اخبار داغ

گرفتار شدن 15تمساح بزرگ جثه در سد پیشین

گرفتار شدن 15تمساح بزرگ جثه در سد پیشین
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز از گرفتار شدن 15تمساح بزرگ جثه در سد پیشین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد دهواری در گفتگو با عصرهامون گفت: در پی بارندگی های بهاره در سرشاخه های ورودی آب سد پیشین و همسطح شدن تراز آب سد با سرریز، تمساح هایی که برای استراحت شبانه بر روی سطح بتنی سر ریز می آیند، سُر خورده و به داخل حوضچه آرامش سد می افتند.

وی افزود: با توجه به وضعیت فیزیکی حوضچه آرامش، امکان خروج طبیعی تمساح ها وجود ندارد که این تمساح ها توسط محیط بانان باید زنده گیری و مجدداً در دریاچه پشت سد رها سازی شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: امداد و نجات تمساح های گرفتار در حوضچه سد پیشین در اولویت کاری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه امیر حمزه درخشانی سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به منظور بررسی وضعیت تمساح های گرفتار در حوضچه آرامش سد و اقداماتی که تاکنون برای حفاظت و جلوگیری از تلفات این تمساح ها توسط حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز انجام شده بازدید کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل تامین آب حوضچه آرامش به وسیله لوله، تغذیه دستی و زنده گیری تعدادی تمساح و انتقال به پشت سد بود.

دهواری افزود: در حال حاضر تعداد 15سر تمساح بزرگ جثه (بین 2 تا 3 متر) در داخل حوضچه آرامش سد گرفتار شده اند که امیدورایم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن عملیات زنده گیری و انتقال تمساح های مذکور را انجام دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه