اخبار داغ

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان:

کارگاه‎های چاقوسازی زنجان با حداقل ظرفیت کار می‎کنند/ افزایش قیمت مواد اولیه؛ معضل چاقوسازان زنجانی

کارگاه‎های چاقوسازی زنجان با حداقل ظرفیت کار می‎کنند/ افزایش قیمت مواد اولیه؛ معضل چاقوسازان زنجانی
نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: در حال حاضر کارگاه های چاقو سازی با حداقل ظرفیت کار می کنند و هیچ کس به مشکلات این قشر رسیدگی نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا جرجیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 80 درصد مواد اولیه چاقو وارداتی است و افزایش قیمت مواد اولیه موجب ضرر و زیان بسیاری به هنرمندان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه استیل در مقطعی از 8 هزار به 20هزار تومان رسید و در حال حاضر قیمت به  48 هزار و 52 هزار تومان رسیده است.

,

این صنعتگر زنجانی افزود: متاسفانه سایزبندی برای مصرف نیاز استان وجود ندارد در حالی که صنعتگران به مواد اولیه استیل در اندازه های یک، یک و ربع، یک و نیم، دو، دو نیم،سه و چهار میل نیازمند هستند اما به صورت یکجا این مواد اولیه وجود ندارد.

,

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقوسازان استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات به وجود آمده بسیاری از صنعتگران به سمت فعالیت های خدماتی رفته اند، گفت: برخی از صنعتگران نیز با یک سوم ظرفیت کار می کنند.

,

جرجیسی تعدیل نیرو را یکی از معضلات امروز واحدهای تولیدی چاقو عنوان کرد و گفت: مشکلات به وجود آمده موجب افزایش بیکاری در این صنعت شده است.

,

وی بیان داشت: افزایش قیمت مواد اولیه ورق کائوچو برای دسته چاقو را که 90 درصد تولیدات زنجان از این مواد استفاده می شود،یکی دیگر از مشکلات صنعتگران زنجانی محسوب می شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد:  در حال حاضر قیمت این مواد اولیه از 18 تا 20هزار تومان به 58 هزار تومان رسیده است و ثابت هم نیست.

,

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: در حال حاضر تولید در استان زنجان به شدت افت داشته است و جا را برای بازارهای خارجی خالی گذاشته است.

,

جرجیسی با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات موجود، بسیاری از صنعتگران امروز تغییر شغل داده و به صنایع دیگر روی آورده اند،افزود: استان زنجان دارای ظرفیت های مطلوبی در صنعت چاقو سازی است که با وضعیت موجود نمی توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

,

وی گفت: در حال حاضر کارگاه های چاقو سازی با حداقل ظرفیت کار می کنند و هیچ کس به مشکلات این قشر رسیدگی نمی کند.

,

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان با اشاره به تولید 35 نوع چاقو در زنجان،افزود:در حال حاضر بیش از یکصد کارگاه پتانسیل صادرات دارند که متاسفانه مشکلات موجود اجازه فعالیت به آنها را نمی دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه