اخبار داغ

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

اقدام مثبت قوه قضائیه در ابلاغ اصل ۱۴۲ قانون اساسی بعد از ۴۰ سال

اقدام مثبت قوه قضائیه در ابلاغ اصل ۱۴۲ قانون اساسی بعد از ۴۰ سال
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت : اصل ۱۴۲ قانون اساسی بعد از انقلاب در واقع حالت انفعالی به خود گرفته بود و عملا اجرا نمی شد رئیس قوه قضائیه اولین اقدامی که کردند دستور دادند سامانه ای طراحی شود که اموال مسئولین در آن سامانه ثبت و ضبط شود و مطابق آن آئین نامه اصل ۱۴۲ قانون اساسی را هم ابلاغ کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با محورهای مورد حمایت از مواضع و اقدامات رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در این ۴ ماه گذشته از حضور آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه اتفاقات خوبی در حال شکل گیری است و امتیازاتی که وی نسبت به روسای قوه قضائیه دارد این است که از بدنه دستگاه قضایی هستند و اشراف کاملی نسبت به زوایای پنهان و آشکار این دستگاه دارند و از طرف دیگر پشتوانه حمایت رأی مردم را دارند و این می تواند گام های ایشان را در مقابل عملیاتی کردن ایده ها و طرح هایشان مستحکم تر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی به اصل ۱۴۲ قانون اساسی اشاره کرد و گفت : این اصل بعد از انقلاب در واقع حالت انفعالی به خود گرفته بود و عملا اجرا نمی شد رئیس قوه قضائیه اولین اقدامی که کردند دستور دادند سامانه ای طراحی شود که اموال مسئولین در آن سامانه ثبت و ضبط شود و مطابق آن آئین نامه اصل ۱۴۲ قانون اساسی را هم ابلاغ کردند.

,

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: وی ابتدا از خود و قوه قضائیه شروع کرد و مواردی که در بحث قضات وغیره انجام دادندبه مردم اعلام کردند و حسابهایی که می بایست زودتر از اینها شفاف سازی شوند به آنها پرداخت.

,

کمالی پور با اشاره به اینکه دستگاهی که در مقابل تهاجمات ایستاده و با فساد و رانت مبارزه می کند نباید این طور مورد بی مهری قرار گیرد، بیان داشت: حسابها را شفاف و به مردم اعلام کردند و از طرف دیگر در ساختارهای قوه قضائیه اقداماتی را انجام دادند که درصدی از پست های ستادی قوه را ادغام نمودند تا از افزایش حجم آن کاسته شود و همین چابک سازی در حوزه های عملیاتی و اجرایی چندین معاونت دستور ادغام داده شد.

,

وی با اشاره به اینکه وی به نظرات و دیدگاه ها مردم احترام خاص دارند، عنوان کرد: در این رابطه که مبارزه با فساد، رانت دغدغه امروز مردم هست نیز نگاه ویژه دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه