اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش:

ابلاغ قانون رسیدگی به اموال مسئولان امید را در دل مردم زنده کرد

ابلاغ قانون رسیدگی به اموال مسئولان امید را در دل مردم زنده کرد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با ابلاغ قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان کشور، امید را در بین مردم، عدالت طلبان، خانواده‌های شهداء و علماء زنده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: خوشحال هستیم آقای رئیسی که خود از قضات با سابقه دستگاه قضا هستند، رئیس قوه قضائیه شدند، مواضعی که ایشان بعد از انتخاب خود اتخاذ کردند امید را در بین مردم، عدالت طلبان، خانواده‌های شهداء و علماء زنده کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‎ترین اقدام آقای رئیسی در ماه‌های اخیر، ابلاغ قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان کشور بود، گفت: این قانون حدود سال ۹۱ تصویب و سال ‌۹۴ آیین نامه اجرای آن تهیه شد اما تا همین چند ماه قبل ابلاغ نشده بود؛ پیگیر اجرای این قانون بودیم، این قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و تایید شده بود اما اجرا نمی‌شد.
,
 
,
وی افزود: این حرکت آقای رئیسی قدم مهمی بود در اعتماد سازی و امیدواریم با عمل به این قانون و تکمیل آن با نام طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس در حال تکمیل است که بتواند جلوی برخی از رانت خواری‌ها و فسادهای مسئولان را بگیرد.
,
 
,
ابطحی با توضیح اینکه طیف وسیعی از مسئولان اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، وزرا، مدیرکل‌ها، شهردارها، استانداران و… جز این طرح هستند، بیان کرد: معتقد هستم اگر چه اجرای این قانون دیر شده است و از ابتدای انقلاب باید اجرا می‌شد اما در هر صورت گفته می‌شود ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است.
,
 
,
وی ادامه داد: آقای رئیسی باید تشویق و حمایت شود و قضات هم باید همکاری کنند؛ اگر قاضی تخلف می کند باید با ان برخورد کرد؛ آقای رئیسی تاکید کردند که اولین اهمیت را به سالم سازی دستگاه قضا اختصاص می‌د‌هیم، قضای فاسد باید تنبیه و قاضی خوشنام و خدمتگذار باید تشویق شود.
,
 
,
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ نفر زندانی مهریه داریم که یک هزار  و ۶۰۰ نفر از این افراد در پرداخت مهریه ناتوان هستند، تصریح کرد: افرادی که پول دارند اما مهریه نمی دهند را باید زندانی کرد اما نگه داشتن افراد ناتوان نباید زندانی شوند؛ تعداد زیادی از خانواده‌ها خوشحال شدند که فردی رئیس این قوه مهم شد که درد مردم را می‌فهمد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دولت هم در این زمینه ها کمک دستگاه قضا کند، خاطرنشان کرد: ایجاد نگرانی ها و هجمه سازی دشمنان علیه این دستگاه حساس با عنوان حساب‌های قوه قضائیه، با درایت رئیس جدید این قوه خنثی شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه