اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت شهرستان رشتخوار:

23 هزار نفر تحت پوشش طرح غربالگری فشار خون در رشتخوار قرار گرفتند

23 هزار نفر تحت پوشش طرح غربالگری فشار خون در رشتخوار قرار گرفتند
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار گفت: از زمان اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان، کنترل میزان فشار خون بیش از 23 هزار نفر از مردم این شهرستان اندازه گیری و غربالگری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد اشترایه، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با اشاره به اینکه طرح بسیج ملی فشار خون همزمان با سراسر کشور در این شهرستان به اجرا درآمده است، افزود: از زمان اجرای طرح تا کنون بیش از 23 هزار نفر از شهروندان این شهرستان برای کنترل و اندازه گیری فشار خون خود به مراکز تعیین شده در این شهرستان مراجعه کرده و فشار خون آنها مورد غربالگری قرار گرفته است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,

وی در ادامه همین مطلب، گفت: با آغاز و اجرای این طرح تاکنون ۳۱۸  مبتلای به فشارخون بالا در این شهرستان  شناسایی شده اند که روند درمان آنان هم اکنون در حال انجام است.
 

,
,

اشترایه در ادامه با اشاره به استقبال خوب مردم این شهرستان از طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت:  مراجعه کنندگان از ابتدای اجرای این طرح تا امروز با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، ایستگاههای موقت ایجاد شده در سطح شهر ، بیمارستان و داروخانه های تعیین شده در سطح شهر ، اقدام به اندازه گیری فشار خون خود کرده اند.
 

,
,

وی در رابطه با بیماری فشار خون، یادآور شد: فشارخون بالا یکی از عوامل خطر در بیماری های غیر واگیر است، که باید توجه داشت امروزه بیماری های غیر واگیر در دنیا در حال گسترش هستند و بسیاری از این بیماری ها با فشارخون بالا در ارتباط می باشند.
 

,
,

وی در رابطه با علایم این بیماری خاموش، گفت: فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می کنند.
 

,
,

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار  در پایان از عموم مردم این شهرستان که هنوز موفق به اندازه گیری فشار خون خود نشده اند درخواست کرد تا به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان مراجعه کنند.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه