اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

مبارزه با مهمترین آفت کشاورزی به 208 هزار هکتار از مراتع رسید/ ملخ های صحرایی به زاهدان رسیدند

مبارزه با مهمترین آفت کشاورزی به 208 هزار هکتار از مراتع رسید/ ملخ های صحرایی به زاهدان رسیدند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 208 هزار و 280 هکتار از مراتع شهرستان های استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حیدر زورقی در گفت وگو با عصرهامون افزود: روند رو به رشد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان نشان از هجوم بیشتر دسته های ملخ از آن سوی مرز و استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان می باشد و سازمان جهاد کشاورزی با تمام امکانات موجود خود در حال سمپاشی مناطق آلوده به این آفت بین المللی است.

به گفته وی، 100 هزار و 350 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و 107 هزار و 900 هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در ایرانشهر با 47 هزار و 120 هکتار و 42 هزار و 120 هکتار  در شهرستان دلگان انجام شده است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: این ملخ ها درشهرستان فنوج  12 هزار و 120 هکتار، نیکشهر 24 هزار و 690 هکتار، چابهار 32 هزارو  50 هکتار، کنارک 37 هزار و 770 هکتار، میرجاوه 800 هکتار، زاهدان هزار و 100 هکتار، خاش هزار و 210 هکتار، سراوان 300 هکتار، مهرستان 130 هکتارو سرباز 720 هکتار رسیده است.
  
این مسئول با تاکید بر این مطلب که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) حمله ملخ به سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، افزود: هم اکنون شهرستان های دلگان، ایرانشهر، فنوج، نیکشهر، چابهار، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش، سراوان، مهرستان و سرباز درگیر مبارزه با ملخ های صحرایی هستند.


زورقی با توجه به لزوم مبارزه با ملخ صحرایی از همه مسئولین و بهره برداران خواست در راستای مبارزه با این آفت بین المللی با سازمان جهادکشاورزی استان همکاری کنند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه