اخبار داغ

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر:

اکثر معتادین بی‌خانمان در هرمزگان، متجاهر هستند

اکثر معتادین بی‌خانمان در هرمزگان، متجاهر هستند
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با بیان اینکه اکثر معتادین بی خانمان در سطح استان متهاجر هستند، گفت: در سال گذشته با جمع آوری 678 نفر معتاد طی 48 ساعت در استان مشخص شد تنها 200 نفر از آنها بومی و مابقی آنها متهاجر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم فرهادی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به کشف بیش از 18 تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جار ی در هرمزگان اظهار کرد: استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل هم مرزی با کشورهای تولید کننده مواد مخدر بیشترین آسیب در این حوزه را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با بیان اینکه  اکثر معتادین بی خانمان در  سطح استان متهاجر هستند، گفت: در سال گذشته با جمع آوری 678 نفر معتاد طی 48 ساعت در استان مشخص شد تنها 200 نفر از آنها بومی و مابقی آنها متهاجر هستند.

,

فرهادی با تاکید بر اینکه هرمزگان دارای شرایط خاصی است، عنوان کرد: ظرفیت دریا هرچند از لحاظ اقتصادی منبع عظیمی به شمار می رود اما آسیب های فراوانی از ترانزیت مواد مخدر به هرمزگان وارد می شود.

,

وی افزود: با بررسی کارگرهای صنایع غرب بندرعباس مشخص شد بیش از 26 درصد آنها اعتیاد دارند.

,

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر به شمار می رود بیش از 100 هزار نفر به طور مستقیم درگیر مواد مخدر هستند.

,

فرهادی بیان کرد: با بررسی هزار پرونده از دادگستری هرمزگان مشخص شد 40 درصد اصلی طلاق ها اعتیاد در این استان اعتیاد است.

,

وی با بیان اینکه آموزش بهترین راه پیشگیری از اعتیاد است، خاطر نشان کرد: در حوزه مقابله با اعتیاد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های استفاده از مواد مخدر و شناسایی توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان ، اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و تشکیل کارگروه های مواد مخدر از جمله راهکارهای مهم در مبارزه با این پدیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه