اخبار داغ

چهره ماندگار ادبیات ایران:

ویرانه موزه آموزش و پرورش کرمانشاه را دریابید

ویرانه موزه آموزش و پرورش کرمانشاه را دریابید
چهره ماندگار ادبیات ایران خواستار توجه و رسیدگی مسئولان استان به موزه آموزش و پرورش شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، استاد میر جلال الدین کزازی عصر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح چهارمین فرهنگسرای شهر کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه نمونه ای خرد از ایران پهناور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

این نویسنده و پژوهشگر ادبی افزود: اگر مردم شهری بزرگان، نام آوران، فرهیختگان، دانشوران، فرزانگان و هنرمندان خویش را گرامی می دارد به راستی خود را گرامی داشته است، این کسان گنجینه ها و سرمایه های هر شهر و یا هر کشور هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که در خیابان‌های شهری می گردید پی‌درپی با سازه هایی روبرو می شوید که نام بزرگان آن شهر بر آنها نهاده شده است.

,

استاد کزازی ادامه داد: در باغها سردیس ها یا تندیس های آنان را افراخته می بینید در نگارخانه ها نگاره هایشان را در گنج خانه ها و موزه ها نشانه ها و یادگاری‌های آنان به جای مانده است.

,

وی خاطر نشان کرد این خیزش در کرمانشاه هرچند دیر هنگام آغاز گرفته است، پایدار بماند.

,

این نویسنده و پژوهشگر ادبی بیان داشت: کرمانشاه شهری است که اگر خود را بشناسد ساختمان دیرین کده گنج خانه هنر سرای فرهنگسرای کم خواهد آورد.

,

استاد کزازی افزود امروز چند بار از تنبور سخن رفت به درستی گفته شد که این ساز سازی سپند و آیینی است در کرمانشاه تنبور می تواند یکی از نمادهای فرهنگ، تاریخ و پیشینه کرمانشاه باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: آن آموزشگاه دبیرستان کوهن را که با نام سید حسین کزازی نامیده شده است دریابید.

,

استاد کزازی بیان داشت: سرپرستی به من گفت روزی چند از این پیش که دیوار آن فرو ریخته است.

,

وی اظهار داشت: چند سال پیش به موزه آموزش و پرورش کرمان رفتم مرا بردند در آن گرداندند سازهای بود دراز آهن آکنده از بخشهای بسیار تاریخ آموزش و پرورش کرمان از کهن ترین زمان یافته شده بود تا آن روز در آنجا به نمایش گذاشته شده بود.

,

وی تاکید کرد: موزه آموزش و پرورش کرمانشاه ویرانه ای است آن را دریابید.

,

گفتنی است در پایان این مراسم همچنین از سردیس استاد میر حلال الدین کزازی رونمایی شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه