اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

عدم موفقیت وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی/ رویکرد دولت حمایت از صادرات نیست

عدم موفقیت وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی/ رویکرد دولت حمایت از صادرات نیست
حسن پور گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی تا کنون توفیقی نداشته است؛ فلذا نیازمند تغییر نگرش در مجموعه سیستم وزارت امور خارجه در مسائل اقتصادی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی  برای اولین بار در طول تاریخ کشور مقررگردید که با توجه به اهمیت دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه معاون اقتصادی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: اقداماتی در زمینه دیپلماسی اقتصادی انجام شده است اما این اقدامات شایسته و بایسته نمی باشد؛ چرا ساختار وزارت امور خارجه بیشتر سیاسی است تا اقتصادی؛ همچنین واحدهای بازرگانی توفیق چندانی در جهت معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های کشور نداشته و ندارند.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق افزود: فلذا نیازمند تغییر نگرش در مجموعه سیستم وزارت امور خارجه در مسائل اقتصادی هستیم.

,

حسن پور با بیان اینکه طی صد سال گذشته اقتصاد کشور مبتنی بر نفت ادراه شده است، ابراز کرد: امروز ما نیازمند تغییر رویکرد در همه زمینه ها برای  حل مسائل اقتصادی هستیم که گفتنی است گام هایی برداشته شده؛  اما به هیچ عنوان این گام های برداشته شده جوابگوی مسائل و ارز مورد نیاز کشور نیستند.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تأسف از اینکه برخی چشمشان به دست خارجی ها است و به دنبال کالای وارداتی هستند، عنوان کرد: این در حالی است که در داخل کشور باید تغییر رویکرد صورت بگیرد و ما باید به دنبال تولید کالای با کیفیت و رقابت پذیر باشیم.

,

وی بیان کرد: از همه مهمتر باید بپذیریم که برای رونق تولید و به ثمر نشستن ظرفیت هایی کشور باید به سمت تولید کالاهای رقابت پذیر برویم؛ همچنین یکی از معضلات امروز کشور که باید به کمک وزارت امور خارجه آن را حل کنیم جلوگیری از خام فروشی است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در زمینه انرژی، معادن، کشاورزی و .. متأسفانه خام فروشی انجام می شود، عنوان کرد: این مسائل و مشکلات دست به دست هم داده اند تا ما نتوانیم از ظرفیت های خوبی که در کشور داریم برای صادرات استفاده کنیم.

,

حسن پور با تأکید بر اینکه معاونت اقتصادی وزارت خارجه  تا کنون توفیقی در حوزه دیپلماسی اقتصادی نداشته است، اظهار کرد: برای پیشرفت در حوزه دیپلماسی وزارت امور خارجه نیازمند است که سایر وزارت خانه برای انجام هر اقدامی با وزارت امور خارجه هماهنگ کنند تا شاهد پیشرفت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه رویکرد دولت حمایت از صادرات نیست و در سال گذشته با مصوبه مجلس مبلغی را به صورت صد در صدی برای جوازهای صادراتی تخصیص یافت که  تا کنون اقدامی در این زمنیه انجام نشده است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشورمان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که با تعامل با دنیا و استفاده از پتانسیل های ایران اسلامی می توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل و ارز مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه