اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه عنوان کرد؛

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات در کرمانشاه / کشف ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات در کرمانشاه / کشف ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، علی شمشیری ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: اعتیاد یک معضل اجتماعی است که نه تنها کشور ایران بلکه ۱۷۰ کشور دنیا با این معضل مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی نرخ شیوع اعتیاد در کشور آمریکا را بالاترین نرخ در جهان عنوان کرد و افزود: این آسیب کشور ایران را هم مانند سایر کشورها درگیر کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان داشت: کشور ما با داشتن مرز مشترک با افغانستان که تولید کننده ۸۴ درصد تریاک جهان است در گذشته ۴۰ تا ۵۰ تن تولید داشت اما با جریان سازی آمریکا در این کشور امروز تولید تریاک در افغانستان از مرز ۹۰۰۰ تن گذشت.

,
,
,

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کشفیات مواد در کشور ما از مرز ۱۱ هزار تن گذشت ومی توان گفت ۷۰ درصد کشفیات جهان در ایران صورت می گیرد.

,

شمشیری عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

,

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات مربوط به مواد سنتی تریاک و مشتقات آن است، افزود: کشفیات امسال نسبت به مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه درباره وضعیت استان کرمانشاه در حوزه مواد مخدر گفت: در سالهای گذشته استان کرمانشاه در زمینه مصرف مواد مخدر همواره جزو استان‌های با مصرف بالا محسوب می شد و میزان مصرف این مواد در کرمانشاه از میانگین کشور بالاتر بود.

,

وی ادامه داد: با اقدامات خوبی که در این راستا انجام شده است در حال حاضر از استان‌های با میزان مصرف بالا به استان‌های با میزان مصرف متوسط رسیده‌ایم.

,

شمشیری تصریح کرد: بر اساس آمار حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۵ سال در دنیا حداقل یکبار مصرف ماده مخدر را تجربه کرده است و وجود ۱۰ میلیون قاچاقچی در دنیا سبب شده روزبه روز بر مافیای مواد مخدر افزوده شود.

,

وی یکی دیگر از مسائل مربوط به اعتیاد را گسترش مواد مخدر اعلام کرد و ادامه داد: در گذشته فقط ۴ تا ۵ مورد مواد مخدر شناسایی شده بود اما امروز بیش از ۸۰۰ نوع ماده مخدر صنعتی در دنیا وجود دارد که افراد به نوعی درگیر آن هستند.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی یک مرکز نگهداری معتادان در کرمانشاه هم خبر داد و افزود: این مرکز در ۵ کیلومتری کنگاور و در اردوگاه شهدای حلبچه قرار دارد و قصد داریم با بازسازی و نوسازی این مرکز را به یک محل توانمند سازی حرفه آموزی، اشتغال و صیانت از کسانی است که دیگر کسی حامی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه