه قضایی افتاده که امیدواریم مستمر باشد و برخوردهای قاطع و محکم صورت گیرد چراکه همین برخوردها خود بازدارندگی ایجاد می‌کند.

,

ارتباط مستقیم با مردم، نقطه قوت دستگاه قضایی است

, ارتباط مستقیم با مردم، نقطه قوت دستگاه قضایی است,

وی تصریح کرد: رسالت و وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفان است، برخی مواقع هم نیاز است که آنی برخورد شود اما باتوجه به بالا بودن پرونده‌ها متاسفانه اطاله دادرسی در کشور ما زیاد است که انتظار داریم سریع به مسائل رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

,

این نماینده مجلس افزود: رسیدگی علنی به پرونده کسانی که در بیت‌المال دست بردند و اختلاس کردند هم از حرکت‌های مثبتی است که رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی هم به آن اشاره کرد؛ افرادی که به اموال مردم و دولت تجاوز کردند باید علنی محاکمه شوند و برای مردم شفاف شود چراکه این اقدامات اعتماد جامعه را جلب می‌کند.

,

بابایی صالح با بیان اینکه قوه قضائیه دستگاه بسیار حساسی است، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی تعامل با سایر قوا را اشاره کرد که از مباحث بسیار خوبی است، نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضائیه و معاونینش در ماه مبارک رمضان نشستی داشتیم که این اولین جلسه مشترک بین مجلس و قوه قضائیه بود و اتفاق بسیار مثبتی بود؛ اگر همه قوا در کنار هم باشند قطعا اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.

,

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس یادآور شد: برگزاری دیدارهای مردم در دستگاه قضایی برای اعتمادسازی در جامعه تاثیرگذار است و نقطه قوت در این دستگاه خواهد بود، مردم شهرستان‌ها باید بتوانند بدون واسطه با دستگاه قضایی در ارتباط باشند.

,

وی گفت: در دستگاه قضایی باید احتمال خطا را به حداقل رساند و قطعا اگر هم کوچکترین خطا و نفوذ در دستگاه قضایی ایجاد شود، آیت الله رئیسی برخورد جدی خواهند داشت چراکه این دستگاه تنها ملجا مردم برای حق جویی و عدالت است.

,

 

,

محمدمهدی مفتح، نماینده تویسرکان:

, محمدمهدی مفتح، نماینده تویسرکان:,

فعالیت سرمایه‎گذار، در سایه پاک شدن سیستم دولتی از فساد اقتصادی محقق می‎شود

, فعالیت سرمایه‎گذار، در سایه پاک شدن سیستم دولتی از فساد اقتصادی محقق می‎شود, فعالیت سرمایه‎گذار، در سایه پاک شدن سیستم دولتی از فساد اقتصادی محقق می‎شود,

به گزارش عصر همدان، روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگویی تفصیلی با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برنامه های او را در تشریح کرد. یکی از مهمترین محورهای گفت و گوی رئیسی پرداختن به مسئله فساد هرچند اگر در داخل قوه قضائیه باشد بود نکته ای که می تواند نوید بخش ایجاد فضایی پاک را برای رسیدگی به فساد در دیگر شئونات کشور فراهم سازد.

,

 مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد

,  مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد,

در این باره «محمدمهدی مفتح» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر موضوع مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کردند، گفت: چند وقت پیش که در محضر مقام معظم رهبری بودیم توضیح دادند که با دستمال کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد یعنی آن مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد.

,

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور همین فساد اقتصادی است هرچند که توسط عده معدودی انجام شود اما انعکاس آن دست مایه شومی برای دشمنان نظام شده که بر آن دامن می زنند.

,

فعالیت یک سرمایه گذار، در سایه پاک شدن سیسم دولتی از هر گونه فساد اقتصادی محقق می شود

, فعالیت یک سرمایه گذار، در سایه پاک شدن سیسم دولتی از هر گونه فساد اقتصادی محقق می شود,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: سال جاری با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است و رشد اقتصادی هم زیرساخت های خودش را می خواهد، تا زمانی که سیستم دولتی و سرمایه گذاری عاری از فساد اقتصادی نشود است یک فعال اقتصادی نمی تواند فکر و عملش را به سمت تولید و رونق اقتصادی بکشاند.

,

مفتح تصریح کرد: اگر زمانی که یک سرمایه گذار می خواهد مجوزی برای فعالیت خود بگیرد و کاری را آغاز کند و یا در زمان فروش محصولاتش، با فساد اقتصادی دولتی مواجه نشود به طور قطع با کمترین مشکل فضای کسب و کار را رونق می بخشد و توسعه اقتصادی در کارش مشهود است.

,

فساد کمتر شود؛ شفافیت در هر حوزه ای بالاتر می رود

, فساد کمتر شود؛ شفافیت در هر حوزه ای بالاتر می رود,

وی عنوان کرد: فساد زمانی که کمتر شود، شفافیت بالا می رود و زمینه برای بروز تخلف و امکان انجام کارهای غیرقانونی کمتر می شود، بنابراین اصل مبارزه با فساد بسیار مهم است، موضوعی که بسیار از سوی امام راحل و بعداً مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

,

قوه قضائیه باید پاک باشد تا بتواند رسیدگی به شکایت را به درستی انجام دهد

, قوه قضائیه باید پاک باشد تا بتواند رسیدگی به شکایت را به درستی انجام دهد,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در بین سه قوه شاید شروع مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه نخستین گام اساسی برای برقراری عدالت است، ادامه داد: گرچه رسیدگی به فساد در تمامی شئون حکومتی بخصوص قوای مقننه و مجریه بسیار مهم است اما اگر احتمالا شائبه فسادی در قوه قضاییه هست رسیدگی به حل معضل و رفع آن باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این قوه مرجع اصلی رسیدگی به اتهام  و شکایت ها است و باید پاک باشد تا بتواند کار را به درستی انجام دهد.

,

تصمیم مبارک رئیسی برای مبارزه با فساد حتی در درون قوه قضائیه

, تصمیم مبارک رئیسی برای مبارزه با فساد حتی در درون قوه قضائیه,

مفتح تصریح کرد: از این رو تصمیمی که آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه در همین دوران کوتاهی که این مسئولیت را برعهده گرفته اند یک نقطه امیدی در دل ها ایجاد کرده است، تا مبارزه با فساد حتی با همین تعداد معدود مفسدین به نوعی ریشه کن شود.

,

وی تأکید کرد: جایگه قوه قضائیه، جایگاه بالایی است و اگر مبارزه با فسادی که هر چند بسیار اندک در آن باشد، تأثیر بسیاری بر افکار عموم دارد، این تصمیم آیت الله رئیسی، تصمیم مبارک و با برکتی است و زمینه ساز توفیقات بسیاری در صحنه های مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است و نتیجه درخشانی به دنبال می آورد.
 

,
,

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد:

, سیدابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد:,

این مهم است که آیت الله رئیسی، شفافیت را از خود آغاز کرده است/ قوه قضائیه نقش اصلی در تقویت اعتماد مردم به نظام دارد

نماینده مردم یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بااشاره به مواضع اخیر رئیس قوه قضائیه، اظهارداشت: اقبال عمومی و توجه به صحبت ها و اقدامات اخیر رئیس قوه قضائیه نشان داد که مردم تشنه عدالت هستند و امروز نیاز جامعه حرکت به سمت عدالت است.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، تصریح کرد: مردم نشان داده اند که شرایط سخت و مشکلات را تحمل می کنند اما ناعدالتی و تبعیض قابل تحمل نیست و اگر عدالت حاکم نبود نمی توان توقع داشت که مردم شرایط سخت را هم تحمل کنند.

وی افزود: ضرورت حاکمیت عدالت، شفافیت است اگر شفافیت به وجود آمد خود به خود عدالت نیز در جامعه متجلی خواهد شد؛ اما قوه قضائیه به عنوان متولی امر باید منظم و دقیق روند شفافیت را دنبال کند.

وی در ادامه به ویژگی های رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: اینکه آیت الله رئیسی، به عنوان شخصی آشنا به سازوکار قوه قضائیه و از درون این نهاد، مسئولیت را قبول کرده است ویژگی بسیار خوبی و امتیاژ ویژه ای است که می تواند روند تحول دستگاه قضا را سرعت ببخشد.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: نکته مثبت اصلی این است، که آقای رئیسی از خودش شروع کرده است یعنی به عنوان رئیس دستگاه قضا ابتدا نسبت به شفافیت اموال خود و اعلام عمومی آن اقدام کرده است و بعد بر اجرای این قانون تاکید دارد.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: اعتماد عمومی مردم به مجموعه حاکمیت، موضوع بسیار مهمی است که اگر عدالت و شفافیت اجرایی شود، اعتماد مردم نیز تقویت می شود و جایگاه قوه قضائیه در این موضوع، نقش اصلی و کلیدی است.

 

علی رستمیان، نماینده سلسله و دلفان:

تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی/اجرای قانون و ارائه لیست اموال مسئولان از اقدامات پسندیده قوه قضائیه است

علی رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، در راستای اقدامات رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اقدامات رئیس قوه قضاییه بسیار خوب و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری است و به سمت شفاف‌سازی، اعتمادسازی، کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کار کارشناسی و مبارزه با فساد در هر رده است.

وی افزود: امیدوارم بتواند این اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کند؛ قوه قضاییه عادل و دارای انگیزه مبارزه با فساد به‌ویژه دانه‌درشت‌ها است و ما بیش از گذشته به برنامه‌ها و اقدامات ریاست قوه قضاییه امیدوار می‌شویم.

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: یکی از خصیصه‌های خوبی که آقای رئیسی دارد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی را در یک جا متمرکز می‌کنند تا بتوانند به رانت‌خواری و فساد اداری در هر رده‌ای و در هر لباسی برخورد جدی کند و موجبات رضایت خداوند متعال و مردم را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: از طریق تلفن‌های گویا، سیستم‌های اینترنتی، مراجعات حضوری مردم، سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده از مراکز قضایی این ارتباطات را بیش از همه‌وقت شاهد هستیم و ان شاالله قوه قضاییه‌ای مردمی، همراه و همگام با مردم داشته باشیم.

رستمیان گفت: یکی دیگر از اقدامات پسندیده قوه قضاییه اجرایی کردن قانون و ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده‌هایشان است که سبب شفاف‌سازی و پاک دستی مدیران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کنترل و نظارت بر اموال و داشته‌های مدیران کار بسیار امیدبخشی است و این کار مدیران را به سمت‌وسوی دست‌پاکی بیشتر و جلوگیری از مال‌اندوزی من غیر حق پیش می‌برد و کار بسیار خوبی است که از اول انقلاب تا الآن مقبول باقی‌مانده است و رئیس قوه قضائیه با جدیت این کار را دنبال می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان اظهار داشت: امیدواریم شاهد این باشیم که روزبه‌روز بر نظارت، شفافیت و جلوگیری از جمع‌آوری اموال من غیر حق مسئولین بی‌انجامد گرچه تعداد زیادی از مسئولین رعایت می‌کنند اما همان تعداد کم هم نظارتی بر خودشان می‌بینند و این‌یک عامل بازدارندگی خواهد بود.

وی افزود: اقدام دیگر رئیس قوه قضاییه در بحث کاهش حساب‌ها به 5عدد است که سبب کنترل بیشتری بر آن‌ها می‌شود، همچنین اعلام کردند در پایان هرسال یک گزارش مالی به مردم می‌دهند که هم میزان درآمدها وهم میزان و محل هزینه‌ها مشخص است که این خود می‌تواند جلوی هرگونه سوءاستفاده سیاسی از قوه قضاییه را بگیرد و باعث اعتماد بیشتر مردم و مسئولین به قوه قضاییه می‌شود و کار بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است.

رستمیان عنوان کرد: وقتی رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کند من خودم قبل از همه اموالم را به مقام معظم رهبری وهم به این سامانه اعلام می‌کنم و مقید به این کار هستم بسیار قابل‌اعتماد خواهد بود.

 

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه:

رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید نویدبخش برخورد قاطع با متخلفان است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛در خصوص اقدامات قوه قضاییه در دوره جدید و ادامه‌دار بودن آن گفت: قطعاً مسئله‌ای که می‌تواند فساد را از جامعه دور کند برخورد قاطع با متخلفان است که این موضوع را در دوره جدید قوه قضاییه شاهد هستیم.

منصوری ضمن تأکید بر عملکرد مثبت قوه قضاییه در شروع کار ریاست جدید این قوه عنوان کرد: واقعاً باید گفت که قوه قضاییه در حال انجام فعالیت‌های خوبی است و در اکثر تخلفاتی که بوده و درگذشته مماشات شده است در حال حاضر با جدیت بیشتری برخورد می‌شود و البته باید گفت که راهی جز این هم نیست.

وی بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم ریشه فساد و مافیایی را که در خیلی از جاهای اقتصاد ما رخنه کردند را بخشکانیم، نیاز به این دست جدیت‌ها داریم و امیدواریم که این مداوم باشد و کسی به خودش جرات ندهد که بخواهد تخلفات این‌چنینی را انجام دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن‌هایی که درگذشته نیز متخلف بوده‌اند امروز باید پاسخ‌گو باشند تا به این شکل اعتماد به مردم برگردد.

وی در خصوص اجرایی کردن قانون ارائه لیست اموال مسئولین و خانواده‌هایشان اظهار کرد: رسیدگی و بررسی لیست اموال مسئولین چیزی بود که در مجلس هم آن را دنبال کردیم. این مسئله باید مشخص شود تا مردم اعتماد پیدا کنند که یک مسئول حتی تا این لحظه که مسئول هست، اموال خود را از کجا به دست آورده است.

منصوری ضمن بیان اینکه مردم اگر به مسئولین نظام اعتماد کنند آن موقع است که هماهنگی و همکاری افزایش می‌یابد تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مسئولینی هستند که سرمایه بسیاری دارند؛ به همین جهت این طرح در راستای برخورد با این مسئولین، از آن دست‌کارهایی بود که باید خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: این طرح باید به افرادی هم که متصل به مسئولین هستند و مافیایی که توانستند سرمایه خیلی هنگفتی را به جیب بزنند هم تسری پیدا کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که در ادامه کار نیز این مهم کسانی را که منتسب به مسئولین هستند و ممکن است مسئول هم نباشند شامل شود.

وی با تأکید بر اینکه راهی جز شفافیت نداریم خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات به دلیل مشغله و یا رها کردن موضوعات اصلی عده‌ای از شرایط سوءاستفاده کردند و درآمدهای هنگفتی را به جیب زدند که مردم این‌ها را به  چشم می‌بینند. اگر طرح ارائه لیست اموال در مورد همه مسئولین از شورای شهر تا مسئولین ادارات به مرود زمان اجرا شود می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

علی کرد، نماینده خاش:

تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است

علی کرد در گفتگو با عصرهامون، انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی فهیم، عالم، دانشمند، قاضی، آشنا به مسائل حقوقی، مسائل روز و مسائل پیرامونی کشور در مسند ریاست قوه قضائیه اقدامی حکیمانه و قابل تقدیر دانست و گفت: تحولات اخیر سیستم قضایی در مدت کوتاه انتصاب ایشان به عنوان رئیس قوه، کاملا محسوس بوده و توانسته تا حد قابل توجهی اعتماد مردم را نسبت به این قوه افزایش دهد.

وی افزود: بررسی سوابق درخشان حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه، سلامت اخلاقی، روحیه انقلابی و حمایت همه جانبه ایشان از نظام، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب جو امید و نشاط را در همه ارکان جامعه حاکم کرده است.

وی توجه به ایده های خلاقاقانه نخبگان را عاملی تاثیرگذار در بهبود عملکرد و افزایش سطح رضایت عمومی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته و سخنان رئیس دستگاه قضا حکایت از وجود برنامه های کلان و راهبردی به ویژه در بعد فرهنگسازی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و این خود نویدبخش برداشتن قدم های بلند و رو به جلوست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اولین اقداماتی که حجت الاسلام رئیسی پس از انتصاب به این سمت انجام دادند، تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس بود. تلاش ایشان برای رفع شکاف و اختلاف عقیده و سلیقه میان دو قوه، نمایندگان را به عنوان قانون گذاران کشور نسبت به بهبود شرایط و همکاری و هماهنگی بیشتر بسیار امیدوار کرده است.

وی گفت: ایران کشوری وسیع با جمعیتی قابل توجه است. همین امر سبب می شد تا گاهی مشکلاتی در برخی شاخص ها و ابعاد اتفاق بیفتد؛ حضور و ورود قاطعانه ایشان در برخورد با فساد و برپایی جدی دادگاه های مفاسد اقتصادی سبب شده تا اختلاس گران، افراد خاطی و طمع کاران در کشور احساس خطر کنند و مردم و خدمت گذاران هم احساس امنیت آرامش نشاط و امید به زندگی داشته باشند.

وی در خصوص رد وجود 63 حساب و کاهش تعداد حساب ها به 5 عدد اظهار کرد: ارائه گزارش مالی سالانه برای اطلاع عموم مردم از درآمد و هزینه های این حساب ها، اقدامی مناسب در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر است و هرگونه شبهه احتمالی را در مورد این مساله برطرف می کند. این اقدام سبب شده تا همه بدانند در نظام اسالامی وقتی قوه قوی کشور چنین اقدامی می کند یعنی بقیه را آگاه می کند که شفاف سازی انجام دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن قانون در خصوص ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده هایشان نیز می تواند عامل شفافیت بیشتر در امور و بالا رفتن سطح اعتماد مردم به حاکمیت شود، تصریح کرد: اجرای این قانون می تواند موجب صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهامات مالی مطرح شده و البته شناسایی افرادیست که با سواستفاده از منصب و موقعیت خود به جمع آوری مال نامشروع پرداخته اند. علاوه بر این، دیگران هم متوجه می شوند قوه قضاییه به عنوان چشم و چراغ نظام همه چیز را زیر نظر دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران حاصل مجاهدت و خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر است. فساد و سواستفاده حتی به صورت جزئی و کم از جانب مسئولان در کشور که در حقیقت خادمان ملت اند، پذیرفته نیست. همه باید برای سربلندی و پیشرفت ایران و بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

وی ضمن حمایت از دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن، گفت: حضور متهمان زن در دادگاه با حفظ شئونات و رعایت مسائل شرعی می تواند سبب حفظ شأن چادر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیگیری جدی و برخورد با عاملان و غافلان حادثه زندان فشافویه را نشان دهنده حساسیت بالای رئیس دستگاه قضا دانست و اضافه کرد: شفاف سازی در سیتم قضایی، برگزاری دیدارهای مردمی، سرکشی و بازدیدهای سرزده از نهادهای تحت امر، تاکید بر تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده ها از جمله اقدامات ایشان است.

,

این مهم است که آیت الله رئیسی، شفافیت را از خود آغاز کرده است/ قوه قضائیه نقش اصلی در تقویت اعتماد مردم به نظام دارد

, این مهم است که آیت الله رئیسی، شفافیت را از خود آغاز کرده است/ قوه قضائیه نقش اصلی در تقویت اعتماد مردم به نظام دارد, این مهم است که آیت الله رئیسی، شفافیت را از خود آغاز کرده است/ قوه قضائیه نقش اصلی در تقویت اعتماد مردم به نظام دارد,

نماینده مردم یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بااشاره به مواضع اخیر رئیس قوه قضائیه، اظهارداشت: اقبال عمومی و توجه به صحبت ها و اقدامات اخیر رئیس قوه قضائیه نشان داد که مردم تشنه عدالت هستند و امروز نیاز جامعه حرکت به سمت عدالت است.

, یزدرسا,

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، تصریح کرد: مردم نشان داده اند که شرایط سخت و مشکلات را تحمل می کنند اما ناعدالتی و تبعیض قابل تحمل نیست و اگر عدالت حاکم نبود نمی توان توقع داشت که مردم شرایط سخت را هم تحمل کنند.

,

وی افزود: ضرورت حاکمیت عدالت، شفافیت است اگر شفافیت به وجود آمد خود به خود عدالت نیز در جامعه متجلی خواهد شد؛ اما قوه قضائیه به عنوان متولی امر باید منظم و دقیق روند شفافیت را دنبال کند.

,

وی در ادامه به ویژگی های رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: اینکه آیت الله رئیسی، به عنوان شخصی آشنا به سازوکار قوه قضائیه و از درون این نهاد، مسئولیت را قبول کرده است ویژگی بسیار خوبی و امتیاژ ویژه ای است که می تواند روند تحول دستگاه قضا را سرعت ببخشد.

,

نماینده مردم یزد تاکید کرد: نکته مثبت اصلی این است، که آقای رئیسی از خودش شروع کرده است یعنی به عنوان رئیس دستگاه قضا ابتدا نسبت به شفافیت اموال خود و اعلام عمومی آن اقدام کرده است و بعد بر اجرای این قانون تاکید دارد.

,

این نماینده مجلس، تصریح کرد: اعتماد عمومی مردم به مجموعه حاکمیت، موضوع بسیار مهمی است که اگر عدالت و شفافیت اجرایی شود، اعتماد مردم نیز تقویت می شود و جایگاه قوه قضائیه در این موضوع، نقش اصلی و کلیدی است.

,

 

,

علی رستمیان، نماینده سلسله و دلفان:

, علی رستمیان، نماینده سلسله و دلفان:,

تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی/اجرای قانون و ارائه لیست اموال مسئولان از اقدامات پسندیده قوه قضائیه است

, تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی/اجرای قانون و ارائه لیست اموال مسئولان از اقدامات پسندیده قوه قضائیه است, تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی/اجرای قانون و ارائه لیست اموال مسئولان از اقدامات پسندیده قوه قضائیه است,

علی رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، در راستای اقدامات رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اقدامات رئیس قوه قضاییه بسیار خوب و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری است و به سمت شفاف‌سازی، اعتمادسازی، کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کار کارشناسی و مبارزه با فساد در هر رده است.

, سفیر افلاک,

وی افزود: امیدوارم بتواند این اعتماد مردم را بیش از گذشته جلب کند؛ قوه قضاییه عادل و دارای انگیزه مبارزه با فساد به‌ویژه دانه‌درشت‌ها است و ما بیش از گذشته به برنامه‌ها و اقدامات ریاست قوه قضاییه امیدوار می‌شویم.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: یکی از خصیصه‌های خوبی که آقای رئیسی دارد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی را در یک جا متمرکز می‌کنند تا بتوانند به رانت‌خواری و فساد اداری در هر رده‌ای و در هر لباسی برخورد جدی کند و موجبات رضایت خداوند متعال و مردم را فراهم کنند.

,

وی عنوان کرد: از طریق تلفن‌های گویا، سیستم‌های اینترنتی، مراجعات حضوری مردم، سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده از مراکز قضایی این ارتباطات را بیش از همه‌وقت شاهد هستیم و ان شاالله قوه قضاییه‌ای مردمی، همراه و همگام با مردم داشته باشیم.

,

رستمیان گفت: یکی دیگر از اقدامات پسندیده قوه قضاییه اجرایی کردن قانون و ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده‌هایشان است که سبب شفاف‌سازی و پاک دستی مدیران می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین کنترل و نظارت بر اموال و داشته‌های مدیران کار بسیار امیدبخشی است و این کار مدیران را به سمت‌وسوی دست‌پاکی بیشتر و جلوگیری از مال‌اندوزی من غیر حق پیش می‌برد و کار بسیار خوبی است که از اول انقلاب تا الآن مقبول باقی‌مانده است و رئیس قوه قضائیه با جدیت این کار را دنبال می‌کند.

,

نماینده مردم سلسله و دلفان اظهار داشت: امیدواریم شاهد این باشیم که روزبه‌روز بر نظارت، شفافیت و جلوگیری از جمع‌آوری اموال من غیر حق مسئولین بی‌انجامد گرچه تعداد زیادی از مسئولین رعایت می‌کنند اما همان تعداد کم هم نظارتی بر خودشان می‌بینند و این‌یک عامل بازدارندگی خواهد بود.

,

وی افزود: اقدام دیگر رئیس قوه قضاییه در بحث کاهش حساب‌ها به 5عدد است که سبب کنترل بیشتری بر آن‌ها می‌شود، همچنین اعلام کردند در پایان هرسال یک گزارش مالی به مردم می‌دهند که هم میزان درآمدها وهم میزان و محل هزینه‌ها مشخص است که این خود می‌تواند جلوی هرگونه سوءاستفاده سیاسی از قوه قضاییه را بگیرد و باعث اعتماد بیشتر مردم و مسئولین به قوه قضاییه می‌شود و کار بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است.

,

رستمیان عنوان کرد: وقتی رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کند من خودم قبل از همه اموالم را به مقام معظم رهبری وهم به این سامانه اعلام می‌کنم و مقید به این کار هستم بسیار قابل‌اعتماد خواهد بود.

,

 

,

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه:

, محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه:,

رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید نویدبخش برخورد قاطع با متخلفان است

, رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید نویدبخش برخورد قاطع با متخلفان است, رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید نویدبخش برخورد قاطع با متخلفان است,

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛در خصوص اقدامات قوه قضاییه در دوره جدید و ادامه‌دار بودن آن گفت: قطعاً مسئله‌ای که می‌تواند فساد را از جامعه دور کند برخورد قاطع با متخلفان است که این موضوع را در دوره جدید قوه قضاییه شاهد هستیم.

, دیار آفتاب,

منصوری ضمن تأکید بر عملکرد مثبت قوه قضاییه در شروع کار ریاست جدید این قوه عنوان کرد: واقعاً باید گفت که قوه قضاییه در حال انجام فعالیت‌های خوبی است و در اکثر تخلفاتی که بوده و درگذشته مماشات شده است در حال حاضر با جدیت بیشتری برخورد می‌شود و البته باید گفت که راهی جز این هم نیست.

,

وی بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم ریشه فساد و مافیایی را که در خیلی از جاهای اقتصاد ما رخنه کردند را بخشکانیم، نیاز به این دست جدیت‌ها داریم و امیدواریم که این مداوم باشد و کسی به خودش جرات ندهد که بخواهد تخلفات این‌چنینی را انجام دهد.

,

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن‌هایی که درگذشته نیز متخلف بوده‌اند امروز باید پاسخ‌گو باشند تا به این شکل اعتماد به مردم برگردد.

,

وی در خصوص اجرایی کردن قانون ارائه لیست اموال مسئولین و خانواده‌هایشان اظهار کرد: رسیدگی و بررسی لیست اموال مسئولین چیزی بود که در مجلس هم آن را دنبال کردیم. این مسئله باید مشخص شود تا مردم اعتماد پیدا کنند که یک مسئول حتی تا این لحظه که مسئول هست، اموال خود را از کجا به دست آورده است.

,

منصوری ضمن بیان اینکه مردم اگر به مسئولین نظام اعتماد کنند آن موقع است که هماهنگی و همکاری افزایش می‌یابد تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مسئولینی هستند که سرمایه بسیاری دارند؛ به همین جهت این طرح در راستای برخورد با این مسئولین، از آن دست‌کارهایی بود که باید خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌شد.

,

وی افزود: این طرح باید به افرادی هم که متصل به مسئولین هستند و مافیایی که توانستند سرمایه خیلی هنگفتی را به جیب بزنند هم تسری پیدا کند.

,

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که در ادامه کار نیز این مهم کسانی را که منتسب به مسئولین هستند و ممکن است مسئول هم نباشند شامل شود.

,

وی با تأکید بر اینکه راهی جز شفافیت نداریم خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات به دلیل مشغله و یا رها کردن موضوعات اصلی عده‌ای از شرایط سوءاستفاده کردند و درآمدهای هنگفتی را به جیب زدند که مردم این‌ها را به  چشم می‌بینند. اگر طرح ارائه لیست اموال در مورد همه مسئولین از شورای شهر تا مسئولین ادارات به مرود زمان اجرا شود می‌تواند تأثیرگذار باشد.

,

 

,

علی کرد، نماینده خاش:

, علی کرد، نماینده خاش:,

تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است

, تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است, تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است,

علی کرد در گفتگو با عصرهامون، انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی فهیم، عالم، دانشمند، قاضی، آشنا به مسائل حقوقی، مسائل روز و مسائل پیرامونی کشور در مسند ریاست قوه قضائیه اقدامی حکیمانه و قابل تقدیر دانست و گفت: تحولات اخیر سیستم قضایی در مدت کوتاه انتصاب ایشان به عنوان رئیس قوه، کاملا محسوس بوده و توانسته تا حد قابل توجهی اعتماد مردم را نسبت به این قوه افزایش دهد.

وی افزود: بررسی سوابق درخشان حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه، سلامت اخلاقی، روحیه انقلابی و حمایت همه جانبه ایشان از نظام، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب جو امید و نشاط را در همه ارکان جامعه حاکم کرده است.

وی توجه به ایده های خلاقاقانه نخبگان را عاملی تاثیرگذار در بهبود عملکرد و افزایش سطح رضایت عمومی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته و سخنان رئیس دستگاه قضا حکایت از وجود برنامه های کلان و راهبردی به ویژه در بعد فرهنگسازی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و این خود نویدبخش برداشتن قدم های بلند و رو به جلوست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اولین اقداماتی که حجت الاسلام رئیسی پس از انتصاب به این سمت انجام دادند، تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس بود. تلاش ایشان برای رفع شکاف و اختلاف عقیده و سلیقه میان دو قوه، نمایندگان را به عنوان قانون گذاران کشور نسبت به بهبود شرایط و همکاری و هماهنگی بیشتر بسیار امیدوار کرده است.

وی گفت: ایران کشوری وسیع با جمعیتی قابل توجه است. همین امر سبب می شد تا گاهی مشکلاتی در برخی شاخص ها و ابعاد اتفاق بیفتد؛ حضور و ورود قاطعانه ایشان در برخورد با فساد و برپایی جدی دادگاه های مفاسد اقتصادی سبب شده تا اختلاس گران، افراد خاطی و طمع کاران در کشور احساس خطر کنند و مردم و خدمت گذاران هم احساس امنیت آرامش نشاط و امید به زندگی داشته باشند.

وی در خصوص رد وجود 63 حساب و کاهش تعداد حساب ها به 5 عدد اظهار کرد: ارائه گزارش مالی سالانه برای اطلاع عموم مردم از درآمد و هزینه های این حساب ها، اقدامی مناسب در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر است و هرگونه شبهه احتمالی را در مورد این مساله برطرف می کند. این اقدام سبب شده تا همه بدانند در نظام اسالامی وقتی قوه قوی کشور چنین اقدامی می کند یعنی بقیه را آگاه می کند که شفاف سازی انجام دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن قانون در خصوص ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده هایشان نیز می تواند عامل شفافیت بیشتر در امور و بالا رفتن سطح اعتماد مردم به حاکمیت شود، تصریح کرد: اجرای این قانون می تواند موجب صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهامات مالی مطرح شده و البته شناسایی افرادیست که با سواستفاده از منصب و موقعیت خود به جمع آوری مال نامشروع پرداخته اند. علاوه بر این، دیگران هم متوجه می شوند قوه قضاییه به عنوان چشم و چراغ نظام همه چیز را زیر نظر دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران حاصل مجاهدت و خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر است. فساد و سواستفاده حتی به صورت جزئی و کم از جانب مسئولان در کشور که در حقیقت خادمان ملت اند، پذیرفته نیست. همه باید برای سربلندی و پیشرفت ایران و بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

وی ضمن حمایت از دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن، گفت: حضور متهمان زن در دادگاه با حفظ شئونات و رعایت مسائل شرعی می تواند سبب حفظ شأن چادر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیگیری جدی و برخورد با عاملان و غافلان حادثه زندان فشافویه را نشان دهنده حساسیت بالای رئیس دستگاه قضا دانست و اضافه کرد: شفاف سازی در سیتم قضایی، برگزاری دیدارهای مردمی، سرکشی و بازدیدهای سرزده از نهادهای تحت امر، تاکید بر تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده ها از جمله اقدامات ایشان است.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه