اخبار داغ

افت و قطعی فشار آب مشکل همیشگی تابستانها در زاهدان!/یک مسئول: خط دوم انتقال تنها راه حل مشکل است

افت و قطعی فشار آب مشکل همیشگی تابستانها در زاهدان!/یک مسئول: خط دوم انتقال تنها راه حل مشکل است
در حالی افت و قطعی مداوم آب در زاهدان به معضل اساسی برای شهروندان تبدیل شده که به گفته مسئولان راه اندازی و بهره برداری از خط دوم انتقال آب زابل به زاهدان تنها راه حل رفع مشکلات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با آغاز فصل تابستان، مردم زاهدان شاهد بروز مشکلات و تنش های آب شیرین در حوزه شهری می باشند به طوری که در ساعات مختلف هر روز، تا چندین ساعت با قطعی و یا افت شدید فشار آب در این کلان شهر روبرو هستند.

یکی از شهروندان در این زمنیه گفت: در خیابان پوریا زندگی می کنم و این در حالیست که در روزهای گرم تابستان روزانه بیش از 5 ساعت قطعی آب شیرین را در دو هفته اخیر تجربه کرده ایم.

میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در حال حاضر و در ساعاتی که آب در شبکه توزیع وجود دارد، به قدری با افت فشار آب مواجه هستیم که باید با گالون های 10 و 20 لیتری برای تامین نیاز مصرفی، آب ذخیره کنیم.

وی تاکید کرد: این مشکل در سالهای گذشته در طی ایام تابستان وجود داشت و مسئولان تاکنون فکری برای رفع آن بر نداشته اند.

یکی دیگر از شهروندان مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه گفت: در ورودی شهر زاهدان زندگی می کنیم و آب مورد نیاز خانه خود را از تصفیه کننده های آب شیرین در سطح شهر خریداری و در شست و شوی ظروف و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز خود استفاده می کنیم.

بهره برداری از خط دوم انتقال آب شیرین زابل به زاهدان تنها راه حل مشکلات
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی و بهره برداری از خط دوم انتقال آب زابل به زاهدان تنها راه حل رفع مشکلات قطعی و تنشهای آبی در زاهدان می باشد.

میثم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در حال حاضر در شهر زاهدان 350 لیتر در ثانیه کسری آب شیرین وجود دارد، با توجه به اینکه ما سال به سال تعداد مشترکین آب و فاضلاب شهری رو به افزایش بوده به طوری که در سال 97 در شهر زاهدان دو هزار و 989 فقره اشتراک جدید به بهره برداران شبکه آب و فاضلاب افزوده شده است و این موضوع بر مشکلات افزوده و تنها راه حل مشکلات شیرین، تکمیل هر سریعتر خط دوم انتقال و بهره برداری از آن در سریعترین زمان ممکن می باشد.

وی در زمینه منابع تامین آب مورد نیاز مردم زاهدان، گفت: منابع تامین آب شیرین زاهدان عمده اش چاه نیمه ها در فاصله 200 کیلومتری این کلان شهر و چاه های لب شور که آب آنها در کارخانه آب شیرین کن شیرین سازی و وارد شبکه توزیع می شود، است.

وی تاکید کرد: در فصل تابستان فشاری که به شبکه آب و فاضلاب وارد می شود توسط کولرهای آبی در شهر زاهدان است که به طور متوسط در شبانه روز، 500 لیتر هر کولر آبی 4هزار و 500، مصرف آب دارد و مصارف مثل استحمام و شست و شوی لباسها و .... نیز در این ایام افزایش می یابد.

سلیمانی با اشاره به افت فشار، قطعی و تنشهای آبی موجود در شبکه توزیع آب خصوصا در حوزه آب شیرین، خاطر نشان کرد: در مناطقی که یک مقداری ارتفاع آنها از سایر نقاط شهر بالاتر است با افت فشار مواجه می شویم و این موضوع با توجه به کمبود آب موجود، طبیعی است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بهره برداری از خط دوم انتقال آب شیرین زابل به زاهدان تنها راه حل مشکلات,
,
,
,
,
, ،,
,
,
,
, ،,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه