اخبار داغ

یادداشت روز؛

"پلیس"، نماد خدمت صادقانه و بی‌منت

"پلیس"، نماد خدمت صادقانه و بی‌منت
خدمت رسانی صادقانه و خالصانه پلیس به مردم می‌تواند باعث افزایش بیش از پیش رضایتمندی مردم و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی این نیرو شود. نیرویی که تنها سازمانی است که مردم، تلاش‌ها و فداکاری های او را برای تأمین امنیت، در سطح شهرها و جاده‌ها می‌بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛خدمت صادقانه و از سر اخلاص و وظیفه شناسی گوهری است که در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی، بر کالبد نیروهای نظامی و انتظامی کشور عزیزمان دمیده شده است و بارقه‌هایی از آن را در چالش‌های مختلف پیش آمده به عینه مشاهده کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

سربازان جان برکفی که فارغ از رنگ لباس و علائم نظامی و اصول حاکم بر فضای خشک نظامی گری، همواره می‌کوشند تا سهمی در خدمت گذاری به ملت شریف ایران اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشند و اقتدار توأم با مردم داری ثمره این تلاش بی شائبه بوده است.

,

امروز در کنار صلابت ارتش انقلابی و آمادگی سپاه و روحیه جهادی بسیج قهرمان، نیروی انتظامی و مشخصاً پلیس توانسته با تدبیر و اقتدار، آرامش ناشی از احساس امنیت لازم را در جامعه تأمین کند که این آرامش و امنیت برگرفته از رویکرد جامعه محوری و جلب اعتماد عمومی است. 

,

, ,

پلیس، با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، تفکر بسیجی و با عزم و اراده راسخ برای حفظ امنیت و آرامش کشور و پاسداری از ارزشها تلاش کرده و مأمور به حراست از جان و مال و ناموس مردم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده است.

,

 

,

رشادت‌های شبانه روزی مأموران انتظامی به خصوص در شهرهای مرزی و نثار جان در برابر تجاوز و زیاده خواهی‌های دشمن متخاصم، نشان از روحیه جهادی و خدمت بی منت و صادقانه سبزپوشان  نیروی انتظامی دارد به نحوی که امروزه در ابعاد بسیار گسترده ای در برقراری نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم و مقابله با متخلفان و مجرمان در تمامی سطوح وارد شده و پیشرفت های چشمگیری نیز داشته است.

,

رویکرد و عملکرد پلیس در نظام اسلامی، اقتدار توأم با عدالت و رأفت است. افسران پلیس، حافظان جان، مال و ناموس مردم هستند و علاوه بر اینکه بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی نظم و امنیت را برای جامعه و کشور تامین و از ارزش ها و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی صیانت می کنند، حامی مظلومان بوده و قاطعانه در برابر قانون شکنان و هنجارشکنان ایستادگی خواهند کرد.

,

فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی در دی ماه سال 97 ، با تشکر از تلاش‌های حافظان نظم و امنیت، این نیرو را در معرض نگاه و قضاوت عمومی دانستند و تأکید کردند: "باید به نحوی عمل کنید که برداشت مردم از نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر، عادل و هوشیار باشد. لازمه رسیدن نیروی انتظامی به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی پیشرفت بدون توقف است."

,

, ,

معظم له، همچنین بخش‌های مختلف نیروی انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و گشت‌های انتظامی را در پیش چشم مردم بیان کردند و بر این مهم تاکید کردند که قضاوت درباره عملکرد نیروی انتظامی به مجموعه نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم پیدا می‌کند.

,

حال، با بررسی اجمالی عملکرد نیروی زحمت کش انتظامی در رده‌های مختلف انتظامی کشور، می‌بینیم که قضاوت مردم نسبت به این نیرو، خوش بینانه و امیدوار کننده است. مردمی که خدمت به ایشان اگر همراه با دو شرط اخلاص و صداقت باشد بالاترین عبادات تلقی می‌شود.

,

 

,

خدمت رسانی صادقانه و خالصانه پلیس به مردم می‌تواند باعث افزایش بیش از پیش رضایتمندی مردم و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی این نیرو شود. نیرویی که تنها سازمانی است که مردم، تلاش‌ها و فداکاری های او را برای تأمین امنیت، در سطح شهرها و جاده‌ها می‌بینند و امروزه توانایی‌های پلیس، قدرت و رشادت پلیس، اقدام و حرکت بجا و بموقعِ پلیس، مایه‌ی افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.

,

در این میان، شناخت نقاط ضعف و هدف گذاری های بلند مدت برای رفع نواقص احتمالی و تربیت پلیس انقلابی و صعود به قله های پرافتخار خدمت و مجاهدت یکی از مسائل بسیار مهم در نیروی انتظامی است و لازم است به طور مداوم مورد تاکید و توجه فرماندهان این نیرو قرار گیرد تا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بتواند وظایف خود را دقیق‌تر، سریع‌تر، جامع‌تر و پی گیرتر پیش برد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه