اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

طرح نظارتی کمیسیون فرهنگی مجلس بر صدا و سیما به حاشیه رفت/ روسای صدا و سیما نباید خود را فراتر از قوانین و قوا بدانند

طرح نظارتی کمیسیون فرهنگی مجلس بر صدا و سیما به حاشیه رفت/ روسای صدا و سیما نباید خود را فراتر از قوانین و قوا بدانند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه روسای سازمان صدا و سیما با توجه به اینکه حکم خود را از مقام معظم رهبری می گیرند خود را بی نیاز به مشورت و مجلس می دانند و ارتباط خود را با مجلس به حداقل می رسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی درگفت و گو با  راه آرمان؛ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما اظهار کرد: انتظار این است که صدا و سیما نقش خود را به عنوان یک دانشگاه و فرمانده به درستی ایفا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: از آنجایی که برنامه های صدا وسیما از سبک زندگی گرفته تا فیلم ها و سریال های آن مستقیما در جامعه ما تاثیر دارد لذا باید دقت بیشتری شود که چه کسانی را دعوت می کنند و چگونه الگو سازی می کنند.

,

سعیدی در خصوص نحوه نظارت مجلس بر صدا و سیما عنوان کرد:  در هیات نظارت بر صدا وسیما دو نفر از اعضای آن از مجلس است و به کمیسیون فرهنگی مجلس ماموریت داده شده است که به گزارشاتی که از این هیات می رسد رسیدگی کند.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی وسیع سازمان صدا و سیما و برنامه های متنوع آن، متاسفانه این نظارت ها بعد از اینکه برنامه پخش شد و بازخورد مثبت و منفی داشت انجام می شود و هیات نظارت نمی تواند به تک تک برنامه ها نظارت داشته باشند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: بنابراین مسئولیت کنترل کیفی و کمی برنامه ها از ابعادمختلف به عهده خود مسئولین صدا و سیما است ولی نظارت آن ها این قدر ضعیف است که کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری صراحتا از بعضی برنامه های صدا و سیما انتقاد کردند.

,

سعیدی با تاکید تجدید نظر اساسی در درون صدا سیما ضروری است، عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری حکم رئیس سازمان صدا و سیما را ابلاغ می کنند دلیل بر این نیست که شخص رهبری باید بر جزئیات برنامه ها، ارکان و سیستم صدا و سیما نظارت کنند بلکه انتظارشان این است که ساز و کاری فراهم شود که این نظارت سیستماتیک شده و خود قوای سه گانه که هیات نظارتی هم انجا دارند به صورت قانونمند به این مجموعه نظرات دقیق و کافی داشته باشند.

,

وی در ادامه به طرح نظارت بر صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد و گفت: درست است که صدا سیما ابلاغیاتی دارد و طبق آن اداره می شود ولی قطعا نیاز به بازنگری،اصلاح و هم چنین تدوین قوانین ادرای دارد که باید در مجلس مصوب شود لذا ما در کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی را آماده کردیم که تمام این موضوعات صدا و سیما را تحت پوشش قرار می داد ولی متاسفانه  درهیات رئیسه مجلس شرایطی پیش آمد که این طرح به حاشیه رفت.

,

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: من گله مند هستم که نگذاشتند این طرح در صحن مطرح شود چرا که یکی از ضرورت ها و نیازها تدوین قانون نحوه نظارت واداره صدا و سیما است.

,

سعیدی تاکید کرد: ریاست سازمان صدا و سیما هم باید اهتمام جدی داشته باشد تا با همکاری مجلس در جاهایی که خلا قانونی وجود دارد آن ها را برطرف و مشکلات پیش آمده را حل کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه روسای سازمان صدا و سیما با توجه به اینکه حکم خود را از مقام معظم رهبری می گیرند خود را بی نیاز به مشورت و مجلس می دانند و ارتباط خود را با مجلس به حداقل می رسانند و حتی خود من که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هستم برای بیان دیدگاه های خود به صدا و سیما یک زمان  ۶ ماهه لازم است که بتوانیم با رئیس آنجا فقط به صورت تلفنی صحبت کنیم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: این رفتارها باعث شده است که خود را در یک حاشیه امن ببینند و فکر می کنند چون منتصب به مقام معظم رهبری هستند کارشان درست است در حالی که مقام معظم رهبری هم از عملکرد آن ها گله مند هستند.

,

سعیدی افزود: روسای صدا و سیما نباید خودشان را اینطور فراتر از قوانین و قوا ببینند و باید تواضع نشان داده و به مجلس بیاید و دردها و انتظارات صدا و سیما را بگوید و انتظارات را بشنود نه اینکه آقایان در فصل بودجه به مجلس بیایند و فصل بودجه که تمام شد کسی آن ها را نبیند.

,

وی در پایان با بیان اینکه روسای سازمان صدا و سیما باید به حرف دلسوزان انقلاب و نظام گوش کنند، مطرح کرد: اگر صدا و سیما چارچوب ها را رعایت کند خیلی از مشکلات حل می شود ولی متاسفانه این کار را نمی کنند و حتی حرف منتقدان را هم گوش نمی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه