اخبار داغ

استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی:

نقش مهم مرکز تحقیقات کشاورزی میاندوآب در پرورش غلات

نقش مهم مرکز تحقیقات کشاورزی میاندوآب در پرورش غلات
استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی و محقق غلات گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب، یکی از مهم ترین ایستگاههای کشور در زمینه پرورش غلات، چغندر و ذرت در سطح کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، محمد رضایی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران در میاندوآب، اظهار کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب، یکی از مهم ترین ایستگاه های کشور در زمینه پرورش غلات، چغندر و ذرت در سطح کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی، افزود: آزمایشات غلاتی که در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب انجام می شود شامل آزمایشات به زراعی و به نژادی و پاتولوژی گندم و جو است.

,

استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی، گفت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی میاندوآب یکی از مهم ترین ایستگاه ها در منطقه در زمینه اصلاح و تولید بذور لاین های مختلف گندم و جو است.

,

وی، تصریح کرد: سالانه بیش از دوهزار تا دو هزارو ۵۰۰ لاین گندم و جو در این ایستگاه مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد تا از بین این لاین ها، ارقام و لاین های خالص و ارقامی   برای کشاورزان معرفی شود.

,

رضایی، اظهار کرد: بیشترین و عمده ترین فعالیت ها در این ایستگاه شامل مقاومت به بیماری و مقاومت به تنش های محیطی از جمله تنش های خشکی، شوری و در کنار این ها تولید حداکثر با پتانسیل عمل کرد است.

,

وی، افزود: تاکنون این ایستگاه در به طور مستقیم در معرفی و تولید بذر ارقامی مانند زرین و الوند در سال های گذشته و ارقامی مانند پیشگام، میهن، حیدری و زرینه در سال های اخیر نقش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه