اخبار داغ

شکایت مجلس از دولت برای عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق‌

شکایت مجلس از دولت برای عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق‌
نماینده مردم تهران در مجلس از شکایت دولت در خصوص عدم اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق کارکنان دولتی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص پیگیری‌های مجلس برای اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها اظهار داشت: ما مدتی است در مجلس پیگیر اجرای مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: متاسفانه دولت آن خواست مجلس را در خصوص اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها اجرا نکرده است. چرا که خواست مجلس این بود که فاصله بین حقوق‌های پایین و حقوق‌های بالا کم شود.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر افزایش حقوق‌ها به شکلی عمل شده که آن هدف مصوبه مجلس انجام نشده است.
,
 
,
مطهری با اعلام خبر شکایت مجلس از دولت در خصوص عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت عنوان کرد: یکسری اعتراضاتی از مجلس نسبت به دولت صورت گرفته است که در حال بررسی است.
,
 
,
وی همچنین خاطرنشان کرد: این اعتراض نسبت به عدم اجرای قانون افزایش حقوق‌ها صورت گرفته است.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چندی پیش مجلس اولتیماتومی به دولت در این خصوص داده بود که بر اساس آن باید تا آخر خرداد ماه سال جاری مصوبه مجلس در این خصوص را اجرا کند. این موضوع به کجا رسید؟ آیا دولت پیشنهاد جدیدی در این خصوص ارائه کرده است؟ گفت: متاسفانه دولت این مصوبه را بد اجرا کرده است.
,
 
,
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا دولت می‌تواند طرح و پیشنهاد خود را در خصوص افزایش حقوق کارکنان اجرا کند، افزود: خیر، دولت باید به صورت درست و در چارچوب مصوبه مجلس باشد.
,
 
,
مطهری همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر در صورت شکایت مجلس روال چیست و چه اتفاقی می‌افتد، گفت: به هر حال باید دولت قانون را اجرا کند و اگر اجرا نکند مجلس هم ابزارهایی دارد و می‌تواند استیضاح یا سؤال کند.
,
 
,
وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر شکایت مجلس از سوی چه نهادی رسیدگی می‌شود، گفت: ‌قاعدتًا این موضوع بررسی می‌شود اما فعلاً در حال مذاکره هستند و آنها هم تا حدودی قبول کرده‌اند. حال منتظریم ببینیم به کجا می‌رسد.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که نهایتاً اگر دولت مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها را اجرا نکند شکایت مجلس بررسی می‌شود، گفت: دولت اگر اجرا نکند، بله و اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.
,
 
,
مطهری در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس مجدد به دولت برای اجرای این مصوبه مهلت نداده است، تصریح کرد: خیر، فعلاً در حال بررسی این موضوع هستیم و هیأت رئیسه یکی از نواب رئیس را مامور کرده است تا با کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه صحبت کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند و نهایتاً نتیجه را به مجلس اعلام کند. شنیده‌ام تا کنون به توافقاتی دراین خصوص رسیده‌اند لذا منتظریم ببینیم این موضوع به کجا می‌رسد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه