اخبار داغ

مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه:

تب مردمیِ "عدم توجه به مفاسد اقتصادی" با شفافیت مالی فروکش می کند/ رویکرد جدید قوه قضائیه فعالیت مدیران پاکدست است

تب مردمیِ "عدم توجه به مفاسد اقتصادی" با شفافیت مالی فروکش می کند/ رویکرد جدید قوه قضائیه فعالیت مدیران پاکدست است
مجتبی اشرافی گفت: نباید هدف مسئولین از کسب کرسی های مدیریتی به دست آوردن مال و منافع در قالب حقوق نجومی و استفاده از جایگاه قدرت باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه درباره سخنان اخیر رئیس قوه قضاییه در راستای برپایی دادگاه های جدی مفاسد اقتصادی و شفافیت مالی قضات، نمایندگان مجلس، مدیران دولتی  به خبرنگار تیتریک، گفت: حجت الاسلام رئیسی فعالیت روسای گذشته این نهاد را رد نمی کند اما روند را ضعیف می داند در نتیجه تصمیم گیری ها یا سیاست هایی که در پیش گرفته است نشان می دهد که وی انتظارات رهبر معظم انقلاب را به خوبی می شناسد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مجتبی اشرافی با اشاره به اینکه حجت الاسلام رئیسی به انتظارات رهبری عمل می کند، افزود: وی علی رغم اینکه ضعف هایی را در قوه قضائیه مشاهده می کند آنها را رفع کرده و تعامل خود را با دیگر قوه مقننه و مجریه را نادیده نگرفته است. 
,
 
,
وی اظهار داشت: حجت الاسلام رئیسی حتی درباره معضل مواد مخدر، برطرف کردن مشکلات این حوزه را مستلزم حضور یک قانون گذار برای وضع قوانین جامع و کامل در این زمینه دانسته و با توجه به نگاه بین المللی که دارد، سازمان ملل را مسئول پاسخگویی به این موضوع می داند. 
,
 
,
اشرافی اقدامات حجت الاسلام رئیسی را خط شکنی و شجاعت عنوان و تصریح کرد: انتظارات رهبر معظم انقلاب از رئیس قوه قضائیه نیز همین مسئله بود زیرا وی با نگاهی جهادی و مدیریتی مستحکم می تواند درباره فساد اقتصادی، رانت، فساد اداری، مواد مخدر و ... تصمیم گیری کند.
,
 
,
وی گفت: شفافیت مالی و ارائه گزارش مالی در پایان هر سال مستلزم این مسئله است که قوه مقننه و مجریه حاضر به همکاری با قوه قضائیه باشند تا این قانون در ادارات (سطح کلان) به اجرا گذاشته شود زیرا بخش اعظمی از ساختارهای اجرایی در دست قوه مجریه است. 
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه به شفافیت مالی در جمهوری اسلامی بسیار دیر پرداخته شده است، افزود: شعار انقلاب این نبود که مسئولین کاخ ها را خالی کرده و خود کاخ نشین شوند اما بعضا این مسئله در جامعه امروز محسوس است. 
,
 
,
وی اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی نمی تواند بپذیرد که نامزد یک انتخابات 10 میلیارد تومان هزینه تبلیغات داشته باشد، باید گفت اگر این شخص دلسوز مردم است به جای بنر و پوستر می تواند این هزینه را صرف ساخت یک مجموعه درمانی و ... کند تا موجب رضایت مردم شود. 
,
 
,
اشرافی تصریح کرد:  قانون شفافیت مالی اگر نهادینه و اجباری شود، کسی که عضو شورای شهر خواهد شد باید اموال خود را در ابتدا و انتهای خدمت خود اعلام کند تا منبع درآمدهای اضافی به دست آمده مشخص شود. 
,
 
,
وی گفت: برخی از مسئولین واقعا پاکدست هستند اما زمانیکه در جایگاه امتحان قرار می گیرند یا باید به رشوه و دست اندازی به بیت المال نه بگویند یا دچار وسوسه می شوند در حالی که قانون بازدارندگی می تواند حتی تصو تخلف را برای یک مدیر سخت کند. 
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه با قانون بازدارندگی دیگر شاهد اختلاس و مفاسد اقتصادی نخواهیم بود، افزود: طرح مسائل مذکور توسط رئیس قوه قضائیه با رویکرد دست گیری است و مسئله مچ گیری را مد نظر ندارد زیرا حجت الاسلام رئیسی به پیشگیری اعتقاد دارد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: یکی از ابتکارات رئیس قوه قضائیه که مشروط به همکاری دولت، وزارتخانه ها، دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات خواهد بود این است که حجت الاسلام رئیسی با اعمال قوانین مذکور موجب شد کسی حتی جرات ریسک کردن برای فساد اقتصادی نداشته باشد. 
,
 
,
اشرافی تصریح کرد: حجت الاسلام رئیسی در جایجایی افراد باید کسانی را انتخاب کنند که در مسیر راه و شیوه تفکر ایشان باشند و با تحقق این مسئله شاهد یک تحول بسیار بزرگ در جامعه خواهیم بود و در دراز مدت تب فکری جامعه در راستای عدم توجه به مفاسد اقتصادی فروکش خواهد کرد. 
,
 
,
وی گفت: در انتخابات مجلس پیش رو نیز شفافیت مالی باید مورد توجه قرار گیرد زیراکسی که از منابع مالی محدودی برخوردار است چگونه پس از 4 سال صاحب یک کارخانه می شود یا دانشگاه غیر انتفاعی راه اندازی می کند و تبدیل به رانت یا مافیا برای کسب منفعت خواهد شد. 
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه چه بسا یکی از شعارهای کاندیداهای مجلس یازدهم برای جلب آرا مردم در انتخابات اسفند ماه شفافیت مالی باشد، افزود: رویکرد جدید قوه قضائیه کشور را به فرهنگ انقلابی سال 57 نزدیک خواهد کرد و افراد پاکدست رای مردم را از آن خود می کنند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر شاهدیم یک وزیر به داشتن چند کارخانه افتخار می کند و گردش مالی برخی از وزرا نیز میلیاردی است در نتیجه این سوال مطرح می شود که آیا این وزیر فرصت سیاست گذاری در کارخانه های مردم را دارد یا صرفا اسناد مالی شرکت های خود را بررسی خواهد کرد؟ 
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه شهید بهشتی فرمودند کسانی باید در جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرند که طعم فقر را چشیده و به یک زندگی فقیرانه قانع باشند، تصریح کرد: نباید هدف مسئولین از کسب کرسی های مدیریتی به دست آوردن مال و منافع در قالب حقوق نجومی و استفاده از جایگاه قدرت باشد. 
,
 
,
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در خاتمه ثمره اعمال قانون شفافیت مالی را عدم حضور نمایندگان رانتی در مجلس دانست و با اشاره به اینکه شاهد رقابتی سالم در انتخابات خواهیم بود، گفت: افرادی که با رقابت سالم وارد مجلس خواهند شد وام دار بنگاه های اقتصادی نمی شوند و شجاعانه قوانینی را در جهت منفعت ملی کشور وضع می کنند.  
 
 
,
,
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه