اخبار داغ

آیا ایران به سلاح پیشرفته A۲ / AD دست یافته است ؟ / قدرت نظامی ایران بلای جان تروریست های آمریکایی در منطقه

آیا ایران به سلاح پیشرفته A۲ / AD دست یافته است ؟ / قدرت نظامی ایران بلای جان تروریست های آمریکایی در منطقه
روزنامه لبنانی البناء در یادداشتی از دستیابی ایران به دو سلاح پیشرفته و سری خبرداده که یکی از این سلاح ها را A۲ / AD معرفی کرده که باعث وحشت تروریست های آمریکایی در منطقه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، بعد از پایان جنگ تحمیلی ، مسئولین کشورمان متوجه شدند بسیاری از کشورهای جهان حاضر نیستند یک متر سیم خاردار در اختیار کشورمان قرار دهند چه برسد به سلاح های پیشرفته. به همین دلیل مسئولین نظامی کشورمان با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با اتکا به دانش بومی و خودباوری جوانان کشورمان به سمت تولید سلاح های مورد نیاز کشور حرکت کردند چرا که می دانستند در صورت تحمیل جنگی جدید، ایران با مشکلات عدیده ای برای تهیه ی سلاح روبه رو خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امروز 30 سال از جنگ تحمیلی گذشته است ایران از لحاظ قدرت نظامی چنان پیشرفت کرده است که تحسین و تعجب جهانیان را در پی داشته است چرا که کشورمان با وجود شدیدترین تحریم های آمریکا، موفق به ساخت پیشرفته ترین سلاحی های جهانی آن هم با استفاده از دانش بومی خود شده است. سلاح هایی که قدرت بازدارندگی آن باعث وحشت جبهه ی آمریکایی-اسرائیلی- عربی شده است و دشمنان کشور نیز با توجه به اطلاعات محدودی که از قدرت این سلاح ها دارد در بدترین شرایط و تنش های منطقه ای فکر حمله به ایران را نمی کند.

در این رابطه روزنامه لبنانی البناء در یادداشتی از دستیابی ایران به دو سلاح پیشرفته و سری خبرداده است که باعث وحشت نیروهای آمریکایی در منطقه شده است. در مقدمه این یادداشت آمده است:

بسیاری می‌پرسند سلاح سری ایرانی‌ها چیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آن به مهار هیولای آمریکا و کشیدن دندان ‌های آن و بیرون انداختنش از میدان تهدید کرده است، آن هم با وجود پتانسیل نظامی بزرگ آمریکا از جمله ادوات و افراد نیروی هوایی و دریایی خود که در پیرامون ایران مستقر کرده است. به نوشته البناء، پاسخ  ایرانی‌ها این است که دو نوع سلاح وجود دارد... یک نوع خاص تا زمان وقوع جنگ بزرگ، محرمانه باقی خواهد ماند و نوع دیگر برای قدرت‌های بزرگ شناخته شده است. هر دو نوع سلاح را ایران بومی سازی کرده و با یک تلاش کاملا ملی به دست آورده است.اما سلاحی که کشورهای بزرگ آن را می‌شناسند و نمی‌دانند ایران به آن دست یافته است، سلاح الکترونیکی  A2 / AD(عدم دسترسی/انکار ناحیه) است.

در ادامه این گزارش به معرفی سلاح الکترونیکی  A2 / AD خواهیم پرداخت.

سلاح الکترونیکی  A2 / AD چیست ؟

سلاح  A2 / AD در واقع جزء سلاح های پیشرفته است که در جنگ های الکترونیکی از آن استفاده می شود. این سلاح این قابلیت را دارد که تسلیحات نظامی دشمن را همچون کشتی های جنگی، ناوها، هواپیماها، پهپادها و هر وسیله ای الکتریکی را از فواصل دور از کار بیندازد همچنین در صورت تمایل به شکل الکترونیکی آن ها را نابود کند.

کدام کشور تا کنون از این سلاح استفاده کرده است؟

تا کنون تنها روسیه به صورت رسمی از دستیابی به این سلاح سخن به میان آورده است و بنا بر اعلام مقامات این کشور و اعترافات مقامات پنتاگون، روسیه دوبار از این سلاح سری علیه نیروهای آمریکایی استفاده کرده است.

اولین بار در سال 2014 حمله الکترونیکی بمب افکن روسی به ناو آمریکایی دونالد کوک در دریای سیاه اتفاق افتاد. در این سال ناو آمریکایی شروع به انجام حرکات تحریک آمیز در دریای سیاه  برای ایجاد تنش و مجبور کردن روسیه به واکنش نظامی می کند اما مقامات روسی در حرکتی پیش‌دستانه و با استفاده از سلاح سری خود ، به تمام سیستم های الکترونیکی و سلاح های این ناو آسیب زده و آنها را کاملا از کار می اندازد تا جایی که 27 ملوان سرنشین ناو آمریکایی بلافاصله درخواست دادند ماموریت کاری آن ها کلا لغو شود؛ چون ناو آنها فقط به آهن پاره‌ای رها در آب تبدیل شده بود.

اما اتفاق دوم در ایالت آلاسکای آمریکا اتفاق افتاد زمانی که  بمب افکن‌ های روسی سامانه‌ های پدافند هوایی آمریکا را که مامور دفاع از مقر ساختمان فرماندهی دفاع ژئو فضایی آمریکا موسوم به «NORAD » را دچار اختلال الکترونیکی کردند. مقامات روس به خلبانان خود دستور دادند در صورتی که نیروی هوایی آمریکا بخواهند جنگنده‌ های خود را برای رهگیری بمب افکن‌ های روسی بفرستند مانع برخاستن هر گونه هواپیمای آمریکایی شوند. اتفاقی که کاملا همین گونه رخ داد. بمب افکن‌ های روسی با هدف قرار دادن مواضع آمریکایی اجازه ندادند هیچ جنگنده آمریکایی از سر جایش تکان بخورد و در بیستم آوریل 2017 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این برای اولین بار نبود که آمریکایی‌ها را از این طریق تنبیه کرده است.

آیا ایران نیز به این سلاح دست یافته است ؟

شواهد موجود نشان می دهد که طی سال های اخیر، جمهوری اسلامی ایران نیز موفق شده است که سلاح پیشرفته A2 / AD روسیه را با استفاده از دانش داخلی خود بومی سازی کند.

نه سال پیش یعنی در پنجم دسامبر 2011 ، نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران موفق شد یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین فوق پیشرفته آمریکایی به نام RQ-170 که از مرزهای شرقی وارد کشور ایران شده بود را سالم به زمین بنشاند. خبری که در آن زمان به تیتر اول رسانه های جهان تبدیل شد و مقامات ارشد کاخ سفید تا 24 این خبر را تکذیب کردند و اعلام نمودند ایران حتی قابلیت شناسایی و رهگیری این پهپاد را ندارد چه برسد به آن که بتواند این پهپاد را سالم به غنیمت بگیرد.

پهپاد RQ-170 غنیمت گرفته شده ایران از آمریکا

اما بعد از آن که تصاویر و عکس این پهپاد توسط نیروی هوافضای سپاه پخش شد مقامات آمریکایی چاره ای جزء تایید این خبر نداشتند. به عقیده بسیاری از کارشناسان جمهوری اسلامی ایران با استفاده از سلاح بومی سازی شده  A2 / AD موفق به از کارانداختن سیستم های پیشرفته این پهپاد شده اند. شکار پهپادهای MQ-1C ، Shadow،ScanEagle، RQ-11،  MQ-9 و ... را می توان از جمله دست‌آوردهای احتمالی استفاده از این سلاح نامید.

اعتراف مقامات آمریکایی به دستیابی ایران به سلاح های پیشرفته جنگ الکترونیک

سال گذشته تصاویری از به زمین نشستن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی در عراق منتشر شد که توجه کارشناسان جهان را به خود جلب کرد. این پهپاد پیشرفته آمریکایی علاوه بر آن که قابلیت جاسوسی ، عکس برداری و فیلم برداری از فواصل چندده کیلومتری از آسمان بر روی زمین را داشت توانایی بمب باران مواضع دشمن با دقت بالا را نیز برای آمریکا فراهم می کرد. علاوه بر آن ، در صورتی که اپراتورهای این پهپاد ، اطلاعات این پهپاد را در خطر می دیدند می تواتنستند این پهپاد را از فاصله دور منهدم کنند. اما نیروهای متخصص ایرانی موفق شده بودند سیستم الکترونیکی این پهپاد را مختل کند و آن را سالم به زمین بشانند. زمانی که آمریکا متوجه عدم کنترل خود بر روی این پهپاد شد دستور به انهدام آن توسط جنگنده های خود را داد.

پهپاد پیشرفته آمریکایی که ایران موفق به نشاندن آن شد

در این رابطه  مایکل مالوف، مقام سابق پنتاگون، در گفتگویی که با راشاتودی، درباره تصاویری به زمین نشاندن هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا در عراق و سوریه توسط ایران منتشر شده بود، گفت :

این تصاویر واقعی و تنها بخشی از توانمندی الکترونیکی ایران است. او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ایرانی‌ها این هواپیمای بدون سرنشین را تحت کنترل گرفته و آن را وادار به فرود کرده باشند، گفت : بله، مسلماً. احتمالاً آن‌ها نه تنها این کار را کردند، بلکه در واقع می‌توانند از آن برای دستیابی به اطلاعات درباره آنچه که ما می‌بینیم استفاده کنند تا بر اساس آن بتوانند نیرو‌های خود را حرکت دهند.

مالوف اذعان کرد: ایرانی‌ها سال‌هاست که در جنگ الکترونیک متخصص هستند. آن‌ها در هک کردن عالی هستند و قادرند برای کنترل یک هواپیمای بدون سرنشین، سامانه آن را تحت کنترل درآورند. یک ایرانی به من گفت که اگر آن‌ها می‌توانند این کار را در سطح پیشرفته‌تری انجام دهند، قادر به انجام این کار با رادارها، کشتی‌های ما در هر جا و هر گونه ناوهواپیمابر آمریکا یا ناتو هستند. او درباره منفجر کردن پهپاد مذکور از سوی آمریکا نیز گفت: (با توجه به اینکه) ما نمی‌توانستیم به آن هواپیما دسترسی پیدا کنیم و فناوری‌های بسیار حساس و مهمی در آن بود، بله، قطعاً این اقدام مناسبی بود.

قدرت نظامی ایران ، مانع هر گونه واکنش نظامی احتمالی آمریکا

طی ماه های اخیر مشاوران تندرو ترامپ همچون بولتون و پمپئو بارها از ترامپ درخواست کرده اند که آمریکا به ایران حمله کند حتی عربستان و امارت نیز قول حمایت مالی از این کشور را داده اند اما از داخل آمریکا آن هایی که اطلاعات و ارزیابی‌ های درستی از ظرفیت ‌های نظامی ایران دارند  به رئیس جمهور این کشور اطلاع دادند هر گونه تنش با ایران حتی قبل از اینکه حمله ‌ای صورت بگیرد موجب می‌شود که این کشور از همه توانمندی خود در زمینه فناوری جنگ الکترونیک، موشک های نقطه زن، پهپادها، نیروها و متحدان منطقه ای خود در عراق، سوریه، یمن و حزب الله برای حمله به ناوگان دریایی و هوایی آمریکا در همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و غرب اقیانوس هند استفاده کند و آن ها را به طور کاملا از کار بیندازد به گونه ‌ای که همه سامانه ‌های مخابراتی، فرماندهی و کنترل را به آتش می‌کشد و آن ها را به آهن پاره‌ هایی به درد نخور و غیر قابل تعمیر تبدیل سازند . این عامل باعث شده است که طی هفته های اخیر آمریکا، بزرگ ‌ترین ناو هواپیمابر خود یعنی آبراهام لینکلن و ناوگروه رسمی آن و دیگر یگان‌ های نیروی دریایی خود را به هفتصد کیلومتری جنوب شرق ایران منتقل کند تا در تیر رس سلاح های پیشرفته ایران قرار نگیرند.

همین مسائل باعث شده است که ترامپ تمایل به مذاکرات جدید با ایران به جای جنگ داشته باشد و به دنبال میانجیگرانی برای متقاعد کردن کشورمان به مذاکره باشد تا از این بحران با کم ‌ترین زیان و برای حفظ آبروی خود خارج شود؛ اما مسئولین کشورمان نیز که همه برگه‌ های قدرتی را در اختیار دارد قطعا به دنبال مذاکره جدید با توجه به بدعهدی های این کشور نیستند و منتظر لحظه مناسب می باشند تا دولت آمریکا را تسلیم شروط خاص کشورمان برای مذاکره کنند.

انتهای پیام /

,

امروز 30 سال از جنگ تحمیلی گذشته است ایران از لحاظ قدرت نظامی چنان پیشرفت کرده است که تحسین و تعجب جهانیان را در پی داشته است چرا که کشورمان با وجود شدیدترین تحریم های آمریکا، موفق به ساخت پیشرفته ترین سلاحی های جهانی آن هم با استفاده از دانش بومی خود شده است. سلاح هایی که قدرت بازدارندگی آن باعث وحشت جبهه ی آمریکایی-اسرائیلی- عربی شده است و دشمنان کشور نیز با توجه به اطلاعات محدودی که از قدرت این سلاح ها دارد در بدترین شرایط و تنش های منطقه ای فکر حمله به ایران را نمی کند.

,

در این رابطه روزنامه لبنانی البناء در یادداشتی از دستیابی ایران به دو سلاح پیشرفته و سری خبرداده است که باعث وحشت نیروهای آمریکایی در منطقه شده است. در مقدمه این یادداشت آمده است:

,

بسیاری می‌پرسند سلاح سری ایرانی‌ها چیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آن به مهار هیولای آمریکا و کشیدن دندان ‌های آن و بیرون انداختنش از میدان تهدید کرده است، آن هم با وجود پتانسیل نظامی بزرگ آمریکا از جمله ادوات و افراد نیروی هوایی و دریایی خود که در پیرامون ایران مستقر کرده است. به نوشته البناء، پاسخ  ایرانی‌ها این است که دو نوع سلاح وجود دارد... یک نوع خاص تا زمان وقوع جنگ بزرگ، محرمانه باقی خواهد ماند و نوع دیگر برای قدرت‌های بزرگ شناخته شده است. هر دو نوع سلاح را ایران بومی سازی کرده و با یک تلاش کاملا ملی به دست آورده است.اما سلاحی که کشورهای بزرگ آن را می‌شناسند و نمی‌دانند ایران به آن دست یافته است، سلاح الکترونیکی  A2 / AD(عدم دسترسی/انکار ناحیه) است.

,

بسیاری می‌پرسند سلاح سری ایرانی‌ها چیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آن به مهار هیولای آمریکا و کشیدن دندان ‌های آن و بیرون انداختنش از میدان تهدید کرده است، آن هم با وجود پتانسیل نظامی بزرگ آمریکا از جمله ادوات و افراد نیروی هوایی و دریایی خود که در پیرامون ایران مستقر کرده است. به نوشته البناء، پاسخ  ایرانی‌ها این است که دو نوع سلاح وجود دارد... یک نوع خاص تا زمان وقوع جنگ بزرگ، محرمانه باقی خواهد ماند و نوع دیگر برای قدرت‌های بزرگ شناخته شده است. هر دو نوع سلاح را ایران بومی سازی کرده و با یک تلاش کاملا ملی به دست آورده است.اما سلاحی که کشورهای بزرگ آن را می‌شناسند و نمی‌دانند ایران به آن دست یافته است، سلاح الکترونیکی  A2 / AD(عدم دسترسی/انکار ناحیه) است.

,

در ادامه این گزارش به معرفی سلاح الکترونیکی  A2 / AD خواهیم پرداخت.

,

سلاح الکترونیکی  A2 / AD چیست ؟

,

سلاح  A2 / AD در واقع جزء سلاح های پیشرفته است که در جنگ های الکترونیکی از آن استفاده می شود. این سلاح این قابلیت را دارد که تسلیحات نظامی دشمن را همچون کشتی های جنگی، ناوها، هواپیماها، پهپادها و هر وسیله ای الکتریکی را از فواصل دور از کار بیندازد همچنین در صورت تمایل به شکل الکترونیکی آن ها را نابود کند.

,

کدام کشور تا کنون از این سلاح استفاده کرده است؟

,

, ,

تا کنون تنها روسیه به صورت رسمی از دستیابی به این سلاح سخن به میان آورده است و بنا بر اعلام مقامات این کشور و اعترافات مقامات پنتاگون، روسیه دوبار از این سلاح سری علیه نیروهای آمریکایی استفاده کرده است.

,

اولین بار در سال 2014 حمله الکترونیکی بمب افکن روسی به ناو آمریکایی دونالد کوک در دریای سیاه اتفاق افتاد. در این سال ناو آمریکایی شروع به انجام حرکات تحریک آمیز در دریای سیاه  برای ایجاد تنش و مجبور کردن روسیه به واکنش نظامی می کند اما مقامات روسی در حرکتی پیش‌دستانه و با استفاده از سلاح سری خود ، به تمام سیستم های الکترونیکی و سلاح های این ناو آسیب زده و آنها را کاملا از کار می اندازد تا جایی که 27 ملوان سرنشین ناو آمریکایی بلافاصله درخواست دادند ماموریت کاری آن ها کلا لغو شود؛ چون ناو آنها فقط به آهن پاره‌ای رها در آب تبدیل شده بود.

,

اما اتفاق دوم در ایالت آلاسکای آمریکا اتفاق افتاد زمانی که  بمب افکن‌ های روسی سامانه‌ های پدافند هوایی آمریکا را که مامور دفاع از مقر ساختمان فرماندهی دفاع ژئو فضایی آمریکا موسوم به «NORAD » را دچار اختلال الکترونیکی کردند. مقامات روس به خلبانان خود دستور دادند در صورتی که نیروی هوایی آمریکا بخواهند جنگنده‌ های خود را برای رهگیری بمب افکن‌ های روسی بفرستند مانع برخاستن هر گونه هواپیمای آمریکایی شوند. اتفاقی که کاملا همین گونه رخ داد. بمب افکن‌ های روسی با هدف قرار دادن مواضع آمریکایی اجازه ندادند هیچ جنگنده آمریکایی از سر جایش تکان بخورد و در بیستم آوریل 2017 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این برای اولین بار نبود که آمریکایی‌ها را از این طریق تنبیه کرده است.

,

آیا ایران نیز به این سلاح دست یافته است ؟

,

شواهد موجود نشان می دهد که طی سال های اخیر، جمهوری اسلامی ایران نیز موفق شده است که سلاح پیشرفته A2 / AD روسیه را با استفاده از دانش داخلی خود بومی سازی کند.

,

نه سال پیش یعنی در پنجم دسامبر 2011 ، نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران موفق شد یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین فوق پیشرفته آمریکایی به نام RQ-170 که از مرزهای شرقی وارد کشور ایران شده بود را سالم به زمین بنشاند. خبری که در آن زمان به تیتر اول رسانه های جهان تبدیل شد و مقامات ارشد کاخ سفید تا 24 این خبر را تکذیب کردند و اعلام نمودند ایران حتی قابلیت شناسایی و رهگیری این پهپاد را ندارد چه برسد به آن که بتواند این پهپاد را سالم به غنیمت بگیرد.

,

, ,

پهپاد RQ-170 غنیمت گرفته شده ایران از آمریکا

,

اما بعد از آن که تصاویر و عکس این پهپاد توسط نیروی هوافضای سپاه پخش شد مقامات آمریکایی چاره ای جزء تایید این خبر نداشتند. به عقیده بسیاری از کارشناسان جمهوری اسلامی ایران با استفاده از سلاح بومی سازی شده  A2 / AD موفق به از کارانداختن سیستم های پیشرفته این پهپاد شده اند. شکار پهپادهای MQ-1C ، Shadow،ScanEagle، RQ-11،  MQ-9 و ... را می توان از جمله دست‌آوردهای احتمالی استفاده از این سلاح نامید.

,

اعتراف مقامات آمریکایی به دستیابی ایران به سلاح های پیشرفته جنگ الکترونیک

,

سال گذشته تصاویری از به زمین نشستن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی در عراق منتشر شد که توجه کارشناسان جهان را به خود جلب کرد. این پهپاد پیشرفته آمریکایی علاوه بر آن که قابلیت جاسوسی ، عکس برداری و فیلم برداری از فواصل چندده کیلومتری از آسمان بر روی زمین را داشت توانایی بمب باران مواضع دشمن با دقت بالا را نیز برای آمریکا فراهم می کرد. علاوه بر آن ، در صورتی که اپراتورهای این پهپاد ، اطلاعات این پهپاد را در خطر می دیدند می تواتنستند این پهپاد را از فاصله دور منهدم کنند. اما نیروهای متخصص ایرانی موفق شده بودند سیستم الکترونیکی این پهپاد را مختل کند و آن را سالم به زمین بشانند. زمانی که آمریکا متوجه عدم کنترل خود بر روی این پهپاد شد دستور به انهدام آن توسط جنگنده های خود را داد.

,

, ,

پهپاد پیشرفته آمریکایی که ایران موفق به نشاندن آن شد

,

در این رابطه  مایکل مالوف، مقام سابق پنتاگون، در گفتگویی که با راشاتودی، درباره تصاویری به زمین نشاندن هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا در عراق و سوریه توسط ایران منتشر شده بود، گفت :

,

این تصاویر واقعی و تنها بخشی از توانمندی الکترونیکی ایران است. او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ایرانی‌ها این هواپیمای بدون سرنشین را تحت کنترل گرفته و آن را وادار به فرود کرده باشند، گفت : بله، مسلماً. احتمالاً آن‌ها نه تنها این کار را کردند، بلکه در واقع می‌توانند از آن برای دستیابی به اطلاعات درباره آنچه که ما می‌بینیم استفاده کنند تا بر اساس آن بتوانند نیرو‌های خود را حرکت دهند.

مالوف اذعان کرد: ایرانی‌ها سال‌هاست که در جنگ الکترونیک متخصص هستند. آن‌ها در هک کردن عالی هستند و قادرند برای کنترل یک هواپیمای بدون سرنشین، سامانه آن را تحت کنترل درآورند. یک ایرانی به من گفت که اگر آن‌ها می‌توانند این کار را در سطح پیشرفته‌تری انجام دهند، قادر به انجام این کار با رادارها، کشتی‌های ما در هر جا و هر گونه ناوهواپیمابر آمریکا یا ناتو هستند. او درباره منفجر کردن پهپاد مذکور از سوی آمریکا نیز گفت: (با توجه به اینکه) ما نمی‌توانستیم به آن هواپیما دسترسی پیدا کنیم و فناوری‌های بسیار حساس و مهمی در آن بود، بله، قطعاً این اقدام مناسبی بود.

,

این تصاویر واقعی و تنها بخشی از توانمندی الکترونیکی ایران است. او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ایرانی‌ها این هواپیمای بدون سرنشین را تحت کنترل گرفته و آن را وادار به فرود کرده باشند، گفت : بله، مسلماً. احتمالاً آن‌ها نه تنها این کار را کردند، بلکه در واقع می‌توانند از آن برای دستیابی به اطلاعات درباره آنچه که ما می‌بینیم استفاده کنند تا بر اساس آن بتوانند نیرو‌های خود را حرکت دهند.

,

مالوف اذعان کرد: ایرانی‌ها سال‌هاست که در جنگ الکترونیک متخصص هستند. آن‌ها در هک کردن عالی هستند و قادرند برای کنترل یک هواپیمای بدون سرنشین، سامانه آن را تحت کنترل درآورند. یک ایرانی به من گفت که اگر آن‌ها می‌توانند این کار را در سطح پیشرفته‌تری انجام دهند، قادر به انجام این کار با رادارها، کشتی‌های ما در هر جا و هر گونه ناوهواپیمابر آمریکا یا ناتو هستند. او درباره منفجر کردن پهپاد مذکور از سوی آمریکا نیز گفت: (با توجه به اینکه) ما نمی‌توانستیم به آن هواپیما دسترسی پیدا کنیم و فناوری‌های بسیار حساس و مهمی در آن بود، بله، قطعاً این اقدام مناسبی بود.

,

قدرت نظامی ایران ، مانع هر گونه واکنش نظامی احتمالی آمریکا

,

, ,

طی ماه های اخیر مشاوران تندرو ترامپ همچون بولتون و پمپئو بارها از ترامپ درخواست کرده اند که آمریکا به ایران حمله کند حتی عربستان و امارت نیز قول حمایت مالی از این کشور را داده اند اما از داخل آمریکا آن هایی که اطلاعات و ارزیابی‌ های درستی از ظرفیت ‌های نظامی ایران دارند  به رئیس جمهور این کشور اطلاع دادند هر گونه تنش با ایران حتی قبل از اینکه حمله ‌ای صورت بگیرد موجب می‌شود که این کشور از همه توانمندی خود در زمینه فناوری جنگ الکترونیک، موشک های نقطه زن، پهپادها، نیروها و متحدان منطقه ای خود در عراق، سوریه، یمن و حزب الله برای حمله به ناوگان دریایی و هوایی آمریکا در همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و غرب اقیانوس هند استفاده کند و آن ها را به طور کاملا از کار بیندازد به گونه ‌ای که همه سامانه ‌های مخابراتی، فرماندهی و کنترل را به آتش می‌کشد و آن ها را به آهن پاره‌ هایی به درد نخور و غیر قابل تعمیر تبدیل سازند . این عامل باعث شده است که طی هفته های اخیر آمریکا، بزرگ ‌ترین ناو هواپیمابر خود یعنی آبراهام لینکلن و ناوگروه رسمی آن و دیگر یگان‌ های نیروی دریایی خود را به هفتصد کیلومتری جنوب شرق ایران منتقل کند تا در تیر رس سلاح های پیشرفته ایران قرار نگیرند.

,

همین مسائل باعث شده است که ترامپ تمایل به مذاکرات جدید با ایران به جای جنگ داشته باشد و به دنبال میانجیگرانی برای متقاعد کردن کشورمان به مذاکره باشد تا از این بحران با کم ‌ترین زیان و برای حفظ آبروی خود خارج شود؛ اما مسئولین کشورمان نیز که همه برگه‌ های قدرتی را در اختیار دارد قطعا به دنبال مذاکره جدید با توجه به بدعهدی های این کشور نیستند و منتظر لحظه مناسب می باشند تا دولت آمریکا را تسلیم شروط خاص کشورمان برای مذاکره کنند.

,

انتهای پیام /

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه