اخبار داغ

معاون وزیر نفت خبر داد؛

گازرسانی به تمام روستاهای کشور تا 3 سال آینده/استان‌های سبز به‌زودی معرفی می‌شوند

گازرسانی به تمام روستاهای کشور تا 3 سال آینده/استان‌های سبز به‌زودی معرفی می‌شوند
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه تا سه سال آینده تقریبا تمام روستاها به شبکه گاز متصل خواهند شد، گفت: با تمام این تحریم‌ها نه مردم و نه دولت، نگران نیستند و این امر بیانگر صلابت و استواری آنها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، حسن منظرتربتی سه شنبه شب در مراسم افتتاح گازرسانی به شهر آلاشت، با بیان اینکه گاز از قعر چاه‌های عسلویه استخراج و در مسیر طولانی هزاران کیلومتری منتقل می‌شود تا مردم در این ارتفاع نیز از نعمت گاز برخوردار شوند، اظهار کرد: هرچند شاید انتقال گاز و رساندن آن به ارتفاع سه هزارمتری توجیه اقتصادی نداشته باشد اما هدف جمهوری اسلامی و دولت تأمین رفاه و آسایش مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با تأکید بر اهمیت نکات ایمنی برای حفظ جان مصر ف کنندگان و مصرف بهینه گاز، افتتاح گازرسانی را پایان ماجرا ندانست و افزود: اکنون گاز رسیده است و اغاز ماجرا است و از اینجا به بعد باید پروژه ها و صنایع وابسته به گاز پی گرفته تا گاز محور توسعه اقتصادی مردم هم شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، شهرهای دارای بالای اشتراک 98درصد را شهرهای سبز برشمرد و گفت: امروز علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، موضوع گازرسانی به خاطر رفاه مردم تعطیل نشده است و قول داده‌‌ایم تا هر سال سه هزار روستا گازرسانی شود و با این وصف، علاوه برتمام شهرها، تمام روستاها نیز گازرسانی و سبز می‌شوند و به زودی استان‌های سبز کشور را اعلام خواهیم کرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه 95درصد مردم از نعمت گاز برخوردار هستند، کشور ایران را اولین و تنها کشوری دانست که در این وسعت گازرسانی انجام داده است و افزود: اما روسیه با دارای بودن منابع عظیم گازی چنین اقدامی را انجام نداده است.

تربتی با اعلام اینکه تا سه سال آینده تقریبا تمام روستاها به شبکه گاز متصل خواهند شد، گفت: با تمام این تحریم‌ها نه مردم و نه دولت، نگران نیستند و این امر بیانگر صلابت و استواری آنها است.

وی در رابطه با استقرار مرکز گاز در شهر آلاشت، گفت: در صورت تأمین زمین، ساختمان آن در این شهر بنا و این مرکز استقرار خواهد یافت.

رفع مشکل البرز و مانع زیست محیطی کک سازی

استاندار مازندران نیز از رفع مشکل البرز و مانع زیست محیطی کک‌سازی در سوادکوه خبر داد.

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه کارکنان دولت در بخش اجرای کمتر دیده می‌شوند، گازرسانی امروز را نتیجه تلاش شبانه روزی آنها دانست و افزود: دگیران شروع کردند و ما نتیجه آن را می‌بینیم و ما شروع می‌کنیم و دیگران نتیجه آن را می‌بینند.

وی با اعلام اینکه در این دوره کارها شتاب بیشتری گرفته است، گفت: با وجود تحریم‌ها و شدائد اقتصادی، انجام پروژه‌ها و افتتاح آنها متوقف نشده و ما اعتقاد داریم که بخاطر این ظرفیت‌ها در درون کشور، این کشور قابل تحریم نیست.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه افتتاح پروژه گازرسانی به ارتفاعات آلاشت یک پروژه اقتصادی صرف نیست، گفت: گازرسانی به ارتفاع سه هزار متری و هزینه میلیاردها تومان توجیه اقتصادی ندارد اما نوع نگاه انقلاب و نظام بر این است تا همه مردم برخوردار شوند و پس از این امر، هدف این است تا بعد از گازرسانی، توسعه و رشد اقتصادی هم بیاید.

حسین‌زادگان به موج مهاجرت از روستا به شهر از پیش از انقلاب و بعد از آن اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این بوده تا زیرساخت‌ها را در روستاها چنان آماده کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم و هم اینکه انقلاب ما انقلاب مستضعفان بوده و این امور، تمام دولت‌های پس از انقلاب را بر آن داشت تا اولویت خود را ایجاد زیرساخت در روستاها درنظر گیرند.

وی پاشنه آشیل کشور را اقتصاد دانست و با اشاره به اینکه دشمن از این مسئله باخبر است، افزود: امریکا پس از نقض برجام، با تحریم‌ها سعی در به زانو درآوردن کشور داشت اما موفق نبودند و امیدواریم با یاری خداوند، هدایت رهبری، هوشمندی دولت و نظام و ایستادگی و مقاومت سخت مردم به استقلال کامل و خودکفایی برسیم و ایجاد زیرساخت در روستاها در همین راستا است.

استاندار مازندران یکی از اهداف ایجاد زیرساخت در روستاهای کم برخوردار را ایجاد اشتغال عنوان کرد و بر استفاده از ظرفیت مناطق تأکید کرد و افزود: استان دارای ظرفیت بالایی برای بوم‌گردی، صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و دامی است که باید بستر آن فراهم شود و دولت نیز در این راستا تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه در همین شرایط تحریمی و شدائد اقتصادی میلیاردها تومان تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی شده است، افزود: از جوانان نیز انتظار داریم که بازگردند چرا که زیرساخت‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، گازرسانی به آلاشت و روستاهای اطراف را در همین راستا دانست و از رفع مشکل البرز و مانع زیست محیطی کک سازی خبر داد و این اقدامات دولت را در راستای ایجاد امید اجتماعی برشمرد.

گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران نیز از گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار خبر داد.

جعفر احمدپور انجام این پروژه را تحقق رویایی دانست که ناممکن به نظر می‌رسید و افزود: بسیاری اعتقاد داشتند که پروژه گازرسانی آلاشت هیچ وقت افتتاح نخواهد شد اما امروز با همت و تلاش شبانه روزی این کار سخت و عظیم پس از طی سه دوره مدیریت انجام شده است.

وی طول پروژه گازرسانی آلاشت را 59کیلومتر برشمرد و از نظر سختی و هزینه، انجام آن را معادل 590کیلومتر در شبکه شهری عنوان کرد و افزود: هزینه گزافی تحمیل شد چرا که نظام دوست داشت برای مردم آسایش و آرامش آورد.

این مسئول گازرسانی به روستاهای بالای 20خانواربا اشاره به عزم این شرکت در گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار، یکی دیگر از اهداف این امر را ایجاد زیرساخت و بستر مناسب در نقاط کمتر توسعه یافته به منظور ایجاد مهاجرت معکوس دانست و افزود: این منطقه استعداد خوبی در اشتغال و توریسم دارد و گازرسانی می‌تواند کمک کار باشد.

احمدپور با اعلام هزینه 23 میلیارد تومانی پروژه گازرسانی به الاشت و هفت روستای تابعه، اعتبار لازم برای گازرسانی 52روستای منطقه را 81میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمام این روستاها تا پایان سال گازدار خواهند شد و با توجه به این امر 660خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، هرچند پیش بینی می شود تا تعداد مشترکان گاز به هزار نفر برسد.

وی هزینه هر علمک گاز را حدود 12 میلیون و 300 هزار بیان کرد و گفت: ما زمانی مجوز این کار را اخذ کردیم که هزینه هر علمک حدود 6 میلیون تومان بوده است و با توجه به اعتبار تعلق گرفته این کار انجام شد و در حال حاضر در شهر آلاشت و روستاهای تابعه در حال نصب علمک هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار با اشاره به سیل نوروز98 در استان و تخریب خط لوله انتقال در بستر رودخانه تلار قائم‌شهر، به اعتبار یک میلیارد و 200میلیون تومانی برای تعمیر این مسیر اشاره کرد و افزود: کار پیشرفت خوبی داشته و عنقریب است که افتتاح شود.

احمدپور با اشاره به مخاطرات و حوادث ناشی از گاز، بر ضرورت رعایت ایمنی تأکید کرد و گفت: به دلیل کم بودن اطلاعات، عموما گازگرفتگی در ابتدای گازرسانی زیاد مشاهده می‌شود و نیازمند رعایت نکات ایمنی است تا شاهد این حوادث نباشیم.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رفع مشکل البرز و مانع زیست محیطی کک سازی, رفع مشکل البرز و مانع زیست محیطی کک سازی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار, گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه