اخبار داغ

دوسالگی سن طلایی تشخیص کم شنوایی

دوسالگی سن طلایی تشخیص کم شنوایی
یک شنوایی شناس تولد تا ۲ سالگی را سن طلایی تشخیص و درمان کم شنوایی دانست و گفت: جنین از چهارماهگی صداها را می‌شنود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، گیتا موللی، شنوایی شناس در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس تصریح کرد: سن بیماران مراجعه کننده به شنوایی شناسان از نوزادان تا بزرگسالان را در بر می‌گیرد که بر اساس وسعت و نوع مشکل، کارها و خدمات متفاوتی را انجام دهد اما بیشتر تمایل داریم تا با کودکان کم سن و سال همکاری کنیم چرا که هر چه زودتر مداخله آغاز شود نتیجه بهتری خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: متأسفانه کودکانی داریم که با سنین بالا به ما مراجعه می‌کنند و نیازمند خدمات توانبخشی هستند که این خدمات به آنها نیز ارائه می شود ولی با توجه به سن طلایی دوسالگی زبان آموزی در افراد باید تلاش شود تا در این سنین اقدامات لازم صورت گیرد و تا 6 ماهگی کم شنوایی درمان شود.

,

موللی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است مداخله پس از 6 ماهگی هیچگاه نمی‌تواند تأثیر مداخله پیش از 6 ماهگی را داشته باشد هر چند این مداخلات نیز نتایج مطلوبی خواهد داشت ولی به هیچ عنوان قابل مقایسه در راحتی و کیفیت این اقدامات نیستند.

,

این شنوایی شناس تصریح کرد: سن طلایی برای شناسایی کم شنوایی و مداخله و درمان آن بسیار پایین است چرا که نوزاد از 4ماهگی در شکم مادر قدرت شنوایی دارد و نوزاد کم شنوا پس از تولد این 5 ماه را از دست داده است بنابراین هر روز از تأخیر ضرر غیر قابل جبرانی را در پی دارد.

,

وی تأکید کرد: امکان ارزیابی شنوایی و کم شنوایی کودک در زمان بارداری امکان دارد و در بسیاری از کشورها این کار در دوران بارداری انجام می‌شد ولی بنا به ملاحظات اخلاقی این کار متوقف شد چرا که بسیاری از افراد پس از دریافتن مشکل شنوایی در کودک فرزند خود را سقط می‌کردند.

,

موللی گفت: بلافاصله پس از به دنیا آمدن نوزاد شنوایی به صورت کامل شکل گرفته است و می‌تواند تحت آزمایش شنوایی قرار بگیرد که این آزمایش بسیار ساده، بدون درد و کم هزینه و بدون اثرات جانبی است که در نهایت 5 تا 6 دقیقه زمان خواهد برد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه