اخبار داغ

رئیس اصناف شهرستان سیرجان عنوان کرد؛

تداخل صنفی در شهرستان سیرجان/ معرفی واحدهای صنفی متخلف به اتاق اصناف

تداخل صنفی در شهرستان سیرجان/ معرفی واحدهای صنفی متخلف به اتاق اصناف
رئیس اصناف شهرستان سیرجان گفت: تداخل فعالیت‌های صنفی یکی از مهم‌ترین مشکلات اصناف به شمار می‌ رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛  تداخل فعالیت‌های صنفی یکی از مهم‌ترین مشکلات اصناف به شمار می‌ رود که به اشکال مختلف بروز و ظهور کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

معضلی که در نبود نظارت کافی روز به روز شکل پیچیده‌تری به خود گرفته و روند رو به رشدی داشته است و نارضایتی بسیاری از کسبه را به دنبال داشته است که از دلایل این امر می‌توان به گستردگی تداخل صنفی، رقابت صنفی، عدم پیگیری لازم از سوی واحدهای متضرر، عدم برخورد لازم و محکم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و… اشاره کرد.

,

واحدهای صنفی در شهرستان سیرجان مشغول فعالیت هستند که جواز کسب آن ها مربوط به کاری که انجام می دهند، نیست نمونه بارز یکی از کسبه داخل پمپ بنزین برون شهری جواز رستوران را دارد اما در کنار رستوران در حال فروش اقلام سوپر مارکت می باشد.

,

نمونه های دیگر تداخل صنفی در شهرستان سیرجان می توان به عرضه محصولات فرهنگی هنری از سوی یک مواد غذایی انجام می‌گیرد که در واقع این فعالیت مختص یک واحد صنفی از اتحادیه هنری است. این تخلف یک تخلف تداخل صنفی است که در بین دو اتحادیه مختلف صورت گرفته است ، اتحادیه صنف رایانه، دارای چندین رسته است که فعالیت‌های هر یک را مشخص می‌کند. حال اگر متصدی یک کافی‌نت اقدام به تعمیرات رایانه کند، وی دچار تخلف تداخل صنفی در درون اتحادیه خود با رسته دیگر همان اتحادیه با نام رسته خدمات فنی شده است و نمونه دیگری از این تداخل صنفی می توان به فروش فرم بیمه در کلید سازی اشاره کرد.

,

با توضیحات و مثال‌ های بالا به‌ وضوح در می‌یابیم که تخلف تداخل صنفی بخش لاینفکی از بدنه بازارسیرجان شده است که متأسفانه یا از دید مسئولان پنهان مانده و یا در صورت توجه، پیگیری از سوی مسئولان صوت نگرفته است.

,


رئیس اصناف شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص تداخل صنفی اظهارداشت:بحث تداخل صنفی نه در شهرستان سیرجان بلکه در کل کشور دامن گیر اکثر واحد های صنفی شده است و براساس قانون در رابطه با تداخل صنفی مسئولین اتحادیه های صنف ها باید این تخلفات را پیگیری کنند و به واحد صنفی تذکر بدهند.

,
,

اسدی خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه صنف شاکی لیست واحدهای صنفی متخلف را به اتاق اصناف معرفی کند.

,

وی در پایان گفت: اداره اصناف با هماهنگ نیروی انتظامی و اماکن به این واحد صنفی اخطاریه مدت دار برای جمع آوری می دهد و در صورت عدم توجه واحد صنفی را پلمپ می کنیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه