اخبار داغ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور خبر داد؛

افزایش نظارت پلیس بر خودروهای هنجارشکن با نصب 6 دوربین جدید در نیشابور

افزایش نظارت پلیس بر خودروهای هنجارشکن با نصب 6 دوربین جدید در نیشابور
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور گفت: با پیگیری‌های فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور و قول ایشان تا پایان تیرماه چهار دوربین در بلوار فضل و معلم جهت کنترل این مسیر نصب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، جواد حقدادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به راهکار اصلی کاهش تلفات و تصادفات تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، اصلاح رفتار، زیرساخت‌های ترافیک و برخورد با افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند باید چهار محور اصلی فعالیت برای کاهش تصادفات باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: جریان ترافیک شهرستان نیشابور به‌سرعت رشد می‌کند به‌نحوی‌که برای حل آن باید تمام دستگاه‌ها برای کمک جمع شوند.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور ادامه داد: طی سه‌ماهه اول امسال سه هزار و 100 مورد گواهینامه جدید، سه هزار و 770 نقل‌وانتقال خودرو، 402 خودرو نو، 339 موتورسیکلت نو و 209 مورد نقل‌وانتقال خودرو در نیشابور ثبت‌شده است.

,

حقدادی با اشاره به‌ضرورت ورود رسانه‌ها بیان داشت: رسانه‌ها بارها از تعداد تصادفات و نحوه عملکرد پلیس مطالب منتشر کرده‌اند ولی چه خوب است که این مطالبه گری مقوله ترافیک و فرهنگ آن را نیز در برگیرد.

,

وی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با خودروهای هنجارشکن و رفتارهای خلاف قانون گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده برخورد قضایی با خودروهای متخلف افزایش‌یافته است به‌نحوی‌که اگر خودرویی بیش از ۱۰ بار در طی 6 ماه تخلف سرعت غیرمجاز ثبت کند خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور گفت: همچنین اگر خودروی با 50 کیلومتر سرعت بالاتر از حد مجاز مشاهده و یا توسط دوربین‌ها ثبت شود خودرو با دستور قضایی متوقف خواهد شد

,

وی با اشاره به انتقادهای گسترده مردم از سرعت‌های بالا و کورس های بلوار فضل گفت: با پیگیری‌های فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور و قول ایشان تا پایان تیرماه چهار دوربین در بلوار فضل و معلم جهت کنترل این مسیر نصب خواهد شد.

,

حقدادی با اشاره به محل توقف خودروهای مسافرکش بین‌شهری گفت: با نصب دوربین در جلو پایانه نیشابور، خودروهایی که نسبت به سوار کردن مسافر اقدام کنند مورد برخورد راهنمایی و رانندگی قرار خواهند گرفت، همچنین پایه‌های دوربین در پارک ارغوان نیز نصب شده است و به‌زودی این مکان نیز زیر نظارت دوربین‌های ترافیکی قرار خواهد گرفت.

,

وی همچنین با اشاره به زیست شبانه بسیار زیاد در نیشابور تأکید کرد: دوربین‌های نصب‌شده در شهرستان به جهت پایش خودروهای در شب نیز به کار می‌رود و طی برنامه‌ریزی انجام‌شده، برخورد راهنمایی و رانندگی در شب‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

,

وی با اشاره به‌بهم ریختگی ترافیکی تقاطع بلوارهای فضل، غزالی و پژوهش گفت: این موضوع در شورای ترافیک شهرستان مطرح‌شده است و طرح‌های مختلفی برای آن مطرح شد و درنهایت قرار است در آن منطقه طرح میدان توسط شهرداری اجرایی شود.

,

حقدادی با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری گفت: بیشترین تصادف ازنظر آماری و شدت تصادفات طی ساعت ۱۲ تا ۲۰ است و بیشترین فوتی‌ها نیز بین عابرین پیاده با 60 درصد کشته‌های ثبت‌شده است.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور تعداد کشته‌های افراد عابر پیاده سه‌ماهه اول امسال را هفت نفر عنوان کرد و افزود: متأسفانه در کل تعداد کشته‌ها طی شاهد افزایش 30 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل هستیم.

,

وی با اشاره به قانون مشخص کردن حق تقصیر در تصادف‌ها تصریح کرد: طی سال گذشته در سه تصادف، ارگان‌هایی متهم به کم‌کاری در رفع ایرادات ترافیکی شده است.

,

حقدادی با اشاره به کنترل ترافیک شهر نیشابور توسط مرکز کنترل هوشمند ترافیک تأکید کرد: با توجه به نیاز شهر نیشابور، نوبت بعدازظهر مرکز کنترل ترافیک نیز فعال‌شده است تا بر تخلفات راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور کنترل داشته باشد.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور با اشاره به ورود تعداد زیادی خودرو سنگین به درون شهر اظهار داشت: به علت دور بودن پارکینگ‌های خودروهای سنگین از شهر، برای رانندگان به‌صرفه است که خودروهای خود را درون شهر پارک کنند، در حال حاضر طرح برخورد با خودروهای سنگین درون شهر تشدید شده است.

,

وی عنوان داشت: قرار است شهرداری در ابتدای جاده شن شویی و کنار مرکز هواشناسی نیشابور دو پارکینگ مخصوص خودروهای سنگین ایجاد نماید و پس از افتتاح این دو پارکینگ قطعاً برخوردها با این وسایل حمل‌ونقل بسیار شدیدتر خواهد شد.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور با اشاره به نارضایتی بسیاری از مسافرین نسبت به شلوغی اطراف افلاک‌نما و وجود سروصدا گفت: این برای نیشابور زیبنده نیست که مسافران در اطراف پارک‌ها استراحت کنند، ارگان‌های مختلف باید با ایجاد استراحتگاه‌های ارزان گام اول را برای حل این مشکل بردارند.

,

حقدادی خاطر نشان کرد: همچنین طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان استراحتگاه اطراف افلاک‌نما حذف خواهد شد، البته پیش‌نیاز این اقدام ایجاد سه پارکینگ با ظرفیت بالا در آن منطقه توسط شهرداری و همکاری میراث فرهنگی و صنایع‌دستی است که امیدواریم این طرح تا پایان شهریور ما به بهره‌برداری برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه