اخبار داغ

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

زیرساخت‌های صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان پاسخگوی نیاز استان نیست/ سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان ۳۲ درصد است

زیرساخت‌های صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان پاسخگوی نیاز استان نیست/ سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان ۳۲ درصد است
مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نبود زیرساخت‌های صادراتی محصولات کشاورزی در استان زنجان گفت: زیرساخت‌های صادراتی محصولات کشاورزی در استان زنجان در حد صفر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله جعفری در گفت‌و‌گو خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی بیش از ۲۶ درصد بوده که این روند در سطح کشور بیش از ۱۲ درصد است اظهار کرد: سهم کشاورزی بیش از دو برابر کشوری در تولید ناخالص اقتصاد استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به میزان اشتغال استان در بخش کشاورزی بیان کرد: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی بیش از ۳۲ درصد بوده که در سطح کشور حدود ۱۸ درصد است.

,

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه این آمار ها نشان می دهد که استعداد کشاورزی استان به مراتب بیش از معدل کشوری است ابراز کرد: باید فعالیت‌های تجاری بازرگانی و صادراتی نیز متناسب با ظرفیت کشاورزی اتفاق بیفتد.

,

وی ابراز کرد: نیاز است اتاق بازرگانی و کمیسیون کشاورزی اتاق برنامه های محوری مانند پرورش تجار و کمک به توسعه بازارهای صادراتی و انجام حمایت های لازم توسط بخش خصوصی را علاوه بر برنامه های  جاری تعریف کرده و پیاده کند.

,

جعفری عنوان کرد: با افزایش توجه به سرمایه گذاری در حوزه تجارت محصولات کشاورزی می توانیم شاهد تحقق صادرات بیش از برنامه پیش بینی شده در حوزه محصولات کشاورزی باشیم.

,

وی همچنین به استفاده از ظرفیت‌های استانی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی نیز اشاره و عنوان کرد:  جایگاه صادرات استان زنجان نسبت به چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته به طوریکه در سال ۹۲ حدود ۱۵ هزار تن محصولات کشاورزی از استان صادر شده و در طی حدود چهار سال گذشته این میزان صادرات به ۶۴ هزار تن افزایش یافته است.

,

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص ظرفیت های استان در مورد افزایش صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: تولید مازاد محصولات کشاورزی استان در حدی است که می توان با برنامه ریزی های جدی و ایجاد تحول در ساختارهای   تجاری بخش خصوصی با هدایت اتاق بازرگانی همچنین افزایش پیگیریها، حمایتها و مشوق ها در بخش دولتی از این ظرفیت استان استفاده مناسبی برای رونق صادرات محصولات کشاورزی نمود .

,

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان که معمولاً از سوی صادرکنندگان نیز مطرح می‌شود نبود زیرساخت‌های صادراتی است افزود: زیرساخت‌های صادراتی محصولات کشاورزی در استان زنجان در حد صفر است.

,

جعفری عنوان کرد: امکانات لجستیکی حمل و نقل کالا در استان زنجان بسیار پایین است و ترانزیت عمده حمل و نقل کالا‌های صادراتی استان از طریق مراکز صادراتی و حمل و نقل سایر استانها انجام می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه زیربنای صادراتی از جمله مجموعه‌های تخصصی صادراتی و پایانه‌های صادراتی در استان زنجان نداریم عنوان کرد: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی محلی که همه خدمات صادراتی به صورت متمرکز برای صادر کنندگان ارائه وجود ندارد.

,

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد زمان مطرح شدن پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان زنجان خاطرنشان کرد: این موضوع حدود ۱۵ سال قبل مطرح و در جلسات مختلف در سطح استان تشریح شد و بعد از نهایی شدن موضوع به تصویب رسید و همچنین سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز برای احرای این طرح اعلام آمادگی کرد.

,

وی افزود: بعد از تصویب به دلیل مشکلات مختلفی که در جلسات متعدد مطرح شد اجرای این طرح با موانعی مواجه شد که حال حاضر بخشی از این موانع شاید با پیگیری متقاضی قابل حل باشد و بخشی نیز با مساعد دستگاه‌ها شاید برطرف شود.

,

جعفری با اشاره به اینکه طرح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی یکی از کمبودهایی است که در این حوزه وجود دارد افزود: برای حل مشکلات این طرح باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

,

وی با بیان اینکه در استان زنجان باید به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی شده و پیگیری اتاق بازرگانی و متقاضی موثر بوده و با مساعدت دستگاههای دولتی این مشکل قابل حل است ابراز کرد: اگر هم این مشکل قابل حل نیست ضرورت دارد این پروژه کلا تعیین تکلیف شده و جواب متقاضیان داده شود تا پروژه دیگری به منظور توسعه صادرات محصولات کشاورری در استان زنجان اجرا شود.

,

مدیر توسعه سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: این پروژه از زیرساخت صادرات استان بوده که برای رونق صادرات محصولات مازاد کشاورزی مطرح است و باید در این حوزه اقدامات لازم انجام شود.

,

وی با پیش‌بینی افزایش 10 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان اظهار کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته 64 هزار تن بود.
جعفری  ارزش این میزان صادرات را بیش از 43 میلیون دلار بود عنوان نمود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه