اخبار داغ

آبی بر آتشِ هجمه‌های بی‌پروا

اعتمادسازی با سرمشق‌های جدید قضایی+پوستر

اعتمادسازی با سرمشق‌های جدید قضایی+پوستر
مواضع قاطع رییس دستگاه قضا که همچون آبی بر آتشِ هجمه‌های بی‌پروا علیه این نهاد است گامی مهم در راستای اعتمادسازی عمومی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آخرین‌ روزهای سال گذشته بود که سکان ریاست قوه قضاییه بعد از حدود 10 سال به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی سپرده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی در روزهایی به قوه‌قضاییه آمد که این نهاد آماج حملات سنگین روانی قرار گرفته بود و سردمداری آن را به اصطلاح روشنفکران اصلاح‌طلب بر عهده داشتند و هر مسئله‌ای را دستمایه تاختن به مسئولان قضایی می‌کردند.

,

حالا بعد از چند ماه از روی کار آمدن حجت‌الاسلام رییسی مواضع قاطع وی موجب دلگرمی مردم شده است؛ کسانی که حقی از آنها ضایع شده به احقاق حقوقشان امیدوار شده‌اند و قاطعیت دستگاه قضا در مجموع برای مردم خوشایند بوده است.

,

شاید موضوع زندان فشاویه و کشته شدن یکی از زندانیان این ندامتگاه یکی از موضوعات مهمی بود که رسانه‌های ضدانقلاب آن را برای تاختن به رییس جدید قوه‌قضاییه علم کردند و تا می‌توانستند بر این موضوع موج‌سواری کردند، اما اظهارات اخیر رییس قوه‌قضاییه برای برکناری مسئولان زندان که با کم‌کاری خود موجب کشته شدن این فرد شدند آبی بر آتشی بود که آنها به راه‌ انداختند و نشان داد همه در برابر قانون یکسان هستند.

,

 

,

ا

, ا,

اعلام سالانه گزارش حساب‌های قوه‌قضاییه از دیگر گام‌های مهم در راستای بازسازی اعتماد و شکاف بین مردم و دستگاه قضا بود.

,

این شفاف‌سازی شاید به اذعان اغلب مسئولان یک گام مهم در راستای ترمیم اعتماد عمومی جامعه بود.

,

ا

, ا,

یکی دیگیری از مسائلی که یک سالی می‌شد بر علیه رییس قبلی دستگاه قضا از آن سوءاستفاده می‌شد همین ماجرای حساب‌های قوه‌قضاییه بود که حجت‌الاسلام رییس اعلام کرد برای شفافیت بیشتر این حسابها به 5 حساب تقلیل یافته و از این به بعد برداشت از آنها با 3 امضا امکان‌پذیر است.

,

اا

, اا,

عزم جدی رییس دستگاه قضا برای تحول در این نهاد هم مایه خرسندی است؛ حجت‌الاسلام رییسی این بار کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا را نشانه رفته است تا از درگیری و سرگردانی مردم در دادگاه‌ها بکاهد.

,

ا

, ا,

شاید یکی از مهمترین اقدامات رییس جدید اعلام لیست اموال مسئولان و مدیران سه قوه قبل و بعد از تصدی مناصب است؛ پیش‌قدم شدن خود وی هم نشان از عزم جدی دستگاه قضا برای احیای این قانون فراموش شده دارد.

,

ا

, ا,

همچنین حمایت از حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع و تاکید بر آنها از دیگر محورهای صحبت‌های اخیر رییس دستگاه قضا بود که موجب دلگرمی مردم شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه