اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان:

گلایه رئیس مرکز بهداشت اصفهان از عملکرد برخی دستگاه‎ها در بسیج ملّی فشار خون / نان اصفهان بی کیفیت است

گلایه رئیس مرکز بهداشت اصفهان از عملکرد برخی دستگاه‎ها در بسیج ملّی فشار خون / نان اصفهان بی کیفیت است
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بعضی از دستگاه ها علی‎رغم اینکه این یک طرح ملّی بود همکاری لازم را نداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان امروز در نشست خبری اطلاع‎رسانی مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشار خون بیان کرد: در این طرح بزرگ بیش از سه هزار نفر بسج شدند تا در دو هزار و 500 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان فشار خون مردم را اندازه گیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
کمال حیدری ادامه داد: طبق آمار، بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر مشمول این طرح هستند که باید فشار خون آن ها اندازه گیری شود که تا به حال 900 هزار نفر در این طرح شرکت داشتند و باید میزان مشارکت مردم بیشتر شود.
,
 
,
وی به عملکرد برخی دستگاه‎ها در روند اجرایی این طرح گلایه کرد و گفت: بعضی از دستگاه‎ها علی رغم اینکه این یک طرح ملی بود همکاری لازم را نداشتند، اما برخی دستگاه‎ها مانند بسیج و سپاه خیلی خوب در این طرح شرکت و ما را همراهی کردند.
,
 
,
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطر نشان کرد: از هر پنج ایرانی یک نفر و در افراد بالای ۱۸ سال از هر چهار نفر، یک نفر فشار خون دارد.
,
 
,
حیدری تصریح کرد: اگر فردی فشار خون بالا داشت، همکاران ما به این افراد توصیه می کنند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و از ساز و کار خدمات رایگانی که برای آن‎ها که در نظر گرفته شده استفاده کنند و حتی جدا از فشار خون خدمات دیگر هم به آن‎ها داده می‎شود.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه گفت: از دو میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۷۰ نفری که مشمول این طرح هستند، امیدواریم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت و فشار خون خود را اندازه گیری کنند.
,
 
,
متولی امور بهداشتی استان در پایان به نقش مخرب نمک در سلامت انسان و ارتباط مستقیم آن با فشار خون اشاره کرد و اعلام داشت: متأسفانه کیفیت نان اصفهان خراب است.
,
 
,
مدیر گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی هم در این نشست خبری اظهار کرد: تا کنون پنج هزار از مراجعان فشار خون‎های حاد داشتند و حتی تعدادی از آن‎ها با اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند؛ این افراد در معرض خطر سکته‎های قبلی و مغزی هستند.
,
 
,
مهشید احمدیان با بیان اینکه ۴۰ درصد افراد از فشار خون بالای خود آگاه نبودند، تصریح کرد: از ۵۸ هزار بیمار با فشار خون بالا، ۲۲ هزار از وضعیت خود آگاهی نداشتند.
,
 
,
وی افزود: در این طرح تا کنون مشخص شده ۳۹ درصد افراد مراجعه کننده سالم؛ 41 درصد افراد در معرض خطر، ۱۳ درصد در مرحله یک و 4.26 افراد هم با فشار خون ۱۶۰ تا ۱۸۰ روی ۱۱۰ بودند.
,
 
,
احمدیان گفت: علی‎رغم این‎که شیوع فشار خون در خانم‎ها بیشتر است، اما شاهد آمار بیشتر سکته‎های قلبی و مغزی ناشی از فشار خون در آقایان هستیم.
,
 
,
مدیر گروه بیماری‎های غیر واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این‎که در اصفهان ۲۵ درصد فشار خون دارند، خاطر نشان کرد: در خانم‎ها فشار خون به خاطر برخی مصرف قرص‎ها و یا چاقی بیشتر است و به طور کلی با افزایش سن امکان ابتلا به فشار خون بالاتر می‎رود.
,
 
,
وی با بیان این‎که از سن ۶۰ سال به بالا تقریباً ۴۰ درصد افراد با فشار خون بالا مواجه می شوند، اذعان کرد: هر بیمار مبتلا فشار خون بالا باید خود مراقبتی کند.
,
 
,
احمدیان در ادامه با اشاره به عوامل تأثیر گذار در فشار خون، بیان کرد: مهم‎ترین عامل سکته قلبی فشار خون و مهم‎ترین عامل فشار خون  هم نمک است، از این رو مصرف نمک یکی از عوامل مهم در فشار خون است که باید مورد توجه همه مردم قرار بگیرد.
,
 
,
وی افزود: هر فرد در اصفهان ۱۱ گرم نمک مصرف می‎کند که این میزان باید پنج گرم باشد و که مقدار مصرف برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا سه گرم اعلام شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه