اخبار داغ

در ابلاغ به سازمان سنجش؛

سهمیه کنکور مناطق سیل‌زده ابلاغ شد

سهمیه کنکور مناطق سیل‌زده ابلاغ شد
رئیس جمهور اختصاص سهمیه داوطلبان کنکور مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده‌اند را به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده اختصاص سهمیه داوطلبان کنکور مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده‌اند را به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این ابلاغیه آمده است: ماده واحده «تکمیل و تعمیم شمول ماده واحده اختصاص سهمیه به داوطلبان آزمون سراسری در مناطق زلزله زده کشور (مصوب جلسه ۷۳۹ تاریخ ۲۸ آبان ۹۲) به کلیه مناطق درگیر بلایای طبیعی»، که در جلسه ۸۱۷ تاریخ ۷ خرداد ۹۸ و براساس پیشنهاد تاریخ ۶ فروردین ۹۸ سازمان سنجش آموزش کشور به تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ می شود.
,
 
,
ماده واحده: به داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها یا بخش هایی که دچار بلایای طبیعی اعم از زلزله، سیل یا آتشفشان همراه با خسارت مستقیم جانی و مالی شده اند، ظرفیتی به میزان حداکثر ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه های واقع در آن مناطق و در صورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه های استان های همجوار در رشته های مورد تقاضای استانداری ها به مدت حداکثر ۳ سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل، اختصاص می یابد.
,
 
,
تبصره ۱- شهرها یا بخش هایی که دچار بالایی طبیعی همراه با خسارت جانی و مالی شده اند توسط وزارتخانه های کشور، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می شوند.
,
 
,
تبصره ۲- آیین نامه اجرایی این ماده واحده به طور مشترک توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف مدت حداکثر ۲ ماه از تاریخ تصویب این مصوبه تهیه و به تصویب خواهد رسید.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه