اخبار داغ

مدارس ۳ شیفته در خوزستان نداریم

مدارس ۳ شیفته در خوزستان نداریم
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: هنوز در استان خوزستان مدارس دو شیفته وجود دارد اما مدارس سه شیفته نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک نوری‌زاده گفت: هنوز در استان خوزستان مدارس دوشیفته وجود دارد اما مدارس سه‌شیفته نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یکی از مسائلی که در سال‌های گذشته با آن روبه‌رو شدیم، رشد جمعیت بود اما اتفاقی که افتاد این است که هم‌زمان با رشد جمعیت، رشد فضای آموزشی صورت نگرفته است.

,

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: در اهواز بیشتر خانه‌ها ویلایی بود و در فضای ۵۰۰ متری نهایتاً ۱۵ نفر زندگی می‌کردند اما حالا همین فضای ۵۰۰ متری به مجتمع‌های چند ۱۰ واحدی تبدیل شده‌اند و این از افزایش تراکم جمعیت خبر می‌دهد و نشان‌دهنده این است که این استان نیاز فوری به فضاهای آموزشی مناسب دارد.

,

نوری‌زاده در خصوص ساخت مراکز خیرساز نیز گفت: اصولاً خیرین مدرسه‌ساز دوست دارند که مدرسه به‌نام خودشان باشد و از آنجا که هزینه ساخت مدرسه بالاست، بسیاری از آنها تنها توان ساخت مدارس سه یا چهار کلاسه را دارند و از این رو تلاش می‌کنند این مدارس را در روستاهایی که جمعیت کمتری دارد، احداث کنند.

,

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیاری از روستاها در حال حاضر بر اساس جمعیت‌‌شان نیاز به ساخت مدرسه ندارند و هزینه‌ها باید برای ساخت مدارس پرکلاس‌تر در مناطق شهری استفاده شود.

,

وی تصریح کرد: ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه که نیاز مبرم در مراکز شهری است، هزینه بالایی دارد که آموزش و پرورش توان تأمین آن را ندارد. از سوی دیگر خیرین نیز به‌تنهایی قدرت مالی برای ساخت مدارسی با این تعداد کلاس ندارند و بحث مشارکت نیز اصولاً بی‌نتیجه می‌ماند و کمتر کسی حاضر می‌شود که هزینه مدرسه نیمه‌کاره را بپردازد.

,

نوری‌زاده با اشاره به اینکه بحث انفاق در این میان بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: همیشه نباید مطالبه‌گر بود و گاهی می‌توان از قسمتی از مال گذشت تا آینده فرزندان‌مان را بسازیم.

,

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: متأسفانه استان خوزستان هرچندوقت یک بار بحران جدیدی را تجربه می‌کنند و آن‌قدر برخی از این حوادث زیست‌محیطی در نوع خود جدید هستند که این استان محل تجربه مسئولان برای مدیریت بحران‌های آتی در سایر استان‌های کشور می‌شود.

,

منبع: آنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه