اخبار داغ

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران خبرداد

کاهش 9هزار تنی مصرف سموم کشاورزی در مازندران

کاهش 9هزار تنی مصرف سموم کشاورزی در مازندران
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از کاهش 9 هزار تنی مصرف سموم کشاورزی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمودرضا رمضان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه در بخش تحقیقات خاک و آب، عمده نتایج فعالیت‌ها سبب شده تا میزان میزان مصرف کود را در استان بهینه کنیم؛ افزود: یکی از نتایج درخشان این بود که در نقاط مختلف براساس عناصر غذایی موجود در خاک، پهنه بندی انجام گیرد و پایش‌هایی برای مصرف کود و سموم شیمیایی صورت گیرد.
 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: میزان سم مصرفی در استان از 15 هزار تن به 6 هزار تن رسیده که نتیجه تحقیقات پژوهشی بوده است.
 
 رمضان‌پور شب پره شمشاد را از دیگر چالش‌های منابع طبیعی بیان کرد و گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این توانایی را داشتند که شب پره را یا کنترل کنند و برای جلوگیری از ضایعات و خطرات آن دستورالعمل هایی را تهیه کنند.
 
وی به مسائل دامپروری و دامپزشکی در استان اشاره کرد و گفت: ما در پی آن هستیم که بهره‌وری را در بخش دام و طیور افزایش دهیم و حذف آنتی بیوتیک از مرغ تولیدی از جمله این برنامه‌ها است.
 
 رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افزود: برای اولین بار در شب عید، مرغ سالم و بدون آنتی بیوتیک در استان تولید و توزیع شد.
 
 رمضان‌پور ارزش ریالی نتایج تحقیقات بخش کشاورزی را دو هزار و 170 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر فقط 10 درصد از کشاورزان، باغداران و دامداران از نتایج تحقیقاتی، کشاورزی و ترویجی استفاده کنند، 220 میلیارد تومان ارزش فعالیت تحقیقاتی کشاورزی خواهد بود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه