اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد:

سرانه تولید پسماند خانگی روستاهای بخش مرکزی خلیل‌آباد کمتر از میانگین جهانی است

سرانه تولید پسماند خانگی روستاهای بخش مرکزی خلیل‌آباد کمتر از میانگین جهانی است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: سرانه تولید پسماند خانگی در روستاهای بخش مرکزی مطابق و حتی در برخی فصول کمتر از میانگین جهانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سعید شفیعیان پیش از ظهر امروز در دومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان خلیل‌آباد که با موضوع مدیریت پسماند بخش مرکزی با حضور بخشدار مرکزی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سرانه تولید پسماند خانگی در روستاهای بخش مرکزی مطابق و حتی در برخی فصول کمتر از میانگین جهانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین ادامه داد: در برابر سرانه تولید پسماندها در کشور و شهر خلیل‌آباد می‌توان گفت مردم روستا هم تولیدکننده غذا برای شهرنشینان هستند و هم زباله کمتری تولید می‌کنند.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه خاک روستا یک سرمایه ارزشمند روستا است که برای تولید غذای نسل حاضر و آینده حفظ شود، خاطرنشان کرد: بنابراین تلاش کنیم که خاک محل دفن پسماند نشود به این خاطر است که قانون‌گذار باوجود این که وظایف مهم و متعددی برای دهیاران ذکر کرده نخستین وظیفه او را " بهبود وضع زیست محیطی روستا "عنوان می کند.

,

 

,

هزینه جمع‌آوری زباله‌های خانگی هر خانوار بخش مرکزی 400 هزار ریال در سال است

, هزینه جمع‌آوری زباله‌های خانگی هر خانوار بخش مرکزی 400 هزار ریال در سال است,

ریحانه شریعتی بخشدار مرکزی شهرستان خلیل‌آباد در این کارگروه تصریح کرد: در حالی که فقط هزینه جمع‌آوری زباله‌های خانگی هر خانوار ساکن این بخش 400 هزار ریال در سال است اما می‌توان با کاهش تولید زباله و تفکیک آن جلوی تخریب به طبیعت که یک هزینه و ضرر بزرگ‌تر است را گرفت.

,

وی اذعان کرد: در دین ما که بنا به قول پیامبر اکرم (ص) نیمی از آن پاکیزگی بیان شده و برای حفظ نیمه دیگر آن به تقوا توصیه شده پسندیده نیست که با چهره زشت و نازیبای حاصل از زباله در روستا و محیط پیرامون آن روبرو شویم.

,

بخشدار مرکزی خلیل‌آباد از دهیاران خواست در خصوص دفع پسماندها خصوصاً نخاله های ساختمانی در روستا و محیط پیرامون آن‌ها جدیت داشته و با متخلفین از طریق مجاری قانونی برخورد شود.

,

وی اذعان کرد: بهار امسال نشان داد دفع غیراصولی نخاله های ساختمانی در مسیل‌ها علاوه بر مشکلات بهداشتی و زیست محیطی می‌تواند مشکلات بحران زا و تهدید آمیز برای امنیت زندگی مردم نیز داشته باشد.

,

 

,

لازم به ذکر است بر اساس مصوبات دومین کارگروه پسماند شهرستان خلیل‌آباد که با موضوع پسماندهای عادی بخش مرکزی برگزار شد تخلیه هرگونه پسماند و نخاله ساختمانی در کلیه روستاهای این بخش و محیط پیرامون روستاها ممنوع اعلام شد و تخلیه پسماند عمرانی و ساختمانی با هماهنگی دهیاری فقط در یک نقطه از بخش مرکزی صورت خواهد پذیرفت.

,

همچنین پاک‌سازی محیط پیرامون زباله گاه قدیمی روستای ابراهیم‌آباد از دیگر مصوبات جلسه بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه