اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی تاکستان :

باغات انگور یک توریسم گردشگری شاخص در کشور است/ وجود ۳۰۰ اثر تاریخی و باستانی در تاکستان

باغات انگور یک توریسم گردشگری شاخص در کشور است/ وجود ۳۰۰ اثر تاریخی و باستانی در تاکستان
رئیس میراث فرهنگی تاکستان از ظرفیت باغات انگور تاکستان به‌عنوان توریسم گردشگری شاخص در کشور یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر علیمحمدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به آثار تاریخی شهرستان تاکستان اظهار کرد:: شهرستان تاکستان بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی را در خود جای داده و شهرستانی است که دارای پتانسیل‌های ویژه در حوزه گردشگری، مذهبی و طبیعی است و بناهایی از تمام سلسله‌های حکومتی در آن وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکستان ادامه داد: شهرستان تاکستان با ۱۹۸ اثر تاریخی ثبت شده و ۱۰۷ اثر دیگر که در نوبت دریافت شماره ثبت ملی است جایگاه دوم را از نظر تعدد آثار تاریخی در استان به خود اختصاص داده است.

,

وی عنوان کرد: در عید نوروز امسال و سال‌های گذشته بیشترین بازدیدها از مجموعه باستانی خله کوه، بقعه پیر، قلعه دختر،ساختمان بانک ملی، موزه مردم شناسی، قنات رادکان و گرمابه‌های دوره قاجار صورت گرفته است.

,

همچنین وی به امامزاده‌های پربازدید چون امامزاده کمال، امامزاده زرلان، امامزاده عبدالله، فضل الله، خندو و امامزاده هفت صندوق اشاره کرد.

,

علیمحمدی باتوجه به ظرفیت باغات انگور تاکستان از آن به‌عنوان توریسم گردشگری شاخص در کشور یاد کرد.

,

کمبود تخت هتل و مسافرخانه در شهرستان تاکستان

, کمبود تخت هتل و مسافرخانه در شهرستان تاکستان,

وی ابراز کرد: در نوروز ۹۸ مجموع بازدید کنندگان از آثار باستانی شهرستان ۴۸۲۰نفر بوده که ۵۰۶نفر از بقعه پیر، ۲۰۰نفر از موزه مردم شناسی و ۷۵۰۰ نفر نیز از بازارچه دائمی صنایع دستی بازدید کردند.

,

این مسئول به کمبود تخت هتل و مسافرخانه در شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: بدلیل کمبود جا، تعداد ۳۵۰ نفر از گردشگران در دانشگاه آزاد، ۳۸۰ نفر در مهمانسرای خورشید، ۶۰ نفر در هتل خوشبین، ۱۷۶۳ نفر در اسکان خانه معلم و ۳۰ نفر در هتل بغدادی اسکان یافتند.

,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکستان، به پروژه‌های در حال اجرا اشاره کرد و گفت: در سال جدید از مهمترین برنامه‌های مجموعه ما احداث موزه مردم شناسی، بانک سفال و احداث بازارچه دائمی صنایع دستی است.

,

وی ادامه داد: ساماندهی محوطه خله کوه با اجرای طرح بازآفرینی شهری با همکاری شهرداری و ایجاد کریدور گردشگری بین خله کوه، بقعه پیر و پل صفوی از برنامه‌های دیگر میراث فرهنگی تاکستان است.

,

علیمحمدی عنوان کرد: با خرید امکانات و تجهیز کارگاه‌ها در تلاشیم هنرهای تزیینی و سنتی را احیا کنیم که با دریافت اعتبار از سازمان‌های مربوطه آموزش صنایع دستی در خیابان عاشورا برگزار می‌شود.

,

وی بیان کرد: به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان، اقدام به نصب المان‌هایی با الگوی اسلامی_ ایرانی که برگرفته از اقلیم منطقه است، خواهیم کرد.

,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکستان ابراز کرد: اکثر آثار تاریخی شهرستان نیازمند بازسازی و مرمت است و اداره میراث فرهنگی براساس قدمت تاریخی و ارزش فرهنگی، آثار تاریخی را اولویت بندی کرده و به بازسازی، مرمت و حفظ آن می‌پردازد.

,

وی افزود: بصورت ملموس اعتبارات خاصی برای بناهایی که در معرض آسیب و فرسایش است در نظرگرفته شده که حدود 800 میلیون ریال است.

,

علیمحمدی میزان اعتبارات تخصیص یافته برای مرمت امامزاده هفت صندوق بالغ بر یک میلیارد ریال و اعتبار ساماندهی محوطه خله کوه که بالغ بر چهار میلیارد ریال بود اشاره کرد.

,

, ,

 

,

وی از مهمترین مشکلات توسعه گردشگری به جذب اعتبارات دانست و گفت: لازمه توسعه و پیشرفت کار در حوزه‌های زیرساختی و ایجاد مسافرخانه، هتل‌ها و مرمت آثار تاریخی بدون شک تزریق اعتبار بوده اگر سازمان‌های مربوطه مساعدت ویژه داشته باشند، مطمئنا شاهد فعالیت بی وقفه در مجموعه میراث فرهنگی خواهیم بود.

,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکستان عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی بیش از ۲۵۰کارت شناسایی در رشته‌های مختلف صنایع دستی، صدور بیش از ۱۰۰ کارت پروانه انفرادی برای صنعتگران و بیمه ۸۰ نفر از شاغلین صنایع دستی توسط این اداره انجام گرفته است.

,

وی ادامه داد: بمنظور فروش و تبلیغات صنایع دستی هنرمندان برنامه‌هایی چون شرکت در نمایشگاه‌های استانی و کشوری، برگزاری بازارچه دائمی صنایع دستی توسط اداره میراث فرهنگی انجام شد.

,

این مسئول اعلام کرد: هنرمندان ما موفق به دریافت نشان مرغوبیت در رشته قفل سازی و ثبت دو رشته بومی و منطقه ای(قفل سازی و سبد کلش بافی) در فهرست آثار ملی شدند.

,

علیمحمدی با تاکید بر شرایط مطلوب گردشگری در شهرستان گفت: با جذب سرمایه گذار بمنظور توسعه اماکن اقامتی، پذیرایی، ورزشی و تفریحی، مرمت بناها شهرستان برای بازدید گردشگران می‌توان پتانسیل گردشگری را ارتقا بخشید.

,

وی در پایان اذعان کرد: با تشویق تاکستانی‌های مقیم مرکز و خارج از کشور برای تبلیغ فرهنگ و آثارتاریخی خودشان نیز می‌توان تعداد گردشگران در شهرستان را افزایش داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه