اخبار داغ

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مطرح کرد؛

وجود ۱۳ سینمای فعال در استان کرمان/ پیش بینی استقرار چند سینما سیار در جنوب استان

وجود ۱۳ سینمای فعال در استان کرمان/  پیش بینی استقرار چند سینما سیار در جنوب استان
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۱۳ سینمای فعال وجود دارد که در شهرستان های کرمان، انار، زرند و سیرجان دارای سالن سینمایی و در شهرستان های شهربابک، فهرج، ریگان و نرماشیر سینمای سیار وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که در شهر کرمان ۴ سینمای فعال وجود دارد افزود: سینماهای مهتاب، آسیا، شهرتماشا و سالن سینمایی هتل پارس در شهر کرمان وجود دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وجود ۱۳ سینمای فعال در استان کرمان

, وجود ۱۳ سینمای فعال در استان کرمان,

وی گفت : در استان کرمان ۱۳ سینمای فعال وجود دارد که در شهرستان های کرمان، انار، زرند وسیرجان دارای سالن سینمایی و در شهرستان های شهربابک، فهرج، ریگان و نرماشیر سینمای سیار وجود دارد.

,

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این که در شهرستان های کوهبنان و انار نیز پخش نمایش فیلم انجام می شود؛ خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور سطح تقاضا مردم و برخورداری از سینماها بالا رفته است و این را در آمار مراجعه مردم به سینماها مشاهده می کنیم .

,

محمدی بیان کرد: استان کرمان جزوء استان هایی است که بیشترین فیلم های پرفروش را در سینماها اکران می کند و استقبال خوبی از آن ها توسط مردم صورت می گیرد.

,

سیر صعودی استقبال مردم از سینماهای کرمان

, سیر صعودی استقبال مردم از سینماهای کرمان,

وی با بیان این که در این سال ها استقبال مردم از سینماها سیر صعودی داشته است، افزود: این موضوع امیدبخش است و ما درخواست هایی مبنی بر افزایش سالن های سینمایی در کرمان داده ایم که در احداث دو برج تجاری در کرمان پیش بینی سالن سینما صورت گرفته است .

,

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با قیمت بلیت های سینما توضیح داد: با توجه به افزایش کالاهای مختلف بلیت های سینما نیز افزایش قیمت داشته اند اما این افزایش قیمت چندان نبوده است.

,

بلیت سینما سه شنبه ها نیم بهاست/ راه اندازی دو نمایندگی انجمن سینما جوان در کرمان

, بلیت سینما سه شنبه ها نیم بهاست/ راه اندازی دو نمایندگی انجمن سینما جوان در کرمان,

محمدی ادامه داد: طبق قانون و مقررات قیمت بلیت سینماها در سه شنبه ها نیم بها می باشد و بایستی سینماها رعایت کنند اما اگر سه شنبه ها مصادف با روز تعطیل باشد دیگر قیمت بلیت ها نیم بها نیست؛این قانون و مقررات برای برخورداری بیشتر مردم از سینماهاست.

,

وی عنوان داشت: برخی از سینماهای کرمان در برابر این نیم بهایی بلیت سه شنبه ها بهانه هایی داشتند که توجیح پذیر نیست و چون این نیم بهایی بلیت بخش نامه است باید حتما به آن عمل کنند و راه گریزی وجود ندارد .

,

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بر اساس تفاهم با معاون سینمایی، فنی و بصری وزارت خانه اکران فیلم های گروه هنر و تجربه را در کرمان داشته ایم و در سال جاری نیز استقرار چند سینمای سیار را در شهرستان های جنوبی پیش بینی کرده ایم و همچنین باید دو نمایندگی انجمن سینما جوان در استان (زرند و سیرجان)راه اندازی شود.

,

محمدی در رابطه با تجهیز و بازسازی سینماهای استان بیان کرد: سال جاری دستور تجهیز و بازسازی سینماهای استان را در دستور کار داریم و در سال گذشته نیز تمامی سینماهای شهر کرمان در بخش نمایش فیلم به سیستم لیزری دیجیتال مجهز شدند .

,

سیاست سه گانه در حوزه سینمایی

, سیاست سه گانه در حوزه سینمایی,

وی با اشاره به این که امروزه توسعه بومی استان نیازمند طرح و برنامه فرهنگی و اقتصادی است، ابراز داشت:  سیاست ما در حوزه سینمایی بر سه محور سالن خوب، اکران خوب و فیلم خوب است و در کرمان ۴ سالن سینمایی فعال وجود دارد که در سالهای اخیر نیز بر روی آن ها کار تعمیرات و تجهیزات صورت گرفته است و برنامه ریزی شده تا هر ساله در حوزه سالن خوب ظرفیت خوبی داشته باشیم که نیازمند طرح و ایده های خوب هستیم.

,

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: سینما چرخه اقتصادی دارد بنابراین بنگاه های اقتصادی در کرمان که تبلیغات زیادی انجام می دهند باید در این زمینه به میدان بیایند؛ در استان سینماگران فعال و با تجربه خوبی وجود دارد که می توانند فیلم های خود را با سرمایه گذاری تولید کنند و امیدواریم این فیلم ها با محور کرمان و معرفی فرهنگ غنی کرمان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه