اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی رازوجرگلان:

۳۵ هزارتن گندم از مزارع رازوجرگلان برداشت می شود /راههای بین مزارع نیاز شدید به تسطیح دارند

۳۵ هزارتن گندم از مزارع رازوجرگلان برداشت می شود /راههای بین مزارع نیاز شدید به تسطیح دارند
رئیس جهاد کشاورزی رازوجرگلان از برداشت ۳۵ هزار تن گندم در مزارع و نیاز شدید راه های بین مزارع این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اله‌وردی خادمی رئیس جهاد کشاورزی رازوجرگلان در گفت و گو با عصر اترک گفت: رازوجرگلان در حال حاضر ۲هزارو ۵۰۰ هکتار گندم ابی و ۲۳ هزار هکتار گندم دیم دارد و امسال پیش بینی می شود ۳۵ هزارتن گندم برداشت شود این در حالی است که سال گذشته تنها ۶ هزار تن گندم به دلیلی خشک سالی توانستیم برداشت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

وی ادامه داد : گرچه امسال هم بارندگی و تخریب مزارع به دلیل سیلاب را داشتیم اما بارش های خوب باعث رشد خوب و سیراب شدن محصولات کشاورزی و افزایش برداشت نسبت به پیش بینی ها شد. 

,

خادمی گفت: در حال حاضر ۶ کمباین مشغول برداشت محصولات کشاورزی مردم است که این تعداد به ۳۰ کمباین نیز خواهد رسید .

,

وی اظهار داشت: ۵ مرکز خرید در سطح شهرستان رازوجرگلان از جمله در حصارچه،یکه سعود، باغلق، راز و غلامان آماده خرید تضمینی گندم با قیمت یک هزار و 700  تومان را داریم . ضمن اینکه به ازای هر تن گندم و جوی تحویلی ۲۷ هزارتومان کمک کرایه به کشاورزان پرداخت می شود .

,

وی همچنین از برداشت وسیع کلزا خبر داد و گفت : امسال از قسمت آبی مزارع ۹۰ هکتار و از قسمت دیمی ۴۵ هکتار کلزا نیز برداشت خواهد شد که در سال های قبل خیلی کم کشت می شد اما امسال در این حد افزایش داشتیم.

,

خادمی خاطرنشان کرد: بر اثر سیلاب مسیر و راه های بین مزارع کشاورزی دچار خسارت های زیادی شده و کشاورزان گلایه های زیادی از تسطیح نشدن راه ها و مشکل عبور و مرور وسایل نقلیه کشاورزی دارند اما هنوز اعتباری که برای خسارت سیلاب باید پرداخت می شده به طور کامل پرداخت نشده و تنها مبلغ ناچیز ۱۵ میلیون تومان اختصاص یافته است که با این مبلغ چندان کاری نمی توان انجام داد  ما منتظر اعتبارات هستیم تا راه های بین مزارع را تسطیح کنیم .

,

گفتنی است ۹۰ درصد مردم رازوجرگلان روستا نشین کشاورز و دامدار هستند و بیشترین محصولات آن کشاورزی گندم و جو است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه