اخبار داغ

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

استان قزوین نیازمند تولید بِرند‌های قوی در زمینه‌ی تولید پوشاک است

استان قزوین نیازمند تولید بِرند‌های قوی در زمینه‌ی تولید پوشاک  است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: موقعیت فعلی استان قزوین طالب تولید بِرند‌های قوی استانی نه تنها در زمینه‌ی تولیدات پوشاک بلکه در تمام ابزار کاربردی است، بطور مثال استفاده از خوشنویسی روی پوشاک و ابزار می‌تواند معرف خوبی برای اصالت قزوین در پایتخت خوشنویسی ایران باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سعید انبار لویی، ظهر امروز(سه شنبه) در نشست هم‌نشینی طراحان مد و لباس استان قزوین در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: هویت کشور اگر فراموش شود جامعه به بیراهه کشیده می‌شود و فعالیت و حضور بیگانگان در جامعه رشد خواهد کرد در جامعه کنونی ما شاهد فراموشی هویت اسلامی و ایرانی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: تمدن ایران اسلامی و توجه به تولیدات داخلی مسیر فراموشی را طی می‌کند و این درحالی است که ما پذیرای هویت وارداتی هستیم.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با توجه به مشکلات جشنواره‌ی طراحی مد و لباس اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنوارات طراحی مد و لباس هر فصل باید یک فصل قبل صورت بگیرد تا با طی کردن مراحل تولیدات با کوتاهی زمانی مواجه نشود.

,

وی ادامه داد: برای پوشش مناسب تعیین قوانین نیز لازم است و اگر طراحان بتوانند برای ادارات و جوامع، لباس‌های مناسب استاندار ایرانی و اسلامی و متناسب با فصل طراحی کنند می‌توان از مشکلات بسیاری جلوگیری کرد.

,

, ,

 

,

این مسئول ابراز کرد: محدودکردن و برنامه‌ریزی برای قشر خاصی از جامعه یک کار معیوب است، زیرا انسان از بدو تولد تا لحظه‌ی مرگ نیازمند پوشش مناسب سن خود است که طراحان باید برای تمام سنین برنامه‌ریزی کنند.

,

وی گفت: طراحان مد و لباس برای پیشبرد اهداف خود باید ابتدا به شناسایی سلایق و پوشاک مورد نیاز افراد در سنین مختلف بپردازند و بعد از مراحل شناخت به عوامل بومی استان برای برقراری چرخه‌ی اقتصاد توجه کنند.

,

وی افزود: یک طراح قزوینی باید به مواد اولیه‌ی بومی استان، رویدادها، شخصیت‌های برجسته‌، اماکن مذهبی و تاریخی، پیشبردهای علمی و محصولات استان توجه کند و در راستای برجسته کردن قابلیت‌های استانی با تکیه بر قوه‌ی خلاقیت و ایده‌پردازی گام بردارد.

,

انبارلویی درباره‌ی ساخت برند استانی عنوان کرد: استان قزوین در کشور با قدمت و اصالت فراوان همراه است و در طیف استان‌های پیش‌پا افتاده قرار ندارد، بطور مثال استان قزوین در پیشبرد مسائل علمیِ‌ حوزه‌ی تولیدات چشمه‌ی نور و شتابگر ملی، هم ردیف با کشورهای جهانی قرار داد.

,

وی در ادامه اذعان کرد: موقعیت فعلی استان قزوین طالب تولید بِرند‌های قوی استانی نه تنها در زمینه‌ی تولیدات پوشاک بلکه در تمام ابزار کاربردی است، بطور مثال استفاده از خوشنویسی روی پوشاک و ابزار می‌تواند معرف خوبی برای اصالت قزوین در پایتخت خوشنویسی ایران باشد.

,

, ,

 

,

این مسئول ادامه داد: برای کاراکترهای موجود در انیمیشن، لباس و ابزار که بسیار محبوب کودکان است، می‌توان از قابلیت‌ شخصیت برجسته در استان که بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری عنوان نام این بزرگواران به گنجایش یک کتاب است بهره‌ برد.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در پایان بیان کرد: حمایت تمام ارگان‌ها در تولید بِرندهای استانی بویژه صداو سیما برای نمایش فعالیت‌های طراحان استان لازم و ملزوم به شمار می‌رود و اگر حمایت و کشف و استفاده از قابلیت‌های استان انجام گیرد، شاهد پیشرفت در چرخه‌ی اقتصاد و صادرات خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه