اخبار داغ

هشدار پلیس راهور به رانندگان برای سفر در روزهای گرم تابستان/ احتمال قیرزدگی سطح جاده‌ها

هشدار پلیس راهور به رانندگان برای سفر در روزهای گرم تابستان/ احتمال قیرزدگی سطح جاده‌ها
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به رانندگان وسایل نقلیه درخصوص تردد در جاده‌های کشور در روزهای گرم تابستان هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص رانندگی در روز‌های گرم تابستان در جاده‌های کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه گرمای هوا شدت یافته است در سطح برخی از جاده‌های کشور ممکن است با پدیده قیرزدگی مواجه شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: در پدیده قیرزدگی اصطحاک مابین لاستیک و سطح آسفالت کاهش پیدا کرده و سبب افزایش مسافت ترمزگیری می‌شود؛ بنابراین لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی در جاده‌ها کنند.
,
 
,
این مقام ارشد ناجا گرم شدن بیش از حد لاستیک را مورد دیگری اعلام و بیان داشت: با توجه به گرم شدن هوا سطح جاده‌ها نیز گرم‌تر شده و این گرما می‌تواند در لاستیک‌های فرسوده احتمال ترکیدگی یا جدا شدن رویه لاستیک را افزایش دهد.
,
 
,
سرهنگ رحمانی گفت: گرمای هوا می‌تواند خستگی زودرس را برای راننده به وجود آورد؛ خستگی و بی‌حوصلگی نیز عجله و شتاب را باعث شده و عدم توجه کافی به جلو می‌تواند حادثه‌ساز باشد؛ بنابراین از رانندگان می‌خواهیم در حین رانندگی در این روز‌ها دقت و تمرکز بیشتری داشته و همواره قوانین را رعایت کرده واز عجله و شتاب بپرهیزند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه