اخبار داغ

وضعیت قرمز مصرف برق در کردستان/ با گران شدن برق تکلیف منازل قولنامه ای چند واحده چه خواهد شد؟

وضعیت قرمز مصرف برق در کردستان/ با گران شدن برق تکلیف منازل قولنامه ای چند واحده چه خواهد شد؟
چند روزی است که " مصرف برق در کردستان به وضعیت قرمز رسید" تیتر یک رسانه های خبری شده است، مصرفی که به گفته ی مدیر عامل توزیع برق استان کردستان نسبت به مدت مشابه 10 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چند روزی است که " مصرف برق در کردستان به وضعیت قرمز رسید" تیتر یک رسانه های خبری شده است ، مصرفی که به گفته ی مدیر عامل توزیع برق استان کردستان نسبت به مدت مشابه 10 درصد افزایش داشته است و این یعنی کلا خانوارهای کردستانی در صورت رعایت نکردن مصرف برق با خاموشی مواجه خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

 

,

, ,


طبق نقشه ای که مشاهده می کنید، رنگ قرمز در این نقشه که استان کردستان هم جزیی از آن است نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده است و از این رو ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکان‌پذیر کنند.

,
,

 

,

 

,

اما نقاط زرد در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آنها روبه افزایش است و مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل پنج درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت  سبز و پایدار قرار گیرند.

,

 

,

 

,

همچنین نقاط سبز در نقشه استان‌هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق با صنعت برق همکاری بیشتری دارند.

,

 

,

, ,

 

,

مشترکان از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) خودداری کنند

, مشترکان از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) خودداری کنند, مشترکان از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) خودداری کنند,


هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کردستان اظهار کرد: از مشترکان انتظار داریم با هدف مصرف بهینه برق و کمک به کاهش بار روزانه، شرکت توزیع را یاری دهند، ضمن اینکه با این کار مانع اعمال خاموشی در استان و کشور شوند.

,
,

 

,

وی با بیان اینکه سال گذشته پیش بینی کمبود تولید برق و اعمال خاموشی نشده بود، افزود: تلاش ما این است امسال با برنامه ریزی منظم تر و با شناسایی ظرفیت‌های مشخص و بحث اصلاح الگوی مصرف در فصل گرما با خاموشی مواجه نشویم.

,

 

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: براساس بررسی‌های دقیق کارشناسی شده در کشور ما بین ۲،۵ تا سه برابر استانداردهای جهانی برق مصرف می‌شود.

,

 

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به رعایت نکاتی برای مصرف بهینه برق در فصل گرما اشاره کرد و افزود: مشترکان از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) خودداری کنند.

,

 

,

لهونیان همکاری مشترکان در این ساعات را مانعی برای اعمال خاموشی در فصل گرما عنوان کرد و اظهار داشت: می‌توان با رعایت الگوی مصرف از جانب مشترکان خانی، کشاورزی، صنعتی و ادارات به توسعه شبکه، زیرساخت‌ها و صادرات برق کمک کرد.

,

, ,

 

,

کشاورزان استان کردستان در صورت همکاری با شرکت توزیع برق از برق رایگان بهره مند می شوند

, کشاورزان استان کردستان در صورت همکاری با شرکت توزیع برق از برق رایگان بهره مند می شوند, کشاورزان استان کردستان در صورت همکاری با شرکت توزیع برق از برق رایگان بهره مند می شوند,

 

,

لهونیان گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت نیرو کشاورزان استان در صورت عقد تفاهم نامه  با شرکت توزیع برق استان کردستان چنانچه در یک دوره از ساعات اوج مصرف ( ساعت12 الی 16 یا ساعت 20 لغایت 24 ) پمپاژهای برقی چاه های آب کشاورزی خود را از مدار خارج کنند از مزایای برق رایگان در طول دوره همکاری از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور بهره مند شوند و علاوه بر رایگان شدن قبض برق آنان در دوره همکاری، مشمول دریافت بسته های تشویقی وزارت نیرو در این خصوص نیز می باشند .

, یک دوره,

 

,

وی افزود: تعداد مشترکین کشاورزی استان حدود 9 هزار و 980 مشترک می باشد و 5/28 درصد از برق استان در ساعات اوج مصرف در این بخش مصرف می شود.

,

 

,

لهونیان با بیان اینکه مشترکین کشاورزی حدود 83 هزار و 150 مگاوات  ساعت از مصرف دوره پیک این شرکت  را به خود اختصاص می دهند، یادآور شد در صورت همکاری این مشترکین می توان به کاهش مصرف در این ساعات امیدوار بود.

,

 

,

مدیر عامل توزیع برق کردستان با بیان پرداخت پاداش نقدی در طول دوره همکاری به کشاورزان تصریح کرد، سال گذشته با فراخوان همکاری کشاورزان، 632 مشترک کشاورزی با شرکت توزیع برق استان در این خصوص همکاری داشتند و با مشارکت و رعایت موارد ذکر شده در تفاهم نامه، بیش از ( 97/2 ) مگاوات توان مصرفی در ساعات اوج مصرف، در سال گذشته کاهش یافت.

,

 

,

وی یادآور شد: با توجه به همکاری این مشترکین حدود 1 میلیارد و 880 میلیون ریال بابت بخشودگی و پاداش دوره همکاری در سال گذشته در قبض برق مصرفی آنان بصورت بستانکاری اعمال و پرداخت شده است.

,

 

,

, ,

 

,

خانه های قولنامه در صورت نداشتن مانع قانونی می توانند برای دریافت کنتور مراجه کنند

, خانه های قولنامه در صورت نداشتن مانع قانونی می توانند برای دریافت کنتور مراجه کنند, خانه های قولنامه در صورت نداشتن مانع قانونی می توانند برای دریافت کنتور مراجه کنند,

 

,

مهندس سید محمد فتحی مدیر امور دیسپاچینگ فوریت های برق شرکت توزیع برق استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: هر چند مصرف برق در استان کردستان 10 درصد افزایش داشته است اما با مصرف صحیح برق و با صرفه جویی کردن می توان از خاموشی های احتمالی جلوگیری کرد.

, کردتودی, کردتودی,

 

,


وی گفت: شرکت توزیع برق استان کردستان برای کشاورزان هم بسته های تشویقی را در نظر گرفته است به طوری که کشاورزانی که در طول روز در مصرف آب صرفه جویی کردند طبق تفاهم نامه ای که با توزیع برق استان کردستان بسته اند می توانند از این بسته ها بهره مند شوند.

,
,


وی در ادامه به منازل مسکونی قولنامه ای اشاره کرد که چندین خانوار از یک کنتور برق استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: طبق قانونی که گذاشته شده است هر خانواری که برای ساخت منزل مسکونی قولنامه ای خود منع قانونی نداشته باشد با مراجعه به اداره برق می توانند درخواست کنتور دهد.

,
,

 

,

, ,

 

,

هشدار هواشناسی استان کردستان در خصوص افزایش دمای هوا و خودداری از وسایل پر مصرف

, هشدار هواشناسی استان کردستان در خصوص افزایش دمای هوا و خودداری از وسایل پر مصرف, هشدار هواشناسی استان کردستان در خصوص افزایش دمای هوا و خودداری از وسایل پر مصرف,


هواشناسی کردستان هم در اطلاعیه ای به شهروندان توصیه کرد که با توجه به افزایش دمای هوا در هفته جاری از استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات پیک مصرفی خودداری کنند.

,
,

 

,


همچنین سازمان هواشناسی از شهروندانی کردستانی درخواست کرد که از انجام کارهای غیرضروری در ساعات کاهش بار مصرف خودداری شود و دمای وسایل برودتی در حالت بهینه تنظیم شود که می تواند به مدیریت و کاهش مصرف کمک کند.

,
,

 

,


قرار دادن سایه بان روی کولر هم می تواند باعث خنک تر شدن خانه شود که می توان برای کاهش مصرف برق از چنین ترفندهایی هم استفاده کرد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه