اخبار داغ

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین:

شناسایی بیش از یک هزار و ۱۰۰ انشعاب غیر مجاز در قزوین/ آوجی‌ها بیشترین مصرف آب شهری را دارند

شناسایی بیش از یک هزار و ۱۰۰ انشعاب غیر مجاز در قزوین/ آوجی‌ها بیشترین مصرف آب شهری را دارند
مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به هدررفت آب به عنوان یکی از معضلات بزرگ در سطح شهرها و روستاها، گفت: سال گذشته یک هزار و100 انشعاب غیرمجاز شناسایی و یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان جریمه اعمال شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، داراب بیرانوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، با اشاره به یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی آب، اظهار کرد: در سطح استان ۳۰۴هزار مشترک شهری داریم که سالانه ۸۱ میلیون‌ متر مکعب آب از سدهای استان استحصال و در سطح شهرها انتقال و توزیع می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی با بیان اینکه ۲۶ شهر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند، افزود: طول شبکه آب شهری ۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعب است؛ همچنین۸۰۴ روستا در سطح استان وجود دارد که ۶۹۹ مورد از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که تحت پوشش آب و فاضلاب است.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه ۸۹ درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، ادامه داد: به علت پراکندگی که در سطح روستاها وجود دارد طول شبکه روستایی ۴ هزار و ۲۰۰ متر مکعب است و شاخص بهره مندی از آب شرب روستایی ۸۵ درصد است که نسبت به متوسط کشوری ۱۰ درصد بالاتر هستیم.

,

این مسئول ابراز کرد: ۶۴ درصد از جمعیت استان تحت پوشش آب و فاضلاب هستند و در سطح روستا هم ۳ روستای قشلاق، نیکویه و بکندی تحت پوشش آب و فاضلاب قرار می‌گیرند.

,

بیرانوندی اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و افزایش هزینه‌ها در بحث لوله و انشعابات، سال گذشته در مجموع ۱۶۰ کیلومتر در سطح شهرها و روستاها با هدف جلوگیری از هدررفت آب، اصلاح و بازسازی خطوط شبکه انجام گرفت که ۴۲ کیلومتر در سطح شهرها و ۱۱۸ کیلومتر در سطح روستاها هستند.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین با بیان اینکه ۹۷ درصد از شهرهای استان تحت پوشش سامانه کنترل از راه دور هستند، ابراز کرد: تاکنون ۲۵ شهر از استان تحت پوشش این سامانه قرار گرفتند که خوشبختانه قزوین از این نظر جزو ۳ استان برتر در سطح کشور محسوب می‌شود.

,

مشترکان کم مصرف آب تشویق می‌شوند

, مشترکان کم مصرف آب تشویق می‌شوند,

وی ادامه داد: سال گذشته ۴ شهر به سامانه کنترل از راه دور اضافه شدند و این سامانه موجب می‌شود که در کمترین زمان ممکن به مشکلاتی که در حوزه آب و فاضلاب به وجود می‌آید را برطرف کنیم.

,

بیرانوندی افزود: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان اعتبار در بحث شهری و روستایی اختصاص یافت که عملکرد خوبی داشتیم و در سال جاری هم در نظر داریم اقدامات مثبتی در راستای اصلاح و بازسازی شبکه‌های آب رسانی و آب رسانی به روستاها داشته باشیم.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲۰ پروژه فعال در سطح روستاها و شهرهای استان داریم که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب بتوانیم به انجام این پروژه‌ها سرعت عمل بخشیم.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به هدررفت آب به عنوان یکی از معضلات بزرگ در سطح شهرها و روستاها بیان کرد: سال گذشته یک هزار و۱۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی و یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان جریمه اعمال شد.

,

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی آب و فاضلاب برخورد جدی با انشعابات غیر مجاز است تا این فرهنگ سازی صورت گیرد که مردم آب شرب را صرف مصارف کشاورزی نکنند و از آب‌های کشاورزی و پساب‌ها در این زمینه استفاده کنند.

,

بیرانوندی افزود: میزان هدررفت آب در سطح شهری ۱۸ درصد و روستایی ۳۶ درصد است و این تاسف آور  است که بیشترین میزان هدررفت در مناطقی صورت می‌گیرد که با  کمبود آب مواجه هستند؛ با وجود اینکه منطقه بویین زهرا با کم آبی مواجه هستند اما بیشترین هدررفت آب را دارند.

,

این مسئول با بیان اینکه استاندارد الگوی مصرف آب ۱۵ متر مکعب است، اذعان داشت: ۶۳ درصد از مشترکین ما در سطح استان پایین‌تر از حد الگوی استاندارد از آب شرب استفاده می‌کنند.

,

۵تصفیه خانه در استان ساخته می‌شود

,

وی افزود: با وجود اینکه قزوین ۴۵ درصد از جمعیت شهری را شامل می‌شود، ۶۶ درصد از جمعیت آن پایین‌تر ازالگوی استاندارد مصرف دارند و این در حالی است که در مناطق سردسیر  مانند آوج، بیشترین الگوی مصرف شهری را داریم به طوریکه ۶۰ درصد از مشترکین این شهر بیشتر از حد الگو، مصرف دارند؛ حد استاندارد در سطح شهرها ۱۵۰لیتر و در سطح روستا ۱۲۰ لیتر است درحالی که این میزان در شهر قزوین ۱۹۲ لیتر است.

,

این مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان هدررفت آب در بخش فرسوده شبکه و انشعابات غیرمجاز است، گفت: بیش از ۶۰ درصد هددرفت آب ناشی از انشعبات غیر مجاز است که امسال در نظر داریم به طور جدی با کمک دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد کنیم.

,

بیرواندی تصریح کرد: سیاست جدید سازمان آب فاضلاب این است که از ابتدی خرداد ماه کسانی که مشمول کمتر از حد الگوی مصرف باشند، مورد تشویق قرار گرفته و مشترکینی که بیش از الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند را ۱۶ درصد جریمه کند.

,

بیرانوندی با اشاره به مشکلات کمبود آب در شهرها گفت: اگر طرح آب رسانی شرق انجام گیرد بسیاری از مشکلات کمبود آب شهری مرتفع خواهند شد؛ این در حالی است که تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی پروژه به ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین بیان کرد: در بحث سد طالقان کار آغاز شده که بنا است تا ۳ سال به بهره برداری برسد؛ با پیگیری‌هایی که وجود داشته بناداریم به زودی اولین آنتن شبکه را در شهر آبیک به بهره‌برداری برسانیم و این در حالی است که این پروژه نیازمند هزار میلیارد اعتبار است.

,

وی با بیان اینکه ۶ تصفیه خانه در سطح شهرهای استان داریم، گفت: ساخت ۲ تصفیه خانه در سطح شهرهای استان و همچنین ۳ تصفیه خانه در سطح روستاهای قشلاق، نیکویه و بکندی نیز در دست اقدام است که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌‌اند.

,

بیرانوندی در پایان گفت: در بحث کیفیت آب جز بویین زهرا که سختی آب زیادی دارد، بیش از ۹۸ درصد از شبکه‌های آب از نظر سختی آب مشکلی ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه