اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین :

رکورد آتش‌سوزی در قزوین زده شد/ وقوع حریق در ۱۲۰ هکتار از اراضی آوج و طارم

رکورد آتش‌سوزی در قزوین زده شد/ وقوع حریق در ۱۲۰ هکتار از اراضی آوج و طارم
مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: در سال گذشته کل اراضی دچار حریق شده در قزوین ۱۳۵هکتار بود که متاسفانه در همین چندماه گذشته برابر کل سال ۹۷ شاهد ایجاد حریق در اراضی استان بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر اسدالهی در گفت‌و گو با  صبح قزوین؛ درباره‌ی آتش‌ سوزی‌های اخیر در استان قزوین اظهار کرد: راس ساعت 9صبح امروز چهارشنبه خبر آتش‌ سوزی منطقه‌ی عمقین روستای طارم گزارش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: نیروهای امدادرسانی، پیمانکاران و یگان حفاظت از محیط زیست برای محار حریق در منطقه حاضر شدند که بعد از گذشت چند ساعت آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

,

مدیرکل حفاظت از منابع طبیعی استان قزوین اذعان کرد: روز گذشته نیز استان قزوین شاهد آتش‌سوزی در سه منطقه‌ از روستای طارم و مناطقی از شهرستان آوج بودیم، درپی این آتش سوزی، آتش 120هکتار زمین که شامل زمین‌های کشاورزی و باغستان بود را دربرگرفت.

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: درسال جدید 20فقره آتش سوزی دراستان قزوین رخ داد که موجب سوختگی 135هکتار از اراضی استان قزوین شد.

,

این مسئول ابراز کرد: آتش‌ سوزی‌های گزارش شده در استان حاصل بی‌احتیاطی کشاورزان با هدف از بین بردن علف‌های هرز و ایجاد آتش برای طبع غذا انجام گرفته که با سوختن مزارع و باغستان‌ها در سال جاری شاهد کمبود علوفه برای دام‌ها خواهیم بود.

,

وی درباره خسارات آتش سوزی منابع طبیعی در استان تصریح کرد: یکی از این خسارت‌ها مربوط به ازبین رفتن گون‌های موجود و منابع طبیعی در استان است که در صورت وقوع بارش‌ها و سیلاب در استان موانع دفع سیل نخواهیم داشت و از سوی دیگر با از بین رفتن منابع و محصولات استان امکان مواجه شدن با مشکلات اقتصادی وجود خواهد داشت.

,

, ,

 

,

مدیرکل حفاظت از منابع طبیعی استان قزوین در پایان گفت: امسال بعد از گذشت چند ماه از سال جاری، شاهد افزایش آتش سوزی نسبت به سال گذشته بودیم که در سال 97 کل اراضی دچار حریق شده  135هکتار بود که متاسفانه در همین چندماه گذشته برابر کل سال 97 شاهد ایجاد حریق در اراضی استان بودیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه