اخبار داغ

دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان:

ایجاد 9 هزار و 127 فرصت شغلی توسط پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان/ پروژه پتروشیمی و فولاد در رأس پروژه های اقتصاد مقاومتی

ایجاد 9 هزار و 127 فرصت شغلی توسط پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان/ پروژه پتروشیمی و فولاد در رأس پروژه های اقتصاد مقاومتی
دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: بر اساس مطالعات مرکز آمار ایران 46 هزار و 692 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است و از این مقدار 9 هزار و 127 مورد از محل اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بوده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان  و دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در ارتباط با میزان اشتغال ایجاد شده از محل پروژه های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مجموعا بر اساس مطالعات مرکز آمار ایران 46 هزار و 692 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است و از این مقدار 9 هزار و 127 مورد از محل اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی تصریح کرد: درصد اشتغال زایی پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال 97 حدود 20 درصد در استان کرمان بوده است و پیش بینی ما این است که در سال 98 بر اساس طرح اشتغال به کار، حداقل 30 هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شود که سهم پروژه های اقتصاد مقاومتی حدود 9 هزار شغل است.

,

رودری بیان داشت: بر اساس آنچه که در سیاست های کلی مربوط به اقتصاد مقاومتی و 24 بند ابلاغی که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده آمده است در صدر سیاست ها سه مساله اساسی مورد توجه قرار می گیرد.

,

دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: این سه مساله شامل ایجاد رشد اقتصادی پویا و پایدار که از طریق سرمایه گذاری و تولید محقق خواهد شد، در این قسمت پیش بینی ما این است که در سال 98  مبلغی بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شود تا 267 پروژه  اقتصاد مقاومتی که تاکنون به تصویب رسیده اند اجرا شوند.

,

وی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان تشریح کرد: این مبالغ از محل های مختلف اعم از بهره مندی از اعتبارات دولتی در سطح استانی و ملی، سرمایه گذاری حاصل از منابع داخلی بانک ها ، شرکت های بزرگ، نهاد های عمومی غیر دولتی مثل شهرداری، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه گذار خارجی تامین خواهند شد.

, راه آرمان,

دستیابی به اهداف بلند مدت حوزه اقتصاد در سایه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی

, دستیابی به اهداف بلند مدت حوزه اقتصاد در سایه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان  یادآور شد: مساله دوم در اقتصاد مقاومتی این است که برنامه های اجرا شده در این قالب دستیابی به اهداف بلند مدت داشته باشند، در واقع هدف ، دستیابی به اهداف سند چشم انداز است و در استان کرمان هدف از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی دستیابی به اهداف بلند مدت می باشد.

,

رودری ادامه داد: سومین هدف اساسی در اجرای اقتصاد مقاومتی افزایش توان مقاومت اقتصادی است بدین معنی که اگر در بخشی اقتصاد ما در استان آسیب پذیر است و زمانی که یک شوک به آن وارد شود اقتصاد باید توانایی مقابله و بازگشت به مسیر اصلی را داشته باشد.

,

دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان تاکید کرد: این آسیب پذیری ها در حوزه های مختلف احیا شده به عنوان مثال در بخش کشاورزی مهم ترین آسیبی که وجود دارد اتکا بیش از حد اقتصاد استان به منابع جوی از قبیل آب و هوا است لذا سرمازدگی ها و خشکسالی ها می توان بخش بزرگی از اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار دهد.

,

وی خاطر نشان کرد: راه های مقابله با آسیب های حوزه اقتصاد به سمت سیاست هایی حرکت می کند که منجر به افزایش توان اقتصادی استان خواهد شد.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان توضیح داد: بنابراین به طور مشخص مجموعه ای از طرح ها و برنامه ها در نظر گرفته شده که الگوی کشت در کشاورزی را تغییر دهد و یا با اصلاح روش های نوین آبیاری مصرف آب را کاهش دهیم.

,

پروژه پتروشیمی و فولاد در رأس پروژه های اقتصاد مقاومتی استان

, پروژه پتروشیمی و فولاد در رأس پروژه های اقتصاد مقاومتی استان,

رودری عنوان کرد: در بخش صنعت و معدن یکی از آسیب هایی که وجود دارد مربوط به وابستگی شدید به قیمت های جهانی و نوسانات آن و تغییرات نرخ ارز است که به خام فروشی و عدم تکمیل زنجیره های تولید و فرآوری در استان مربوط می شود.

,

دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اذعان داشت: با توجه به 267 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان 11 برنامه به تصویب رسیده که اولویت های اجرایی استان در سال 98 خواهند بود از جمله این طرح ها می توان به مبارزه با فقر مطلق اشاره کرد چرا که معیشت و شرایط زندگی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

وی افزود: مساله آب ، توزیع درآمد با استفاده از ظرفیت های منطقه ای، مسائل مربوط به رونق تولید و توسعه روستایی پایدار از جمله این 11 طرح می باشند.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در خاتمه گفت: از نظر اعتباری در بخش صنعت و معدن به طور کلی بیشترین حجم سرمایه گذاری را داریم و مهم ترین پروژه ها هم در این بخش قرار دارند مثل پروژه های پتروشیمی و فولاد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه