اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

تحقق رونق تولید بیشتر به سمت گفتار درمانی پیش رفته تا عملیات اجرایی

تحقق رونق تولید بیشتر به سمت گفتار درمانی پیش رفته تا عملیات اجرایی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در راستای تحقق رونق تولید هنوز عملیاتی اجرایی صورت نگرفته است، گفت: در این زمینه بیشتر به گفتگو ها و گفتار درمانی پرداخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، به مهمترین مشکلات صاحبان صنایع استان اشاره کرد و گفت: عدم سرمایه در گردش و عدم تثبیت قوانین و دستورالعمل های صادره از سوی نهادهای اقتصادی دو مشکل عمده پیش رو می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی عدم سیاست گذاری منسجم و یکپارچه جهت تسهیل صادرات در راستای حفظ بازار کشور در خارج را از دیگر مشکلات دانست و تصریح کرد: مسئله صادرات مشکلات خاص خود را دارد که باید به صورت جدی مرتفع شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان همچنین به مولفه های تحقق رونق تولید اشاره کرد و افزود: برای حمایت از رونق تولید یک سری اقدامات زنجیری متصل و پیوسته لازم است که رفع موانع تولید لازمه اصلی آن می باشد.

,

جمعه ای با تاکید بر اینکه باید جلوی کالاهای قاچاق سازمان یافته را گرفت تا کالاهای داخلی در بازار عرضه و فروش داشته باشد، اضافه کرد: در بحث رونق تولید، قدرت خرید مردم نیز بسیار مهم است چرا که کالای تولیدی وقتی به بازار باشد ولی مشتری توان خرید نداشته باشد، این تولید نمی تواند رونق بگیرد.  

,

وی یکی از موانع رونق تولید را دو نرخی بودن قیمت ها دانست و ادامه داد: دونرخی بودن موجب فساد و لطمه به رونق تولید می شود و بهانه ای که از دو نرخی بودن برای حمایت از دهک های پایین جامعه دارند قابل توجیه نیست چرا که مکانیزم های دیگر برای کمک این گروه وجود دارند و دولت می تواند از طریق یارانه آنها را پوشش دهد.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، تثبیت سیاست گذاری مباحث ارزی، تک نرخی کردن تمام مولفه های دو نرخی چه در زمینه نرخ ارز و چه سود بانکی و عرضه سوخت و انرژی را از راهکارهای برون رفت از این مشکل مطرح کرد.  

,

جمعه ای با بیان اینکه در راستای تحقق رونق تولید هنوز عملیاتی اجرایی صورت نگرفته است، تصریح کرد: اگر قرار بود دستگاه های حاکمیتی برنامه ای در این زمینه داشته باشند تا الآن که سه ماه از سال گذشته باید مشخص می شد ولی چیزی که در زمینه تحقق رونق تولید می بینیم این است که ما فعلا بیشتر به گفتگو ها و گفتار درمانی پرداختیم تا عملیات اجرایی.

,

وی همچنین به وضعیت سرمایه گذاری های استان سمنان در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری جدید و قابلیت داری در استان سمنان محسوس نیست.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه