اخبار داغ

در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد؛

کشف بیش از۲۳ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال۹۸ در استان کرمان/ ضرورت اعتبارات بیشتر در جهت پیشگیری ازمصرف مواد مخدر

کشف بیش از۲۳ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال۹۸ در استان کرمان/ ضرورت اعتبارات بیشتر در جهت پیشگیری ازمصرف مواد مخدر
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال۹۷ بیش از ۹۳تن انواع مواد مخدر کشف و افراد مرتبط دستگیر و تحویل مسئولین قضایی شده اند و همچنین در سه ماهه نخست سال۹۸ بیش از ۲۳تن مواد مخدر کشف و ضبط کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امروز همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در محل سالن شهید مرتضوی با حضور مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و سامان دهی معتادین است

, اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و سامان دهی معتادین است,

انارکی محمدی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به موجب قانون ۳۳تشکیل شده است و ریاست آن بر عهده رییس جمهور و در استان ها بر عهده استاندار است که دارای ۱۲عضو می باشد.

,

وی افزود: از سوی مقام معظم رهبری اعتیاد به عنوان اولویت آسیب اجتماعی مطرح شده و دستور پیشگیری از اعتیاد به همگی دستگاه ها ابلاغ شده است.

,

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان خاطر نشان کرد: استان کرمان استانی مقابله ای در عرصه مواد مخدر است و با تقدیم شهدایی در این عرصه شبانه روز در حال فعالیت است.

,

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و سامان دهی معتادین است، توضیح داد: این ستاد علاوه بر درمان با پیشگیری هدفش کاهش خسارت های پیش رو معتادین است.

,

ضرورت اعتبارات بیشتر در جهت پیشگیری ازمصرف مواد مخدر/آموزش ۱۴ هزار نفر در سال۹۷

, ضرورت اعتبارات بیشتر در جهت پیشگیری ازمصرف مواد مخدر/آموزش ۱۴ هزار نفر در سال۹۷,

صادق زاده مسئول کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که پیشگیری یکی از مهمترین موضوعاتی است که در امر مبارزه نقش مهمی می تواند داشته باشد، اظهار داشت: تاکید شورای هماهنگی مواد مخدر بر سیاست پیشگیرانه است و تلاش ها در استان در این راستا می باشد.

,

وی گفت: اعتباری که به موضوع پیشگیری اختصاص داده می شود کمتر از سایر موارد است و اراده و توجه جدی به این موضوع نمی شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطر نشان کرد: بنابراین در شورای استانی مبارزه با مواد مخدر باید به این موضوع توجه بیشتری صورت گیرد زیرا روند اعتبارات برای پیشگیری ها کاهش یافته است.

,

صادق زاده با اشاره به این که رویکرد پیشگیری به دلیل اهمیت بالا نیازمند اعتبارات بیشتر است، افزود: ما با تمام توان سعی کرده ایم از اعتبارات داخلی دستگاه ها استفاده کنیم و دستگاه ها برنامه های پیشگیری خوبی با اثرات مفید در دستور کار دارند.

,

وی ادامه داد: حال با توجه به ظرفیت ایجاد شده در دستگاه ها باید با اعتبارات ابلاغی اثربخشی لازم را داشته باشیم.

,

رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که کمیته فرهنگی و پیشگیری استان در سال های مستمر مقام اول کشور را کسب کرده است، توضیح داد: این کمیته توانسته ۲۴۹ تیم تسهیلگری را با ۵۰ موسسه و ساختار غیردولتی تشکیل دهد که نقش دستگاه های غیردولتی بیشتر از دولتی است.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اضافه کرد: در سال ۹۷ حدود ۲۰محیط نظامی را آموزش داده ایم که۱۴ هزار نفر در این برنامه های پیشگیری حضور داشته اند.

,

وی تشریح کرد: یکی دیگر از رویکرد ما در مهدکودک ها آموزش کودکان و خانواده آن ها بوده است و همچنین تعداد زیادی از خانواده ها که دارای ریسک بالایی بوده اند را آموزش داده ایم.

,

صادق زاده عنوان داشت: اجرای کارزار رسانه ای در جهت پیشگیری از مصرف مواد مخدر با ساختار غیردولتی را نیز داشته ایم که توانسته نقش خوبی در آگاه سازی انجام دهد.

,

وی اظهار داشت: در موضوع کار و تولید ۲هزار و ۱۹۷ نفر از کارکنان کارخانجات را در مهارت زندگی و پیشگیری از اعتیاد آموزش داده ایم و همچنین کارگاه های آموزشی در محیط های تولیدی انجام شده است.

,

مسئول فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: اکنون ۱۲ مرکز دائمی مهارت زندگی در استان کرمان در حال آموزش هستند و امیدواریم سهم استان کرمان در اعتبارات پیشگیری بیشتر لحاظ شود.

,

کشف بیش از۲۳ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال۹۸

, کشف بیش از۲۳ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال۹۸ ,

فرشید جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این که امروزه مواد مخدر به عنوان یک زلزله خاموش و یکی از ابزارهای جنگ نرم معاندین و مخالفین نظام در جامعه است، اظهار داشت: اکنون شاهد تولید فزاینده مواد مخدر در کشور همسایه افغانستان هستیم که هدفش از بین بردن آرامش جامعه است.

,

وی گفت: همه مسئولین در بحث مبارزه با مواد مخدر در زمینه های مختلف و لایه های جامعه دخیل هستند و نیروی انتظامی استان نیز در کنار سایر کمیته ها در ستاد مبارزه با مواد مخدر دخیل می باشند.

,

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر و حفظ آرامش جامعه ۵۷۴شهید تقدیم کرده است که یادور این شهدا در روزهای اخیر برگزار شد.

,

فرشید با بیان این که در سال نیروی انتظامی استان ۷شهید تقدیم کرده است، بیان کرد: این تعداد شهید نشان از تلاش همکاران ما د این عرصه دارد که در جهت آرامش جامعه از هیچ کاری دریغ نمی کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: در سال۹۷ بیش از ۹۳تن انواع مواد مخدر کشف و افراد مرتبط دستگیر و تحویل مسئولین قضایی شده اند و همچنین در سه ماهه نخست سال۹۸ بیش از ۲۳تن مواد مخدر کشف و ضبط کرده ایم.

,

فرشید در ادامه توضیح داد: دغدغه ما این است که در سه ماه نخست سال شاهد افزایش کشف مواد مخدر صنعتی و روانگردان بوده ایم و این نشان از این دارد که قشر جوان ما را هدف قرار داده اند و در زمینه مسئولین و خانواده ها باید آگاهی لازم را داشته باشند.

,

آگاه سازی مهمترین و ارزانترین موضوع در پیشگیری است/ضرورت تحقیقات میدانی در خصوص آمار و ارقام مصرف مواد مخدر در استان

, آگاه سازی مهمترین و ارزانترین موضوع در پیشگیری است/ضرورت تحقیقات میدانی در خصوص آمار و ارقام مصرف مواد مخدر در استان,

محمدجواد فدایی استاندار کرمان در این همایش ضمن گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مشکل مواد مخدر مشکلی جهانی است که بسیاری از کشورها از جمله ایران درگیر آن هستند.

,

وی گفت: طبق آمارهای موجود تعداد ۲میلیون و۸۰۰هزار نفر در ایران دچار مصرف مواد مخدر هستند که متوسط درصد شیوع معتادین در کشور نیز طبق آمار۵٫۳ درصد است و بر این اساس سالانه ۱۲میلیارد دلار خسارت مالی به کشور وارد می شود و در کنار این خسارت های معنوی و اجتماعی نیز بهمراه دارد که قابل ذکر نیست.

,

استاندار کرمان افزود: این اعداد و ارقام نشان از دامنه وسیع این مشکل دارد که باید در جهت مقابله با این مشکل بیشتر تلاش کرد.

,

فدایی همجواری ایران با افغانستان را یکی از دلایل دانست و خاطر نشان کرد: کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است که طبق آخرین آمارهای سال۲۰۰۹سازمان ملل ۸۱درصد تولید خود را وارد کشور ما می کند.

,

وی با اشاره به این که عوامل گرایش به مصرف مواد مخدر مختلف هستند، ابراز داشت: عوامل شخصی و فردی، اجتماعی و محیط نامناسب، تهیه راحت مواد مخدر در کشور و فرهنگی و ارزشی از جمله این عوامل هستند.

,

وی با اشاره به اینکه آگاه سازی مهمترین و ارزانترین موضوع در پیشگیری است، یادآور شد: آگاه سازی با نصحیت کردن کردن فرق دارد و به نوعی تغییر دانش، نگرش و رفتار است.

,

استاندار کرمان ادامه داد: یکی دیگر از عوامل گرایش به مواد مخدر عوامل اقتصادی و در راس آن ها بیکاری است که در گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار می باشد.

,

فدایی توضیح داد: در بحث مواد مخدر باید در چهار مقوله فعالیت داشته باشیم که شامل مقابله، درمان، پیشگیری و صیانت می باشد و باید این زنجیره کامل شود تا فرد بعد از درمان در جامعه پایدار باشد.

,

وی عنوان داشت: امیدواریم با کمک همدیگر و با تامین منابع مالی و تحقیقات و پژوهش های لازم بتوانیم در یک فرصت قابل قبول در جهت رفع این مشکل براییم.

,

استاندار کرمان در پایان گفت: باید با تحقیقات میدانی یک آمار و ارقام درستی از وضعیت مواد مخدر در استان پیدا کنیم تا بتوانیم از حیثیت استان خود دفاع کنیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه